Sant Cugat del Vallès

Esquerra Republicana reivindica la memòria de Companys en el 78è aniversari de la seva mort

Actes
L'escenari de l'homenatge
Esquerra Republicana ha reivindicat aquest dilluns al vespre la memòria i el llegat de Lluís Companys, l'únic president europeu democràticament elegit assassinat pel feixisme, ara fa 78 anys. 'Enguany, el record i la memòria del President Companys prenen un caire excepcionalment proper. Recordem que ,va ser, amb el seu govern, empresonat i condemnat per Rebel·lió a 30 anys de presó per haver declarat l’Estat Català. Avui dia, tenim companys i companyes a la presó i l'exili per haver complès la voluntat popular de deixar votar', ha explicat el president de la secció local, Oriol Cisteró.

La trobada, com cada any, ha tingut lloc a la muralla del Monestir, a la plaça d'Octavià, on han acudit prop d'una trentena de persones. Cisteró també ha recordat que a Catalunya un 80% de la població demana un referèndum, el mateix percentatge que rebutja la monarquia. 'Tenim un objectiu i estem determinats', ha sentenciat.
Mots clau
: Companys