Sant Cugat del Vallès

Esquerra Republicana i el Jovent Republicà reivindiquen el dret a fer la República i la llibertat de les persones empresonades i exiliades

Actes
Esquerra Republicana ha fet una crida aquest dimarts a continuar sumant gent per construir la República, i ha recordat que en la commemoració d'enguany no hi som ni tots ni totes, perquè ens falten aquells represaliats per l'Estat espanyol, ja sigui a la presó o l'exili. 'Això no va ni d'identitats, ni d'odi ni d'exloure ningú. Ben al contrari, va d'adhesió a la democràcia, de llibertat i d'esperança cap al futur', ha explicat el president de la secció local, Oriol Cisteró.

Cisteró ha continuat explicant que 'els republicans lluitem per construir un futur d’igualtat, llibertat i fraternitat. Per una educació de qualitat; per garantir unes pensions dignes; per l’apoderament de la dona; per a disposar d’atenció sanitària per a tothom sense excepció; per acollir sense por o per garantir el dret a l’habitatge'. Esquerra ha estat acompanyada en l'ofrena per Moviment d'Esquerres, company de coalició a l'Ajuntament, i per les Joventuts d'Esquerra Republicana.

Precisament, la portaveu del Jovent Republicà, Ainhoa Miró, ha reivindicat la llibertat d'expressió, molt malmesa en els últims temps. 'Antisistema és un sistema que condemna cantats i defensa a assassins d’elefants. Li diuen democràcia, però no ho és', ha subratllat. Miró també ha recordat els més 60 feminicidis que s'han produït aquest 2018. 'No podrem estar satisfetes fins que aquesta xifra sigui 0'.

Prop d'una vintena de militants de la secció locals han participat en l'ofrena d'enguany. Al cap d'una estona, s'han retrobat a l'estació d'FGC per baixar plegats a l'avinguda Diagonal de Barcelona per participar a la manifestació multitudinària.