Sant Cugat del Vallès

Les JERC i ERC-MES veuen amb prudència l’anunci del nou emplaçament de la sala polivalent

Entrada dels cinemes Cinesa de Sant Cugat / Foto: Santcugat.cat
Les JERC i ERC-MES celebren que l’equip de govern posi fil a l’agulla a l’espai polivalent-sala de concerts, però recorden que no és la primera que s’anuncia un projecte que després no es correspon amb la realitat, tal com va passar amb la sala Hoboken. Per tant, anuncien que estaran ben a sobre del govern per tal que compleixi els compromisos adquirits. A més, demanen el compromís públic i inequívoc que el nou equipament estarà gestionat entre l’Ajuntament, el teixit associatiu i les bandes musicals locals. En aquest sentit, reclamen que el govern iniciï ja una ronda de contactes amb tots els agents implicats en el projecte.

Les JERC es feliciten per l’anunci del nou pas endavant del projecte al pis superior dels actuals cinemes Cinesa, tal com ha avançat aquest dimecres el TOT Sant Cugat. Es tracta d’una reivindicació històrica del jovent de la ciutat i incomplerta durant més de 12 anys pels successius governs de Convergència. De fet, subratllen que la sala hauria d’haver estat enllestida a finals del 2017, segons el pacte d’estabilitat pressupostària que van signar PDeCAT i ERC-MES i que posteriorment la primera força va trencar unilateralment.

A més, insisteixen que el model per gestionar la sala ha de ser una cogestió que impliqui l’Ajuntament, les entitats i les bandes locals, també usuàries de la sala. Així mateix, també recorden la necessitat d’incorporar-hi bucs d’assaig insonoritzats.

Aquesta notícia, afegeixen, és possible gràcies a la partida de 500.000 euros pressupostats que encara resten per a la sala; una partida que va sorgir fruit de l’acord d’estabilitat que va signar ERC-MES amb el govern, en què va exigir posar fi a tots aquests anys d’incompliments amb el jovent de Sant Cugat.

Pel que fa la ubicació, ERC-MES veu amb bons ulls el nou emplaçament, malgrat no ser el previst inicialment, i subratllen l’aposta que es duria a terme per la municipalització de l’edifici del cinema. Tanmateix, expliquen, ara caldria definir quin ús se li donen ara als terrenys de darrera el Teatre-Auditori, el lloc original de la sala, i com emmarcar-ho dins del Pla d’Equipaments.

Incompliments reiterats
Per tant, tot i veure la notícia com a positiva, les JERC i ERC-MES anuncien que estaran molt a sobre del govern per tal que compleixi fil per randa els compromisos establerts. Val a recordar, insisteixen, que ja fa més de 12 anys que el jovent espera aquest equipament.

El compromís del PDeCAT, a través de l’acord pressupostari amb ERC-MES que posteriorment va trencar, era finalitzar la sala a finals del 2017 o principis de 2018. Un termini que no es va complir, després de l’esmentat trencament i del traspàs de 500.000 euros de la partida pressupostària al finançament de l’escola La Mirada.

De la mateixa manera, durant el mandat anterior el govern va apostar per ubicar una sala de concerts i festes a la zona de Can Solà, primer Hoboken i ara la sala Teatre, però en contra de l’opinió del jovent va deixar-la en mans privades, fet que ha derivat en un espai excloent, amb preus abusius i sovint protagonista de missatges clarament masclistes.
Mots clau
: Sala Polivalent