Sant Cugat del Vallès

ERC-MES demana que la tarifa plana metropolitana tingui el mínim impacte entre la ciutadania

Mobilitat
Una màquina expenedora de bitllets
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) vol que el govern ampliï els ajuts per al pagament de l'IBI, en funció de la renda, per tal minimitzar l'impacte de l'aplicació del Tribut Metropolità. Aquest impost s'aplicarà a la ciutat després que l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) hagi decidit aplicar una tarifa plana per a tots els seus municipis, inclosos els de la zona 2, per desplaçar-se a Barcelona. A més, els republicans també volen que l'equip de govern estudiï aplicar també ajuts per al petit comerç, que també veurà reflectit un augment en l'IBI comercial a causa d'aquest Tribut.

El grup presentarà al ple de novembre una moció on també demana a l'AMB que millori el servei de transport públic de Sant Cugat i dels municipis de la segona corona i homologar-lo al dels municipis que formen part de la primera corona. A més, ERC-MES també demana a l'òrgan que mantingui la reducció de la quota del Tribut Metropolità per als immobles d’ús residencial.

Fa uns dies, el Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va aprovar l'aplicació d'una tarifa plana per als desplaçaments entre els diferents municipis de l'AMB, independentment de la zona tarifària a la qual pertanyin (zones 1, 2A, 2B i 2C),i que entrarà en funcionament l’1 de gener de 2019 en els trajectes que tinguin origen i destí dins de l'àmbit dels 36 municipis que integren l'AMB, entre els quals s’inclou la nostra ciutat. Els republicans consideren que és una molt bona notícia mentre no arriba la T-Mobilitat, però reclamen que cal clarificar conceptes i resoldre algunes disfuncions, com per exemple la línia d'ajuts per compensar l'augment de l'IBI.