Sant Cugat del Vallès

ERC-MES vol destinar a protecció oficial el 30% dels habitatges privats de nova creació

Ple municipal
Gómez, Ingla i Villaseñor, d'esquerra a dreta
Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) s'ha marcat amb l'inici del nou curs polític la fita de promoure els habitatges de protecció oficial entre els promotors privats que edifiquin a Sant Cugat. En concret, els republicans volen que a partir d'ara el 30% del sostre dels edificis de nova construcció i els sotmesos a rehabilitació integral es destini a habitatges de protecció oficial prioritàriament de lloguer. Per portar-ho a terme, plantegen una modificació del Pla General Metropolità (PGM) relativa al habitatge plurifamiliar en sol urbà no consolidat i el consolidat. Aquest proposta es portarà a votació al ple de setembre, a través d'una moció presentada pel grup municipal d'ERC-MES.

'Vivim en una ciutat que ara ja no expulsa no només jovent, sinó també famílies que es veuen incapaces de fer front a l'augment dels preus del lloguer', ha explicat la portaveu republicana, Mireia Ingla, que també ha remarcat que la proposta és viable jurídicament, ja que hi ha una llei (18/2007) que permet posar aquesta condició a l'hora d'atorgar llicències urbanístiques d'edificació. 'És una llei que no s'ha aprofitat prou', ha lamentat. Tanmateix, ha matitzat que 'el primer que cal veure és si és viable econòmicament'. De fet, el primer acord de la moció reclama un estudi, abans de 3 mesos, per analitzar l'impacte econòmic de la mesura. 'Una de les nostres línies vermelles és que el govern no allargui els terminis perquè sí, com ens té acostumats amb altres qüestions', ha advertit el regidor Ferran Villaseñor.

De la seva banda, el regidor d'ERC-MES i també del Jovent Republicà, Èric Gómez, ha subratllat la transcendència de la proposta. 'No oblidem que els promotors privats mercadegen amb un dret fonamental, el de l'habitatge. Els hem de fer corresponsables de la promoció dels habitatges de protecció oficial'. Així mateix, la moció contempla establir possibles vies per tal que sigui l'Ajuntament i entitats del tercer sector que puguin gestionar aquesta partida d'habitatges, així com el dret preferent per part de l'administració de comprar-los per destinar-los al lloguer social.

Finalment, els republicans proposen que es constitueixi un grup de treball que impliqui totes les entitats de Sant Cugat implicades en qüestions de l'habitatge per tal de fer seguiment de l'aplicació dels acords de la moció!.

Mots clau
: habitatge