Sant Cugat del Vallès

ERC-MES proposarà el canvi de nom de tres carrers franquistes i el de la Plaça del Rei per la de la República o l’1 d’octubre

Encara queda alguna placa franquista romanent a Sant Cugat
El grup municipal d’Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres (ERC-MES) demanarà a la comissió del nomenclàtor municipal la substitució dels carrers franquistes avinguda d’Antoni Griera, plaça del Doctor Villar i el carrer del Doctor Modrego, d’acord amb les recomanacions que estableix l’informe del Grup d’Estudis Locals (GEL) de juny de 2017. Així mateix, també proposarà canviar el nom de la plaça del Rei pel de plaça de la República o plaça 1 d’octubre. El grup republicà, això sí, lamenta el retard amb el qual s’ha convocat la comissió, un any més tard del previst.

La formació també instarà la comissió a explorar la incorporació al nomenclàtor de Guillem Agulló, tal com estableix la moció d’ERC-MES que es va aprovar al ple d’abril. En aquesta línia, també proposarà que la casa ubicada entre l’avinguda de Torreblanca i la de Cerdanyola, una vegada habilitada, passi a ser el Centre Cívic Antonio Guisado, en homenatge a l’activista veïnal del barri del Monestir-Sant Francesc que va morir fa dos anys i va ser un dels artífexs de l’agermanament amb La Haba.

D’altra banda, els republicans també sol·licitaran informació sobre l’estat d’implementació de la moció sobre l’arxiu de dones santcugatenques rellevants, aprovada al gener d’enguany i que ha de servir per poder incorporar al nomenclàtor dones emblemàtiques en la història de Sant Cugat.

Una altra de les peticions que farà el grup municipal és la de retirada de les plaques de carrers que encara romanen en llengua castellana i la seva substitució per plaques en català, tal com estableix la normativa pertinent.

Finalment, ERC-MES també reclamarà que s’iniciï el procediment sancionador contra les plaques franquistes que encara romanen a la via pública. Val a recordar que les Joventuts d’Esquerra Republicana ja van retirar-ne dues aquest hivern, una acció que també va servir per denunciar la inacció i el poc compromís del govern municipal envers aquest tema.