Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

El Dragon Khan local

Com tothom sap Convergència i Unió (ara PDeCAT-Demòcrates) no va aconseguir majoria absoluta, els hi van faltar dos regidors, en les darreres eleccions municipals (2015), a diferencia dels dos darrers mandats. ERC-MES es va oferir per negociar un pacte d'estabilitat pressupostària que va funcionar raonablement bé l'any 2016. Des de Convergència-PDeCAT es va instar a que el grup ERC-MES entrés, en diferents ocasions, al govern.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

No ens oblidem de tu, Raül

Diuen que a Catalunya hi ha fractura social per culpa del “desafio independentista. Mentrestant, s’han empresonat dos activistes pacifistes, s’ha amenaçat mitjans de comunicació, s’ha agredit més de mil persones a les portes dels col·legis electorals, s’han denunciat mestres de primària per incitar a l’odi i s’han organitzat manifestacions per la unitat d’Espanya plenes de famílies amb canalla os es crida “Puigdemont a prisión” i on hi participen feixistes i nazis que porten ja més de cent denuncies per agressions.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les JERC

Persones pacífiques a la presó mentre els violents es manifesten impunement

Aquest dilluns, el partit racista VOX i l'associació amb vincles neonazis Somatemps convocaven sota el lema 'no en nuestro nombre' una manifestació en defensa de la unitat d'Espanya davant de l'Ajuntament de la nostra ciutat. A la convocatòria, no hi van faltar membres del partit d'ultradreta Democracia Nacional (hereu de l'organització neonazi CEDADE) i càrrecs electes de Ciutadans i el Partit Popular que ja ens tenen acostumats a manifestar-se amb aquesta mena d'organitzacions racistes i neonazis.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

Als independentistes les urnes mai ens han fet por

El divendres 27 d'octubre centenars de milers de catalans i catalanes celebràvem que el govern del país, amb el suport imprescindible dels companys i companyes de la CUP, complís el mandat democràtic rebut el dia 1 d'octubre. Malgrat les injustes conseqüències que se'n derivarien, la proclamació de la República pel Parlament català era imprescindible no només per la credibilitat d'aquells que la van prometre si guanyàvem a les urnes, sinó també per preservar la dignitat de la majoria de la ciutadania de Catalunya.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Salvar al soldado Ryan

Aquesta columna ha estat enviada el matí de dijous 26-10-2017 i estic segur que els esdeveniments la poden superar molt ràpidament. La banda sonora de les darreres setmanes està sent “155 baladas de amor” per part del govern de l’Estat i el partits que donen suport a l’aplicació de l’article 155 i el seu botó nuclear, PP, PSOE i C,S. El 155 representa moltes coses. Representa la continuació del cop de porra de l’1 d’octubre, esborrar un president, vicepresident i tots els consellers cessant-los de les responsabilitats, implica convertir el parlament en un ens censurat i sota control sense capacitat legislativa atès que aquesta està sota tutela-la , significa que els ministres del PP seran els consellers de totes les àrees de govern de la Generalitat.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les JERC

Molt orgullós del meu poble

Les darreres setmanes el poble de Catalunya s'ha mostrat com un poble valent i decidit alhora que pacífic. Malgrat les persecucions, amenaces i detencions, va haver-hi centenars de persones arreu del país que 'se la van jugar' per tal que les seves conciutadanes i conciutadans poguessin votar el dia 1 d'octubre en un referèndum sobre la independència de Catalunya. Així mateix, malgrat les amenaces, la ciutadania de Catalunya va sortir valenta a exercir el seu dret a decidir el nostre futur.

No esteu sols, Jordis

El passat 10 d'octubre el president de la Generalitat anunciava que el govern del país, tal com estableix la Llei del Referèndum aprovada per la majoria absoluta del Parlament de Catalunya, complia el mandat rebut l'1 d'octubre de fer la República, però que se suspenia temporalment la seva implementació apel·lant al diàleg i a la mediació internacional, per tal de poder-ho fer en les millors condicions democràtiques possibles.

Noël Climent, vocal d'ERC-MES a l'EMD de Valldoreix

Si algú té por, deu ser el bosc

Ahir vaig tenir la sort d’escoltar en Josep-Maria Terricabras en una plaça del Casalet de Valldoreix plena de gom a gom. Bé, ell, en Lluc Cahís, la Mireia Ingla, els diputats Marc Sanglas i Roger Torrent, i la gran Anna Simó. Dic que vaig tenir el plaer, especialment després dels dies que portem de campanya pel referèndum de l’1 d’octubre (la que fem nosaltres i la que ens fan jutges, el fiscal general Maza, o els crits de «a por ellos» que ens dediquen alguns franquistes, que campen lliures en un Estat espanyol que es diu democràtic però dia a dia em demostra que no ho és tant).

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

Els carrers seran sempre nostres

Ja fa dies que observem com els drets fonamentals, garantits per la sacrosanta constitució espanyola, es veuen vulnerats dia rere dia. S'ha esmicolat la sobirania del Parlament de Catalunya per debatre sobre qualsevol tema, querellant-se contra membres de la seva mesa per portar a debat i constituir una comissió d'estudi del dret a decidir. S'ha amenaçat la llibertat d'expressió i informació amb l'entrada a redaccions de mitjans de comunicació per la guàrdia civil i requisant cartells de propaganda i pancartes, moltes de les quals només parlaven de democràcia, s'ha vetat la celebració d'actes a espais públics, i el més greu, s'està perseguint més de 750 alcaldes i alcaldesses que han decidit que el proper 1 d'octubre obriran els col·legis electorals per tal que la bona gent d'aquest país pugui votar Sí o No.