Sant Cugat del Vallès

Esquerra Republicana declina entrar al govern i reforça l'aposta per una oposició constructiva i responsable

Un moment de la darrera assemblea d'ERC, a principis de maig
L’executiva d’Esquerra Sant Cugat ha celebrat aquest dilluns al vespre una sessió extraordinària, arran de l’oferta formal de la nova alcaldessa, Carmela Fortuny, perquè el grup municipal d’ERC-MES entri al govern. Entenent que no hi ha canvis substancials en les circumstàncies que ens van portar rebutjar a entrar al govern de la ciutat a l’inici d’aquest mandat, la direcció de la secció local ha decidit tornar a declinar l’oferta.

Des d’Esquerra Republicana ens vam presentar per ser alternativa al govern de 30 anys de CiU/Convergència/PdeCAT. Aquest va ser, de fet, un dels principals arguments de l’assemblea de la militància convocada fa més de dos anys i a dia d’avui això continua essent així. En aquesta línia, tot i que hi ha hagut un canvi d’alcaldessa, el projecte polític i el govern continua sent el mateix; de fet, la mateixa Fortuny ja ha expressat el seu desig de continuar les polítiques de Mercè Conesa.

Així doncs, el grup ERC-MES continuarà fent una oposició responsable i constructiva, tal com ha fet fins ara, treballant per la ciutat en tot allò que ens hem compromès, i procurant estar sempre en aquells temes de ciutat que preocupen els nostres conciutadans i conciutadanes.

Finalment, reafirmem el nostre compromís amb la República i per això defensarem com hem fet sempre el dret dels santcugatencs i santcugatenques que es faci efectiu el mandat rebut l’1O i el 21D. Sant Cugat és una ciutat independentista i treballarem perquè el Ple Municipal sigui fidel a aquesta voluntat majoritària.