Sant Cugat del Vallès

ERC-MES reclama establir un projecte de patis oberts per a la ciutadania

Ple municipal
Foto: Cugat.cat
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) proposarà al ple de l'Ajuntament impulsar un projecte de patits oberts per tal que aquests recintes d'escoles i instituts puguin romandre oberts fora de l'horari lectiu. A més, els republicans demanen que la iniciativa es desenvolupi de la mà dels equips directius dels centre, sense oblidar les AFA, el Consell de Joves 13-16 i la resta del teixit associatiu santcugatenc.

ERC-MES ressalta que les transformacions en l’estructura social i urbanística han suposat canvis importants que afecten directament els espais de què disposen els nens i nenes per jugar, ja que en molts municipis hi ha carrers i places hi ha restriccions que ho impedeixen. La moció que presenten també ressalta que 'els patis de les escoles i instituts poden oferir moltes coses més fora de l’horari lectiu. Són espais que, sota un bon projecte, poden optimitzar el seu ús i obrir-se a la ciutadania com a recurs de dinamització social i territorial'.

En definitiva, és 'una oportunitat per dotar el territori de nous espais, noves places, per a un ús comunitari i de lliure accés'.

Mots clau
: Patis oberts