Sant Cugat del Vallès

Jornada històrica per al feminisme a Sant Cugat

Un moment de la manifestació unitària / Foto: El Cugatenc
El moviment feminista ha viscut aquest dijous una jornada històrica amb prop d'un miler de persones manifestant-se pels carrers de la ciutat en la manifestació unitària convocada per ERC, les JERC, Dones amb Iniciativa, Podem, Procés Constituent i Moviment d'Esquerres. La trobada, ha arrencat a la plaça d'Octavià i ha enfilat el camí cap a la plaça de Lluís Millet, des d'on centenars de persones han agafat els FGC per acudir a la multitudinària manifestació de Barcelona. Els cants feministes i el clam contra l'heteropatriarcat i el capitalisme han estat les reivindicacions claus de la jornada més multitudinària en clau 8 de març que s'ha viscut mai a la nostra ciutat.

Paral·lelament, les JERC han dut a terme una acció a la plaça dels Quatre Cantons per reivindicar les dones que han tingut un paper clau en la història, però que aquesta les ha invisibilitzades. També val a destacar la multitudinària cercavila feminista del matí, també amb un miler de persones, que ha recorregut el centre de la ciutat. En aquesta línia, diversos comerços de Sant Cugat han secundat la vaga, mentre que d'altres han optat per obrir portes.