Sant Cugat del Vallès

ERC-MES vol implantar la història social i clínica compartida a l'Ajuntament

Ple municipal
Foto: Ara.cat
ERC-MES demanarà al consistori realitzar un estudi sobre la viabilitat de desenvolupar un projecte d'històrica social i clínica compartida, que englobi en un mateix expedient les àrees de salut, serveis socials, educació, etc d'una persona. Es tracta d'un model de gestió descentralitzada que permetria, expliquen els republicans, que els professionals sanitaris i de serveis socials poguessin accedir a tota la informació actualitzada de les persones ateses.

L'objectiu de la moció també és cercar la col·laboració amb altres agents del tercer sector i entitats municipals, i presentar els resultats abans del 2019 per valorar la possible implantació del projecte en els mesos posteriors. Els republicans subratllen que el sistema de salut de Catalunya està constituït per més de 160 proveïdors diferents, molts amb els seus sistemes d'informació propis, i cal per tant expedients comuns i unificats per agilitzar les tasques d'ajut a cada persona.