Sant Cugat del Vallès

ERC-MES vol garantir el pagament a les empreses subcontractistes

Ple municipal
Contractistes
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerra (ERC-MES) proposarà al ple municipal de gener introduir en els plecs dels contractes públics clàusules que permetin a l'administració pagar directament al subcontractista. Es tracta d'una mesura que és possible amb l'aplicació de la nova Llei 9/2017 de Contractes de Sector Públic, que va incorporar a l’ordenament jurídic nombrosos preceptes recollits a la directiva europea 2014/24UE. Ara, els republicans la volen fer realitat a Sant Cugat a través d'una moció.

La incorporació d’aquest mecanisme d’acció directa entre l’administració i el subcontractista, expliquen des d'ERC-MES, hauria de permetre solucionar la demora en els pagaments que moltes vegades acaba repercutint en els propis empleats. Ara bé, és una opció opcional per part de les administracions i sempre en cas que el propi contractista hi estigui d'acord. Tot i així, els republicans ho veuen com una oportunitat necessària d'aprofitar, tenint en compte que la demora ens els pagaments del contractista al subcontractsta esdevé una problemàtca molt recurrent en l’àmbit de la contractació pública.