Sant Cugat del Vallès

ERC-MES i CUP-PC demanen un ple extraordinari per exigir l’alliberament dels presos polítics

Ple municipal
Imatge d'arxiu del ple municipal
Els grup municipals d’ERC-MES i la CUP-PC demanem a l’alcaldessa, Mercè Conesa, que convoqui un ple extraordinari del consistori per posicionar-se sobre la nova onada d’empresonaments a líders polítics independentistes catalans, culpables només d’haver obeït el mandat popular. Ambdós grups pretenem portar al ple una moció per exigir l’alliberament immediat de tots els presos i preses.

Davant d’una situació tan excepcional com la que estem vivint creiem que és ineludible i urgent que Sant Cugat també es posicioni sobre els fets dels darrers dies. És cert que hi ha la possibilitat de presentar una moció al ple d’abril, però entenem que la gravetat dels fets justifica perfectament la celebració d’un ple extraordinari.

En moments tan difícils com aquests, amb la Generalitat intervinguda pel 155, els ajuntaments són les institucions principals que tenim per reivindicar els nostres drets i la llibertat de totes les persones injustament empresonades, a més del retorn de les persones exiliades.