Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Oriol Cisteró, president d'ERC Sant Cugat

26 de gener de 1939, 80 anys i no oblidem!

El proper 26 de gener farà 80 anys de l'entrada de les tropes franquistes a Sant Cugat. I després de 40 anys de dictadura més 40 de Constitució espanyola, la repressió política per part de l'Estat segueix avui ben present a casa nostra. Si no fos prou, darrerament, el feixisme campa pels carrers del nostre país amb total impunitat, evidenciant que el franquisme ha perviscut dins les estructures de l'Estat espanyol contra tota lògica democràtica.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i el Jovent Republicà

VOX no pot tenir cabuda a Sant Cugat

En els darrers temps hem viscut un retrocés accelerat en drets civils i polítics. La llibertat d'expressió, d'associació i de reunió pacífica es troben amenaçades i l'activitat violenta d'extrema dreta s'ha multiplicat als carrers de les viles i ciutats del nostre país. En paral·lel a aquesta situació, hem vist com l'extrema dreta, sota el paraigua de VOX, entrava al Parlament d'Andalusia i amenaça d'irrompre a d'altres institucions de l'Estat Espanyol.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Pressupost 2019

El passat desembre ens va portar una circumstància que no és gens habitual, l'alcaldessa va retirar del ple el punt de pressupostos atès que no hi havia majoria per a la seva aprovació. El pressupost 2019 va tenir una aprovació inicial fa uns mesos, a partir d'aquest moment s'obrien les rondes de negociacions entre el govern i el diferents grups municipals. El nostre grup va ser molt clar en aquell moment: estem disposats a parlar-ne i ser responsables pel bé de la ciutat, i ara continuem pensant el mateix.

Francesc Osan, vocal d'ERC-MES al Consell de Barri de la Floresta

Correr menys que el cavall dolent

Córrer menys que el cavall del dolent! Aquesta dita popular, que indica lentitud extrema, sembla feta a mida per definir les relacions de l'Ajuntament de Sant Cugat envers el barri de la Floresta. Lentitud, ineficiència, manca de resposta, desídia... tots aquests qualificatius i molts més es podrien fer servir. Com podríem qualificar, per exemple, que al carrer del Casalot, cantonada amb el carrer de Vallvidrera, des del mes de setembre hagi caigut un arbre i s'hagi emportat el cablejat de la llum i del telèfon, i que quasi tres mesos més tard encara estiguin penjant sobre el carrer i que cada camió que passa se'ls emporta per endavant? Haguessin estat aquest temps els cables penjant a la plaça d'Octavià? Com podríem qualificar que estigui un semàfor espatllat des de fa gairebé dos mesos a la plaça del Centre, amb una cruïlla tan perillosa i estratègica com la que dóna a la carretera de Vallvidrera/Barcelona? I que tot just ara s'hagi arreglat? I les obres de la plaça del Doctor Olivella? Una plaça de la senyoreta Pepis i que semblen les obres de la Sagrada Família? I el Pacte per la Convivència? Que a la reunió de seguiment agendada i confirmada després de molt de temps els representants de l'Ajuntament no es dignessin a venir, amb tots els greus problemes que tenim sobre la taula en aquests moments? Aquests són algun exemples dels darrers mesos.

Mireia Ingla, candidata a l'alcaldia i portaveu d'ERC-MES

Acaba l'any i Promusa segueix sent la protagonista

Dilluns va tenir lloc el darrer ple municipal de l'any, que incloïa l'aprovació dels pressupostos del 2019, tot i que en altres anys els hem aprovat en un ple extraordinari. Però ni ple ordinari, ni ple extraordinari, els comptes municipals per l'any vinent queden, de moment, prorrogats. L'alcaldessa va retirar-los de l'ordre del dia perquè no tenia garantida la seva aprovació, al·legant que volia disposar de més temps per assolir l'acord, com si la necessitat de comptar amb uns nous pressupostos fos una novetat sobrevinguda i hagués agafat a aquest govern a contrapeu.

Mireia Ingla, candidata a l'alcaldia i portaveu d'ERC-MES

Seguim treballant per combatre l’emergència habitacional a Sant Cugat

A sis mesos de finalització del mandat 2015-2019 i per tant arribada l’hora de fer-ne balanç, una de les coses de què ens sentim més orgullosos és d’haver aconseguit incloure en el debat polític l’emergència habitacional que pateix la nostra ciutat i en concret haver desbancat el mite que aquí no tenim persones i famílies desnonades i al llindar de l’exclusió social. Anys enrere, quan ens referíem al preu dels lloguers a la nostra ciutat, automàticament ens venia al cap les dificultats per al col·lectiu jove, aquells nois i noies que havien d’endarrerir la seva emancipació perquè independitzar-se dels pares era inassolible econòmicament parlant.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i el Jovent Republicà

Més educació sexual i màquines de condons als instituts

Gairebé la meitat de la gent jove manté relacions sexuals sense fer servir el preservatiu i una quarta part ho fa de manera freqüent. En els darrers anys, el jovent ha deixat de percebre el risc de contraure la malaltia de la sida pel fet de tenir relacions sexuals sense protecció. Més d'un 45% de la gent jove té relacions sexuals sense preservatiu i un 26% sempre o gairebé sempre manté relacions sexuals sense preservatiu segons el baròmetre 2017 del ProyectoScopio.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Sant Cugat 2030, IBI, empresa i models

Des de mitjans dels anys 90 del segle passat s'ha configurat una ciutat basada en els següents principis: -Model econòmic municipal basat en l'oferta de sòl urbanitzable, creixement poblacional i entrada pressupostària basada en l'IBI, llicències i plusvàlues. Aquest aspecte (IBI), lligat al cadastre, genera molts ingressos (i amb relativa facilitat, solament modificant coeficient a l’alça) però esdevé un monocultiu pressupostari i, també, una sonora càrrega fiscal.

Mireia Ingla, alcaldable d'Esquerra Republicana i portaveu a l'Ajuntament

Les AMPA són la clau de l'escola pública santcugatenca

Sant Cugat és un exemple d'èxit de l'escola pública, ja fa anys que les famílies santcugatenques han optat majoritàriament per aquest model educatiu per als seus fills i les seves filles. Això a canvi mereix un compromís de les administracions alhora d'invertir en educació a la nostra ciutat per satisfer aquesta demanda. Afortunadament anem en la bona direcció, ja que el curs vinent l'escola La Mirada serà una realitat amb el nou edifici i alhora començarà a caminar, en mòduls això sí, la 13a escola.