Sant Cugat del Vallès

ERC-MES reclama més recursos per al Parc de Bombers

La roda de premsa ha tingut lloc al mateix Parc de Bombers
ERC-MES reclamarà a la Generalitat de Catalunya que doti de més recursos el Parc de Bombers de Rubí-Sant Cugat-Castellbisbal davant les mancances personals i materials actuals. Juntament amb les formacions CUP-PC, ICV-EUiA, PSC i PDeCAT-Demòcrates, els republicans tiraran endavant una moció en el pròxim ple municipal per tal de fer arribar aquesta petició al Govern.

Fa unes setmanes, el delegat sindical del Parc, Marx Guix, ja va exposar aquesta situació al ple municipal: 'Cada dia de guàrdia han d'haver-hi 5 bombers per a les tres poblacions, un total de 180.000 habitants. És molt poc, però ara sense hores extra ens han baixat a 4 bombers', explica el bomber. 'Les mancances es tradueixen en la nostra pròpia seguretat'. En aquesta línia també s'ha expressat la portaveu republicana i alcaldable, Mireia Ingla, que ha apuntat que 'això també repercuteix directament en la seguretat de la ciutadania a qui dona cobertura aquest Parc, perquè parlem que el cos d'emergències no disposa de les condicions necessàries per donar el servei amb garanties'.

En concret, el text també demana renovar el material caducat que encara està en ús, reforçar els recursos formatius, pujar els mínims de torn de guàrdia a mínim 6 bombers per dia i l'adquisició d'un camió escala, entre d'altres.