Sant Cugat del Vallès

El ple dona llum verda a les dues propostes presentades per ERC-MES sobre reciclatge i promoció econòmica

Ple municipal
Gómez, Ingla i Villaseñor, d'esquerra a dreta
El ple municipal ha donat llum verda aquest dilluns a les propostes d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) per fomentar el reciclatge de l'oli usat i per crear un Consell Econòmic i Social per fomentar l'activitat als parcs empresarials de la ciutat. Les dues mocions han tirat endavant per àmplia majoria, amb unanimitat la primera i la segona només amb les abstencions de la CUP-PC i ICV-EUiA.

'L'oli usat és altament contaminant. Creiem que cal fer un pas endavant i fomentar el reciclatge d'aquest element. Al 2011 es va instal·lar punts de reciclatge per diversos punts de la ciutat, però ja va sent hora que s'ampliïn i que es pugui fomentar entre la ciutadania aquesta pràctica', ha explicat el regidor d'ERC-MES i el Jovent Republicà, Èric Gómez. De la seva banda, Ferran Villaseñor, ha explicat que 'el que demanem que és que els diferents agents econòmics, socials i polítics tinguin un espai comú de trobada'. 'En aquest ens es pot discutir aspectes de mobilitat, senyalització i aparcament, entre molts d'altres, en parcs empresarials i altres zones d'interès', ha afegit.

A més, la sessió també servit per reclamar una vegada més la llibertat dels presos i les preses polítiques. 'És una injustícia també per a les seves famílies, que han de recórrer centenars de quilòmetres per veure'ls. La presó preventiva no té cap sentit. No oblidem que s'ha fet un ús ideològic del dret', ha explicat la regidora i portaveu d'ERC-MES, Mireia Ingla.

La republicana també s'ha referit a les declaracions de fa anys de Quim Torra, portades al ple per PP i C's en una moció que ha quedar rebutjada. 'No compartim les declaracions de l'ara president, però val a destacar que s'ha disculpat. Vostès viuen de la confrontació, quan aquesta baixa, el seu discurs perd sentit'. 'Nosaltres volem una República inclusiva i plural. El Robert Masih, l'Anna Surra i la Najat Driouech representen aquesta voluntat de cohesió', ha sentenciat.

Finalment, els republicans també s'han sumat a les propostes de la CUP-PC per crear un premi literari de narrativa en català i per impulsar una Oficina d'Atenció i Informació al Pensionista. Així mateix, el grup s'ha abstingut en el reglament de funcionament de les instal·lacions esportives, a l'esperar de presentar al·legacions si s'escau. En aquesta temàtica esportiva, a més, els republicans han tornat a reclamar que les bonificacions per llogar espais esportius per als clubs adherits a Ethics4Sport també es puguin ampliar a altres clubs sense ànim de lucre.