Sant Cugat del Vallès

ERC-MES proposarà al consistori la creació d'un protocol d'emergència habitacional

Ple municipal
Èric Gómez, Mireia Ingla i Ferran Villaseñor, els regidors d'ERC-MES
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) presentarà al ple de desembre una moció per tal que l'Ajuntament impulsi un protocol per fer front als casos d'emergència habitacional de la ciutat. Aquest protocol ha d'incloure la recerca sistemàtica i la detecció de casos d'emergència habitacional, eines de suport preventives com l'assessorament i ajuts econòmics, i agents negociadors i mediadors a disposició en casos de necessitat, a més d'una planificació que garanteixi un reallotjament immediat per a les persones afectades. A més, els republicans exigeixen al govern que informi a l'oposició de tots els casos de desnonament o risc de desnonament que hi ha a Sant Cugat.

ERC-MES considera que la Tinència d’alcaldia de Polítiques de Cicle de Vida, Progrés Social i Habitatge gestiona de forma opaca la informació relativa als casos de desnonaments i d’emergència habitacional i no garanteix l’accés a la informació relativa a aquests casos a la resta del consistori. És per això que, a través de d'aquesta moció, demana que es posi llum sobre aquesta problemàtica a Sant Cugat, visibilitzada especialment en els darrers mesos.

La moció també parteix de l'aixecament de la suspensió de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, sobre mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, un text que el PP va portar al Tribunal Constitucional (TC), amb la suspensió que això comporta. Aquesta tardor, la Generalitat i el Govern espanyol han acordat aixecar la suspensió.
Mots clau
: habitatge