Sant Cugat del Vallès

ERC-MES vol que l'Ajuntament es comprometi a lluitar per unes pensions dignes

Ple municipal
Una de les concentracions dels pensionistes aquest dilluns / Foto: TOT Sant Cugat
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) presentarà al ple de febrer una proposta perquè el consistori es posicioni a favor de revaloritzar per llei les pensions, d'acord amb l'increment de l'IPC. Amb les concentracions de cada dilluns de diverses desenes de persones pensionistes davant l'Ajuntament, ERC-MES ha volgut atendre aquest clam i ha presentat aquesta proposta, prèviament discutida amb aquest grup.

El sistema públic de pensions, alerta la moció republicana, ha estat víctima de la política econòmica del Partit Popular per haver dilapidat el Fons de Reserva de la Seguretat Social, i també de les diferents reformes laborals del PP i PSOE, dutes a terme d'esquenes a la classe treballadora. És per això que ERC-MES també demana que l'Ajuntament insti el Congrés a derogar les successives reformes d'aquests dos partits.

Entre altres punts, el text també reclama establir un salari mínim interprofessional de 1.000 euros amb l'objectiu d'augmentar les cotitzacions més baixes i promoure l'equiparació de les pensions entre homes i dones. Així mateix, els republicans subratllen la necessitat d'adoptar mesures fiscals que premiïn les empreses que apliquinpolítiques retributives superiors a les recollides en els convenis col·lectiusd’aplicació, ja que amb uns salaris superiors s’incrementa l’ingrés percotitzacions.
Mots clau
: pensions