Sant Cugat del Vallès

ERC-MES i les JERC veuen amb bons ulls els limitadors de so per a actes a l’aire lliure però proposen que l’Ajuntament n’assumeixi el cost

Un moment de la Festa Republicana d'ERC i les JERC del 2017
El grup municipal d’ERC-MES i les JERC consideren necessari que es demani a les entitats posar un limitador-enregistrador de so en les activitats nocturnes extraordinàries, però reclamen a l’equip de govern que financi aquest dispositiu per a aquelles associacions, degudament inscrites en el registre d’entitats, que les organitzin. El grup municipal ha presentat aquesta proposta a través de les al·legacions a l’ordenança municipal sobre sorolls, vibracions i olors, aprovada inicialment al ple de gener i pendent del vistiplau definitiu. Els republicans i les joventuts, tanmateix, lamenten que el govern no hagi presentat l’ordenança en el marc del Pacte per la Nit.

‘Els limitadors són una eina que pot ajudar a millorar la conciliació entre el descans veïnal i l’oci nocturn. És positiu que les associacions sense ànim de lucre que es troben inscrites al registre municipal d’entitats tingui l’obligació de disposar-ne, però creiem que no haurien d’abonar aquesta despesa, sinó que ho hauria de fer l’Ajuntament’, ha explicat el regidor republicà Èric Gómez.

El també regidor de les JERC ha recordat al govern que en aquests casos ja assumeix moltes vegades el cost en mobiliari i escenari, de manera que té sentit que també pagui el limitador. ‘No oblidem la tasca de cohesió social i de poble que duen a terme les associacions amb aquests actes’, ha recordat Gómez.

Paral·lelament, l’ordenança preveu limitar a 12 les activitats extraordinàries que poden organitzar cada any les entitats, sempre i quan no sobrepassin una al mes i sense possibilitat d’acumular-les. ERC-MES i les JERC es mostren en desacord amb aquest punt i demanen que es puguin dur a terme més d’una al mes. ‘El problema no és que s’acumulin festes en mesos puntuals, com passa l’estiu, sinó com distribuïm aquestes activitats pel municipi’, ha explicat Gómez.

Finalment, el grup municipal també ha introduït una al·legació encaminada a redactar l’ordenança d’acord amb un ús no sexista i androcèntric de la llengua catalana.