Sant Cugat del Vallès

Ingla presenta el seu projecte de Sant Cugat inclusiu i amb el republicanisme com a base

Municipals 2019
Un moment de la presentació
La plaça Barcelona s'ha convertit aquest dissabte en l'epicentre del republicanisme local. Davant de prop de 200 persones, l'alcaldable d'Esquerra Republicana, Mireia Ingla, ha reivindicat la necessitat d'impulsar un 'Sant Cugat inclusiu, per a tothom, i que fugi de la ciutat postal i aparador en què s'ha convertit la nostra vila'. La candidata ha estat acompanyada pel president del Parlament, Roger Torrent, que ha fet un discurs en què ha reclamat 'no competir per qui és més independentista'.

L'acte ha començat amb la intervenció d'Esther Madrona, que ha presentat el procés participatiu Idees per a Sant Cugat que ha engegat la secció local per tal de recollir idees de cara al programa electoral. Tot seguit ha arribat el torn de l'Alba Gordó, del Jovent Republicà, que ha denunciat que actualment Sant Cugat 'és una vila de la qual el jovent ens sentim expulsats perquè l'actual govern no ha fet una aposta per les polítiques d'habitatge'. Gordó ha acabat la seva intervenció amb aquesta reflexió: 'Tenim idees i il.lusió per seguir repensant la ciutat on hem crescut i d‘on no volem marxar. Diuen que no som responsables del món que se'ns lliura, però ho serem de gestionar-lo, i tenim l'obligació de millorar-lo'.

L'apunt emotiu ha arribat de la mà de Diana Riba, la companya de Raül Romeva, que ha llegit una carta seva en què ha manifestat tota la confiança en la candidatura de Mireia Ingla. Riba també ha agraït el suport de tota la ciutat davant els durs moments que està passant la seva família. 'Sant Cugat ens va acollir en el seu moment i el vostre suport i escalf ens ajuda en aquesta difícil etapa'. En aquest sentit, Ingla també ha tingut un record per a Romeva: Avui seria amb nosaltres parlant-nos de la seva ciutat i de la gent que estima, però malauradament és tancat a la presó per permetre’ns exercir el nostre dret a votar'.

El president Torrent, de la seva banda, ha reclamat la necessitat de sumar més gent a la causa independentista: 'El que necessitem és gent que s’impliqui amb la nostra lluita social, siguin o no independentistes, però que lluitin’. 'Volem que ser els que fan més independentistes', ha subratllat. 'És la lluita pels drets socials la que ens portarà a la República, no al revés', ha advertit.

De la seva banda, Mireia Ingla, ha avançat alguns dels eixos en què es basarà la campanya i el projecte del Sant Cugat del futur: l’habitatge, les polítiques socials, les realitats diverses en funció dels barris, la necessitat de serveis als nous barris, la mobilitat sostenible, el comerç de proximitat, l’augment de places a les escoles bressol públiques, les polítiques de joventut, la convivència i la transparència. 'Som una ciutat amb prou recursos per fer front a tots aquests reptes. El problema és que fins ara s'ha enfocat malament', ha explicat Ingla, que ha acusat el govern de tenir un projecte esgotat i manca d'idees.