Sant Cugat del Vallès

Esquerra Republicana es reivindica com la candidatura que pot liderar el 'Front de la Llibertat'

Actes
Fotografia de família després de l'acte, amb Miró, Fernàndez, Ingla, Sanglas, Picas, Castellà i Díaz d'esquerra a dreta
Esquerra Republicana-Catalunya Sí s'ha postulat aquest dissabte a Sant Cugat com l'única candidatura que pot fer front a Ciutadans en les properes eleccions i liderar el 'Front de la Llibertat', per davant del de la 'Repressió' que representen C's, PSC i PP. 'Som la candidatura més transversal i la que representa més fidelment la diversitat d'aquest país. Ara toca guanyar per implementar la República, tal com ens va encomanar el poble el darrer 1 d'octubre', ha explicat Toni Castellà, número 15 per Barcelona. La sala d'actes de la Casa de Cultura s'ha omplert de gom a gom, amb 120 persones que han assistit per escoltar els ponents republicans.

L'elevada presència d'independents a les llistes, en la línia de cercar la màxima diversitat per a la candidatura, ha estat un dels altres aspectes que s'han reivindicat, al igual que el fet que sigui una llista amb el mateix nombre de dones que homes. En aquesta línia, la número 8 per Barcelona, Jenn Díaz, s'ha mostrat orgullosa de formar part d'una candidatura que aposti tan fortament per la igualtat. 'És trist que això hagi de ser notícia, però lamentablement és així', ha explicat l'escriptora, que ha reconegut que va fer el pas d'implicar-se en política en veure les detencions a les persones que organitzaven la logística del referèndum el 20 de setembre. 'La República no és només una qüestio de legítima defensa, és una necessitat per poder viure millor'. 'Ens cal cultura, molta cultura, perquè així es formen les societats crítiques i això és el que farà més mal a l'Estat', ha sentenciat.

De la seva banda, la corredora especialitzada en curses muntanyenques Núria Picas ha fet una analogia amb el món de l'esport: 'Estem en una ultratrail que fa 300 anys que dura. Estem arribant a la meta i podem guanyar. Jo la corro perquè ens trobem en un Estat que no és normal perquè té presos polítics', ha explicat Picas. En aquesta línia també s'ha explicat Marc Sanglas: 'Són unes eleccions anòmales. Tenim caps de llista a la presó o a l'exili, ens prohibeixen dir algunes paraules com llibertat i hem d'anar amb compte amb el color de la roba que portem'. La jornada també ha posat el focus en les polítiques socials que cal desenvolupar per combatre la situació d'emèrgencia social que viuen moltes persones. El candidat i exalcalde de Sabadell Juli Fernàndez ha recordat que 'en la darrera legislatura el TC ens va tombar 17 lleis que tenien l'objectiu de millorar la vida de moltes persones'.

L'apunt jove l'ha posat Ainhoa Miró, portaveu de les JERC Sant Cugat, que 'ha assegurat que es tracta d'unes eleccions on cal votar entre Arrimadas o Junqueras, entre Repressió o República'. L'acte ha estat conduït per la portaveu d'ERC-MES a l'Ajuntament de Sant Cugat, Mireia Ingla, que també ha volgut posar en valor la capacitat d'organització que ha demostrat la societat catalana en els darrers mesos. 'L'1 d'octubre vam demostrar al món que som capaços de fer qualsevol cosa de manera pacífica'.

El proper acte d'Esquerra Republicana-Catalunya Sí a Sant Cugat tindrà lloc el proper 16 de desembre a la plaça Barcelona, i comptarà amb la participació del veí i candidat santcugatenc Raül Romeva.

Mots clau
: 21 de desembre 21D