Sant Cugat del Vallès

ERC-MES, disposat a facilitar l’aprovació del pressupost 2019 si el govern reforça les polítiques d’habitatge, barris i joventut

Ple municipal
Imatge d'arxiu del ple municipal / TOT Sant Cugat
Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres (ERC-MES) ha presentat un conjunt d’al·legacions a la proposta del govern per al pressupost 2019, encaminades especialment a reforçar les polítiques d’habitatge i joventut, i resoldre el dèficit d’inversió que pateixen diversos barris de Sant Cugat.

‘Venim de dos exercicis pressupostaris previs en què vam arribar a un acord amb el govern, però aquest el va incomplir. No hi ha confiança política per votar a favor, però entenem que cal ser responsables i creiem que és millor per la ciutadania aprovar el pressupost amb aquestes al·legacions, que tirar d’una pròrroga del pressupost anterior, molt més pobre que aquesta proposta’, ha explicat el regidor d’ERC-MES, Ferran Villaseñor. El grup municipal exigeix al govern que es comprometi públicament a complir aquests punts. Si no és el cas, els republicans votaran en contra.

En concret, ERC-MES proposa injectar 2,5 milions d’euros als comptes de Promusa i l’Ajuntament per tal de fomentar exclusivament l’habitatge públic de lloger. ‘És la millor manera de garantir una rotació i que les persones de la nostra ciutat no se’n vegin expulsades, i que el jovent pugui emancipar-se en la ciutat que ha crescut, si així ho vol’, ha continuat Villaseñor.

Una altra de les condicions sinequanon del grup municipal és que es mantingui la línia de subvencions per a l’IBI segons criteris de renda, i que s’obri una altra per a l’IBI comercial. ‘Cal ajudar el comerç santcugatenc a fer front al Tribut Metropolità del transport’, ha comentat el regidor, en referència a la tarifa plana que permetrà a la ciutadania desplaçar-se a Barcelona amb el cost d’una zona tarifària.

En el capítol de joventut, els republicans exigeixen mantenir el compromís de fer habitatge de lloguer per a joves a la Vila Argentina (antic Lestonnac). Així mateix, recorden que l’Espai Polivalent/Sala de Concerts ha de tirar endavant, després de més de 10 anys d’endarreriments, i és per això que reclamen una partida de 350.000 euros per completar el projecte, a més del compromís en ferm que hi hagi una cogestió entre l’administració i els diferents col·lectius juvenils i culturals de la ciutat, com a forma del seu d’empoderament. A més, exigeixen el compliment de l’actual Pla de Joventut, actualment només complert al 50%, tal com van denunciar al ple municipal fa un temps.

Pel que fa a les polítiques encaminades a resoldre el desequilibri territorial entre alguns barris, destaca el compromís per mantenir el Pla Integral de reforma urbana del Barri del Monestir-Sant Francesc, ampliant-lo amb partides per estudiar la reforma integral de la Plaça d’en Coll i per rehabilitar aquells habitatges amb deficiències estructurals.

‘És obvi que l’aprovació d’aquest pressupost no només depèn de la nostra abstenció. El govern ha de cercar altres consensos per tal que tiri endavant’, ha matisat Villaseñor.

Mocions incomplertes

En el document d’al·legacions també consten diversos compromisos per tirar endavant mocions incomplertes per part de l’equip de govern. ‘Lamentablement, no parlem només d’incompliments pressupostaris que vam pactar al 2016 i 2017; també ens hem de referir a acords de ple que va impulsar el
nostre grup i que van comptar amb el vistiplau del consistori, però que no han tirat endavant en molts casos per deixadesa política’, ha explicat Villaseñor.

La rehabilitació de l’espai en desús al pavelló de la Guinardera per a l’ús social de les entitats esportives, el pla per fomentar el comerç just i aplicar-lo des de les institucions, el reforç en els programes d’educació sexual als instituts, la implantació de la zona verda a Can Magí i la cobertura lleugera de la piscina del Parc Central són alguns d’aquests exemples.

Mots clau
: pressupost 2019