Sant Cugat del Vallès

Sant Cugat canvia el nom de tres carrers franquistes després de la insistència d'ERC i el Jovent Republicà

Ple municipal
Gómez, Ingla i Villaseñor, d'esquerra a dreta
El grup municipal d’Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres (ERC-MES) posa en valor el canvi de nom de tres carrers franquistes de la ciutat, un tràmit que s'ha aprovat al ple de novembre després que la Comissió del Nomenclàtor hagi tancat una proposta sobre la qüestió. ‘Ha calgut molta insistència al ple per part d’ERC-MES, sense oblidar la feina al carrer que han fet els membres del Jovent Republicà, que van arrencar unes plaques franquistes al barri del Monestir-Sant Francesc que el govern encara no havia tret per deixadesa’, ha explicat el regidor d’ERC-MES i de les Joventuts d’Esquerra Republicana, Èric Gómez. Els republicans subratllen que és un pas important per eradicar el franquisme de manera defintiva dels carrers de la ciutat, però puntualitzen que encara cal estudiar si cal dur a terme més accions.

El ple també ha servit, d'altra banda, per aprovar una moció d'ERC-MES per condemnar la monarquia espanyola. 'El Rei va tenir el cinisme de sortir per televisió i avalar la violència policial de l'1O i legitimar el A Por Ellos', ha manifestat la portaveu, Mireia Ingla. La moció ha tirat endavant amb el vot a favor de totes les forces del ple menys C's, PSC i PP, que ha votat en contra, a més de l'abstenció de Xavier Cortés.

En el capítol de mobilitat, a més, el consistori també ha donat llum verda a la proposta dels republicans d'aplicar ajudes a l'habitatge segons la renda per tal de poder pagar el Tribut Metropolità del transport, després que Sant Cugat pugui desplaçar-se a Barcelona amb el cost d'una zona a partir del gener. 'La tarifa plana metropolitana és molt millor que ser zona 1: és més barat anar a però mantenim el mateix preu per anar a la resta de les ciutats veïnes com Rubí o Terrassa', ha reivindicat Èric Gómez. Tot i així, ha destacat la necessitat de procurar que aquesta mesura tingui el mínim impacte possible, especialment en les rendes més baixes. 'No oblidem tampoc les ajudes al petit comerç, que hem d'estudiar'.

Finalment, el ple també ha rebutjat celebrar el 40è aniversari de la Constitució, i ha aprovat una moció de suport als presos i les preses polítiques, davant la petició d'anys de presó per part de la Fiscalia: 'No ens hem d'acostumar al silenci de la presó. El que està passsant no és un fet normal i ho hem de revindicar les vegades que faci falta', ha explicat Ferran Villaseñor.