Sant Cugat del Vallès

ERC-MES i el Jovent Republicà lamenten el poc compromís del govern envers la lluita contra la Sida

Ple municipal
Un moment de la roda de premsa
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) presentarà una moció al ple de desembre per tal que el govern compleixi els seus compromisos envers la lluita contra la sida, aprovats a través d'una altra moció ja fa dos anys. 'Una vegada més, hem de lamentar incompliments d'acords de ple per part d'aquest equip de govern', ha explicat el regidor Èric Gómez. 'És molt greu. No parlem d'un tema ideològic. Parlem de la lluita contra una pandèmia a nivell mundial', ha afegit.

Fa dos anys, al ple de novembre de 2016, el govern es va comprometre a través d'una moció dels republicans a potenciar els programes d'educació i prevenció en els instituts de la ciutat, penjar el llaç vermell el dia 1 de desembre i, entre d'altres accions, estudiar la viabilitat d'instal·lar màquines expenedores de preservatius als instituts i adherir-se als acords de París per eradicar la pandèmia al 2030'. 'La moció no s'ha complert. Ja estem acostumats a què el govern no compleixi els acords', ha lamentat Mireia Ingla, la portaveu i candidata a l'alcaldia. 'Aquest govern no està al capdavant de les polítiques per eradicar la pandèmia i combatre el seu estigma', ha recalcat Gómez.

Per aquest motiu, ERC-MES ha presentat una moció de caire similar però amb la demanda de complir els acords presos. 'Ara, però, ja no creiem que es tracti d'estudiar cap viabilitat. Han tingut dos anys per analitzar pros i contres de posar màquines de venda de condons als instituts. Ara exigim que es faci perquè creiem que és una mesura positiva i necessària', ha explicat Èric Gómez, que també ha insistit en què es reforcin els programes d'educació sexual.

Aquesta roda de premsa s'ha complementat amb l'acció del Jovent Republicà de repartir condons a l'entrada dels instituts, amb motiu del Dia Internacional contra la Sida d'aquest dissabte i per reivindicar la necessitat tenir relacions sense risc. 'Només des de l'educació i la conscienciació podrem combatre l'estigma que pateixen les persones que pateixen la malaltia', ha sentenciat la membre del Jovent Republicà, Alba Gordó.

Mots clau
: Sida