Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les JERC

Escola concertada a la República Catalana?

Ara que tot just acaba de començar el curs escolar, i a poc més de 15 dies de l'1 d'octubre -data en què estem totes i tots convocats en un referèndum legal i vinculant per decidir el futur polític del nostre país- és el moment de pensar en el sistema educatiu que volem per a Catalunya. En aquest context, la construcció de la nova República Catalana és una oportunitat irrepetible per, partint de l'actual doble xarxa pública-concertada, avançar cap a la integració del sistema educatiu en un únic model educatiu públic, laic, universal, català i de qualitat.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

La democràcia sempre ha de guanyar

La tinta amb què el govern Puigdemont i Junqueras signaren el decret de convocatòria encara no està seca i el govern del PP, juntament amb el TC, el seu braç armat, ja han enviat les deu plagues d'Egipte sobre les institucions catalanes: Govern, Mesa del Parlament, Alcaldes i alcaldesses, Mossos i mitjans de comunicació públics.   Es veu que això de deixar votar a la ciutadania catalana per tal que pugui decidir el seu futur col·lectiu és un cop d'estat.

Èric Gómez

Compromesos amb el comerç local de proximitat

Èric Gómez

El comerç local de proximitat genera cohesió social, humanitza la ciutat i crea ocupació de qualitat. El tancament de comerços com Viapre, Cal Bolet, Punt de Creu o la carnisseria Alfons, entre tants altres; la impossibilitat de consolidar nous comerços de proximitat en un eix comercial massa petit per una ciutat com Sant Cugat; o l'amenaça latent de l'obertura d'un macrocentre comercial al centre direccional de Cerdanyola; tenen implicacions que van molt més enllà de la qüestió estrictament econòmica.

Francesc Osan, vocal d'ERC-MES al consell de barri de la Floresta

Una altra descentralització és possible. Una altra Floresta és possible

El passat mes de maig va fer dos anys de les darreres eleccions municipals que van portar una altra lògica de govern a l'Ajuntament de Sant Cugat, amb el trencament de la majoria absoluta de CiU dels darrers anys. No és aquest l'espai per fer balanç de la tasca de govern i dels seus incompliments. En tot cas, val la pena constatar que un aire fresc sembla que ha començat a entrar a la nostra ciutat i que comença a marxar lentament l'olor a resclosit; molt especialment a la Floresta.

Mireia Ingla, portaveu d'ERC-MES

Unes vacances pendents de l'actualitat política

És evident que l'actualitat política ocupa en els darrers temps un protagonisme i un espai propis d'una etapa que podem qualificar, sense cap mena de dubte, com a històrica. Aquest context encara ha agafat més volada des que el president i el vicepresident del govern van anunciar la data del referèndum d'autodeterminació per a l'1 d'octubre, amb la qual cosa de ben segur que aquest estiu no serà un estiu normal: una gran part de la ciutadania, i no només els que ens dediquem a això, estarà pendent de la informació política.

Noël Climent, vocal d'ERC-MES a l'EMD de Valldoreix

Qüestió de responsabilitat

Al llarg dels darrers plens de Valldoreix, des d'ERC-MES hem presentat tot de mocions amb esperit propositiu, però moltes d'elles han estat rebutjades per la majoria absoluta que governa, algunes tot i dir explícitament que els semblava una bona idea. A nosaltres el que ens interessa és que les bones idees es duguin a terme. Aquesta vegada, però, les mocions que presentem al ple d'aquest dijous són més de denúncia.

La República Catalana es mereix compromís i fermesa

Portàvem molt de temps preguntant-nos com es faria el referèndum d’autodeterminació per tal que garantís el reconeixement internacional i la implementació del resultat i ara ja ho sabem. L’anunci de la Llei del Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya ha posat llum als detalls que ens faltaven després de saber la data i la pregunta. Definitivament l’1 d’octubre votarem, com sempre, per decidir si volem ser una República independent, ni més ni menys.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Paraula del senyor (o senyora)

Sempre passa que els mesos de juny i juliol, sobretot al principi, esdevenen un moment on l'efervescència d'activitats i actes és gran. Avui us faré un petit recull de les 'perles' que aquests dies ens ha portat, especialment, el 'santcugatisme' polític governamental. - 'Conesa creu que Baiget podria haver continuat al govern tot i qüestionar l'1-O' - Alvaro Benejam: 'Ahora ponemos seny? tarde'.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les JERC

Una alcaldessa sense paraula, un govern incomplidor

Les persones de Sant Cugat mereixem un govern municipal que compleixi els seus compromisos, un govern en el qual poder confiar. De moment, però, ens hem de conformar amb una alcaldessa que menteix. I ho fa de forma insistent, cada vegada que la ciutadania i els partits de l'oposició li recriminen que el govern sociovergent no compleix els seus compromisos i repeteix: 'Aquest és un govern que compleix'.