Sant Cugat del Vallès

Esquerra reivindica al ple 'canviar de paradigma' per fer front al problema de l'habitatge

Ple municipal
Gómez, Ingla i Villaseñor, d'esquerra a dreta
Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) ha reclamat a l'Ajuntament fer un canvi d'estratègia i implicar també els promotors privats en la lluita per un habitatge digne per a tots els santcugatencs i santcugatenques. 'Durant molts anys l'habitatge ha estat objecte d'especulació. És hora que els agents que s'han lucrat amb la compravenda també contribueixin a augmentar el parc d'habitatge públic', ha explicat la portaveu republicana, Mireia Ingla.

El grup municipal ha presentat una moció encaminada a tal efecte, per tal de modificar el PGM per tal que el 30% dels habitatges de nova construcció o rehabilitats es destinin a protecció oficial, preferiblement de lloguer. Davant el compromís del govern de convocar una reunió a tal efecte per impulsar un projecte d'unes característiques semblants, els republicans han decidit retirar la moció. A més, Ingla també ha reclamat que l'Oficina Local de l'Habitatge potenciï el seu servei d'intermediació amb la ciutadania, en referència a una moció de la CUP-PC.

Paral·lelament, el ple municipal també ha donat llum verda a realitzar un estudi per tal d'avaluar la viabilitat d'estudiar càmeres OCR, encaminades a llegir les matrícules dels vehicles. 'Volem reivindicar un model de seguretat de consens i que fugi de la demagògia. Aquest model també s'ha de basar en la proximitat, fomentat la policia verda i de barri', ha comentat el regidor Ferran Villaseñor. En aquesta línia, ha destacat que 'aquestes càmeres només visualitzen matrícules de vehicles. Són eines reactives i de previsió', ha afegit.

D'altra banda, la sessió també ha servit per tirar endavant una moció coimpulsada per ERC i el PSC per demanar a la Generalitat que impulsi una llei de memòria democràtica de Catalunya que permeti al govern català retirar la simbologia franquista. 'En una democràcia normal no podem tolerar un monument que exalta el franquisme i fa burla de bàndol perdedor', ha explicat el regidor d'ERC-MES i el Jovent Republicà, Èric Gómez. 'No tenim cap Valle de los Caídos perquè monuments d'aquestes característiques no estan obertes al públic', ha continuat. Gómez també ha defensat, en un altre posicionament, que l'Ajuntament mantingui la laïcitat. 'No confonguem laïcitat amb anticlericalisme o multireligiositat. No es tracta d'excloure Déu de la societat o la vida civil, sinó de les administracions públiques', ha revindicat.

Finalment, la sessió també ha servit per aprovar, en clau econòmica, el compte general municipal del 2017. El regidor Ferran Villaseñor ha donat per bones les xifres, tot i que ha lamentat els incompliments o endarreriments a l'hora d'executar-lo, i ha posat com a exemple la sala polivalent/de concerts o el Pla de Millora del barri del Monestir-Sant Francesc. En el capítol urbanístic, els republicans han fet costat al govern a l'hora de rebutjar el Centre Direccional de Cerdanyola per la repercussió negativa que podria tenir en el comerç local, tot i que Villaseñor ha lamentat no haver disposat de la informació abans. 'Estaria bé que en aquests temes de ciutat comptin des del minut 0 amb l'oposició', ha sentenciat.