Sant Cugat del Vallès

ERC-MES s'absté 'per responsabilitat' en l'aprovació inicial del pressupost 2019

Ple municipal
Ingla, Gómez i Villaseñor, en una imatge d'arxiu
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) ha optat per una abstenció responsable perquè es pugui tramitar l'aprovació inicial dels pressupostos per al 2019. 'No ens enganyem. Parlem d'uns comptes que tindran una vigència política de 6 mesos perquè al maig tenim eleccions', ha puntualitzat Ferran Villaseñor. El regidor republicà ha assenyalat que pa prioritat per ERC-MES continua sent el compliment dels acords a què es va arribar amb el govern abans que aquest trenqués el pacte d'estabilitat pressupostària.

Així, el grup municipal posa l'accent en la cobertura de la piscina del Parc Central, la continuïtat del Pla de Millora del barri del Monestir-Sant Francesc i el projecte de la Unió Santcugatenca, la realització de la sala polivalent/de concerts al 2019 i una política valenta i decidida per fer front al problema de l'habitatge. 'Les opcions del govern són o tornar a incomplir els acords establerts o tirar-los endavant d'una vegada', ha conclòs Villaseñor.

D'altra banda, la sessió plenària també ha servit per aprovar per àmplia majoria les 3 propostes que ERC-MES ha portat a votació. D'una banda, el projecte per impulsar els patits oberts a les escoles i instituts, tal com ha explicat Èric Gómez: 'És una oportunitat de facilitar sentiments de comunitat i esperit solidari entre la ciutadania de Sant Cugat'. La moci´po ha tirat endavant amb el suport de totes les forces polítiques menys de C's (en contra) i el PP (abstenció).

A més, els republicans també han presentat una moció per crear la història social i clínica compartida per tal d'agilitzar els tràmits per poder ajudar les persones ateses per l'administració local. La portaveu del grup municipal, Mireia Ingla, ha defensat que 'la salut va estretament lligada a les classes socials i també és un símptoma de les desigualtats vigents'. En aquesta ocasió tots els grups polítics han votat a favor menys el PP, que s'ha abstingut.

Finalment, la sessió plenària també ha servit per aprovar una moció de commemoració i reivindicació del primer aniversari de l'U d'Octubre: 'Va ser la màxima expressió de la voluntat d'un poble de voler-se expressar, però també de la repressió de l'Estat', ha explicat Ingla, que també ha aprofitat l'ocasió per recordar que aquest dilluns feia 78 anys de l'assassinat del president Companys: 'Va ser un episode indigne però avui dia, lamentablement, amb els nostres companys i companyes empresonades a l'exili i a la presó, tenim nous exemples d'aquesta mena d'episodis', ha sentenciat la portaveu.