Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Francesc Osan, vocal d'ERC-MES al consell de barri de la Floresta

El futur de la Floresta és una EMD? Potser sí... parlem-ne

Fa uns dies l'amic i company Ramon Piqué plantejava en un article que el futur de la Floresta passava per constituir una EMD. Potser sí, o no... Sense cap mena de dubte és una discussió interessant que no s'ha de defugir. Però parlem de continguts, no tant d'estructures. Parlem primer del què, en lloc del com. Potser ens surt més car el farciment que el gall. En tot cas penso que -com ell diu- cal començar-ne a parlar.

Sincerament, els compadeixo

El Ple d'aquest dilluns passat va aprovar una moció conjunta dels grups municipals d'ERC-MES, PDeCAT-Demòcrates i la CUP-PC, amb el vot favorable d'ICV-EUiA, en defensa dels drets civils i polítics i per la llibertat dels presos polítics. Una àmplia i transversal majoria, com la que el diumenge 15 d'abril tenyia de color groc el Paral·lel de Barcelona. Sindicats, moviments socials i partits no independentistes, van fer sentir la seva veu en defensa de la llibertat i la democràcia.

Èric Gómez

El govern municipal no es compromet amb Can Magí

El barri de Can Magí pateix problemes d'aparcament, de mobilitat i de connexió amb la resta de la ciutat. Són problemes que ja fa molt de temps que duren. D'una banda, pel que fa a la mobilitat, al carrer de Joan Amades, en el seu tram des del carrer d'Adrià Gual fins a la benzinera, és habitual la circulació de vehicles en contra direcció, cosa que genera un important risc per a la circulació i s'hi poden acabar produint accidents.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

15 d'abril: 155 raons per una gran manifestació

El President Carles Puigdemont, en el tradicional missatge de Nadal d'enguany gravat des de Brussel·les, tornava demanar al Sr M. Rajoy que s'assegués a negociar. El president Puigdemont ja havia sol·licitat un diàleg sense condicions prèvies amb l'Estat després del referèndum de l'1 d'octubre. Fa unes setmanes Pere Aragonès, adjunt a la presidència d'ERC demanava el mateix. Alhora l'Espai Democràcia i convivència (ANC, Òmnium, CCOO, CNJC, CONFAVC, FAPAC entre d'altres) proposava, també, cercar les formes i espais per diàleg i negociació política.

Eva Lafuente, vocal d'ERC-MES al consell de barri de Mira-sol

Dones, en lila i en majúscules

Ser, sentir, saber-se dona, quina gran intensitat emocional. Molta feina per fer, està clar, però també molt territori construït. Som, sentim, ens sabem dones, perquè quan sortim als carrers sota lemes de lluita feminista, i aturem pacíficament el país en el lliure i legítim exercici del nostre dret de vaga, 'Els carrers seran sempre nostres'. Consignes escrites amb lletres de color lila i cridades també amb el nostres companys d'activisme feminista.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

No ens oblidem de tu, Raül (2a part)

El divendres passat va ser d'aquells dies que no crec que puguem oblidar fàcilment. Cinc bones persones, Raül Romeva, Carme Forcadell, Dolors Bassa, Jordi Turull i Josep Rull van tornar a ser enviats a la presó i Marta Rovira va haver de marxar forçadament del país. El nombre d'empresonats i exiliats pel simple fet de ser independentistes augmenta.   La presó preventiva no tenia sentit des del punt de vista jurídic quan es va ordenar ara fa cinc mesos i tampoc no la té ara, però ja sé sap que en aquestes alçades els arguments jurídics no tenen cap valor perquè la separació de poders s'ha transformat en una sola raó de ser, castigar i venjar-se d'aquells que han gosat preguntar a la ciutadania si volien o no continuar formant part d'un estat corrupte, demofòbic i decadent.

Portaveu d'ERC-MES

Coses imperdonables del govern

En el Ple de dilluns el PP va presentar una moció que demanava que es garantís el dret a l'educació diferenciada. Per a que tothom sàpiga del que estem parlant el PP vol que els concerts a les escoles que separen els nens i les nenes, majoritàriament vinculades a l'Opus Dei, continuïn formant part de la xarxa pública de centres educatius i per tant sufragades amb diners públics. Des d'ERC sempre hem defensat un model d'escola catalana, pública, universal i laica.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

Excuses del govern per no donar la cara

El divendres passat va tenir lloc el primer Ple extraordinari sobre l'estat de la ciutat. En teoria n'hauríem de fer dos cada mandat, però el cert és que el darrer va fer-se l'any 2013 - sembla clar que l'Alcaldessa no hi té massa interès.   Fer balanç sobre l'estat de la ciutat és indispensable, cal que els grups de l'oposició, a banda del govern, tinguem l'oportunitat d'explicar la feina feta i també que plantegem cap a on volem anar des d'avui fins al final del mandat.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Deixem les festes per quan acabin les obres

Com haureu vist als mitjans de comunicació, el passat dissabte es va fer una festa per presentar el Pla de Millora del Barri del Monestir-Sant Francesc; un projecte que ha tingut les seves anàlisis i explicacions al Consell de Barri, al grup de seguiment i al plenari municipal. La necessitat d'una reforma (per tant, una revisió de les inversions i, per tant, un augment de pressupost) és una demanda de fa molts anys dels veïns i veïnes del barri.