Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Noël Climent, vocal d'ERC-MES a l'EMD de Valldoreix

Concessions a Valldoreix: garantim condicions laborals dignes

Les concessions públiques (a Valldoreix així com a la resta del país) serveixen per tal de posar la gestió d’un negoci o servei, de titularitat pública, en mans d’una entitat privada. Són exemples de concessió a Valldoreix el Complex Esportiu, el restaurant del Casalet, el recent tancat restaurant Montt, el quiosc de flors o el de diaris i revistes del Mas Roig. Els motius per fer servir aquest sistema en lloc de decantar-se per la gestió directa poden ser diversos, i donarien per un article més llarg.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les Joventuts d'Esquerra Republicana

Eradiquem el franquisme del nomenclàtor local

En el darrer ple municipal es va aprovar canviar el nom de la plaça del Rei per plaça de l'U d'octubre. Crec que és una molt bona notícia que Sant Cugat compti amb un testimoni permanent del coratge i la dignitat amb què el poble de Catalunya va defensar i va aconseguir realitzar el referèndum malgrat la repressió exercida per l'Estat espanyol. La plaça de l'U d'octubre és un necessari homenatge a totes les persones que van fer possible el referèndum de l'1 d'octubre de 2017 i a tota la ciutadania que va patir la brutal agressió dels cossos i forces de seguretat de l'Estat espanyol quan exercia de forma lliure i pacífica el seu legítim dret a vot.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Canvi de cicle

Ja feia mesos que el xiuxiueig sobre la possible marxa de la sra. Mercè Conesa de l'alcaldia era perceptible. També cal dir que aquestes coses sempre succeeixen i aquelles persones que estan en primera línia molt sovint les reben. També va passar amb l'alcalde Recoder. Malgrat tot, no deixa de ser una sorpresa que el dijous 07-06-2018 hi hagi una renúncia a l'alcaldia per part de la vigent alcaldessa i una, previsible, 'alta interina' per part de la regidora Carmela Fortuny.

Mireia Ingla, alcaldable i portaveu d'ERC-MES

Un final de mandat convuls

Després de setmanes de rumors finalment es confirma que l’alcaldessa Conesa deixa la política municipal per continuar fent de política al Port de Barcelona. Per cert, un dels càrrecs públics més ben remunerat de l’Estat. Déu n’hi do, el ball de cadires que ha escenificat aquest govern d’ençà que va guanyar les eleccions.   Els votants que van fer confiança a la llista encapçalada per Conesa, han vist en aquests tres anys com el govern de la ciutat passava de ser el govern de CiU a ser el de Convergència-Demòcrates i el de PDeCAT-Demòcrates, almenys fins a dia d’avui.

Oriol Cisteró, president d'Esquerra Republicana a Sant Cugat

Cartes de presó

Expliquen que no va caldre gaire esforç per congregar més de 200 persones en representació d'entitats santcugatenques per organitzar la campanya FREE ROMEVA. Que el dia que es van posar a la venda els 500 coberts del sopar groc es van vendre en una hora. Que tots els grups i artistes que actuaran DIVENDRES al parc de Ramon Barnils al Concert #FREEROMEVA, ho faran de franc. Que en som un munt, de voluntaris, i molts més els qui del municipi o d’arreu del país vindran a posar el seu granet de sorra i cridar que US VOLEM A CASA, en LLIBERTAT! Per a aquells qui els sembli que estem de retirada i que això de la República ja va a menys, els convido a passar una estona dijous a la vesprada per la plaça Barcelona o divendres pel parc de Ramon Barnils.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

Sobre la neutralitat de l'espai públic

El dia que s'ha confirmat que el nou president de la Generalitat ha hagut d'ajornar la presa de possessió del Govern de la Generalitat, per culpa d'una nova actuació completament il·legal del govern espanyol, ha tornat al debat polític el sempre tendenciós tema de la neutralitat de l'espai públic. Si bé fins i tot el propi govern de Rajoy ha reconegut que ha actuat políticament, confirmant l'evident prevaricació que fa mesos que molts denunciem, aquest fet ha quedat prou diluït enmig de l'onada demagògica referent als símbols a l'espai públic.

Noël Climent, vocal d'ERC-MES a l'EMD de Valldoreix

És el mateix posar un llaç que treure'l?

Tenim gent a la presó per les decisions polítiques que van prendre, que ho van fer perquè una majoria de votants van dir que volien que ho fessin, i aquestes decisions mai van contravenir els drets humans ni els drets fonamentals constitucionals. Això si parlem dels i les conselleres, si parlem dels Jordis la ignomínia és flagrant: set mesos de presó preventiva per pujar a un cotxe, amb permís de 'la benemèrita', i dir-nos que marxéssim cap a casa.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

Defensarem els drets de les dones víctimes d'agressions sexuals sempre i arreu

Des del Grup Municipal d'ERC-MES sempre hem defensat que al Ple de Sant Cugat s'hi ha de poder parlar de tot. És per això que al Ple d'aquest mes de maig hem presentat una moció per defensar els drets de les dones víctimes d'agressions sexuals, arran de la sentència en relació al cas conegut com la Manada. Una sentència que sens dubte ha commocionat moltes persones de Sant Cugat, que aquell mateix dia es van concentrar davant de l'Ajuntament per a mostrar el seu enuig i indignació.

Èric Gómez

Volem que els trens funcionin les nits de Festa Major

Ben aviat, la gent de Sant Cugat tornarem a gaudir de la nostra Festa Major. Gràcies a totes les entitats que la fan possible, la ciutat s'omplirà d'activitats del 28 de juny i fins l'1 de juliol. I de ben segur que comptarem amb una programació nocturna que s'allargarà fins a les tres o les quatre de la matinada. Centenars de joves, i no tan joves, es desplaçaran a les diverses places per gaudir de música i festa.