Sant Cugat del Vallès

ERC-MES facilita l'aprovació dels comptes 2019 per responsabilitat amb la ciutat

Villaseñor, Ingla i Gómez, d'esquerra a dreta
El grup municipal d'Esquerra Republicana-Moviment d'Esquerres (ERC-MES) ha arribat a un acord amb el govern de PDeCAT-Demòcrates per tal d'aprovar el presssupost per al 2019. 'Sempre hem dit que volíem ser una oposició responsable però també contundent quan calgués', ha explicat la portaveu republicana, Mireia Ingla. Malgrat la desconfiança que generen els incompliments dels acords de 2016 i 2017, el grup municipal ha optat per facilitar l'aprovació dels comptes pensant en benefici 'de les classes populars' de la ciutat, en paraules del regidor Èric Gómez. 'No es tracta d'un acord d'estabilitat pressupostària, com les dues vegades anteriors, sinó d'un pacte pel pressupost puntual.Hem intentat que beneficiï al màxim la ciutadania de Sant Cugat', ha sentenciat el també regidor Ferran Villaseñor.

La prioriat ha estat, expliquen els republicans, la de garantir el compliment de les mesures acordades anteriorment i a través del ple. 'Hem vist una oportunitat per reforçar, per exemple, les polítiques d'habitatge. Avançarem dues promocions d'habitatge públic per a joves i d'emergència social', ha explicat Ingla. De la seva banda, Villaseñor ha reivindicat l'augment d'inversions que suposarà la creació d'una taxa de pisos buits, l'augment de les plusvàlues i també de l'endeutament.

De la seva banda, Gómez ha destacat el compromís arrencat del govern per tal que la sala polivalent dels cinemes esdevingui una sala de concerts d'ús polivalent. 'No oblidem que el jovent espera aquest equipament des del 2006. 'La sala de concerts que s'està impulsant no és el nostre model, però hem acordat fer estudis per garantir que la sala de concerts als antics cinemes és tècnicament viable', ha puntualitzat.

ERC-MES també ha reivindicat la posada en marxa de la zona vermella (aparcament gratuït però limitat) al voltant dels CAPs i la de la zona verda a Can Magí. Aquest fet suposarà que la gent de la ciutat no hagi de pagar per aparcar quan vagi al metge de la sanitat pública. Villaseñor també ha posat èmfasi en una revindicació històrica de la formació, el refugi d'animals, que també rebrà una partida pressupostària.

Finalment, la portaveu i alcaldable Mireia Ingla també ha obert la porta a modificacions pressupostàries que millorin aquest pressupost, en funció dels canvis que hi puguin haver al consistori a partir del maig. Els republicans han reivindicat el seu esperit responsable i constructiu en un any electoral. 'No podem fer acords pressupostaris des d'una òptica electoralista, encara que quedin pocs mesos per a les eleccions', ha sentenciat Gómez.

Podeu consultar el document íntegre de l'acord aquí.
Mots clau
: pressupost