Sant Cugat del Vallès

Totes les opinions

Mireia Ingla, alcaldable d'Esquerra Republicana i portaveu a l'Ajuntament

Parlarem d'habitatge un i mil cops

Al ple d’aquest mes de setembre hem tornat a parlar d’habitatge un cop més, perquè l’habitatge a Sant Cugat és un problema de ciutat: la gent jove, la gent gran i moltes famílies se senten expulsades per no poder accedir a un habitatge, primer pas per emancipar-se en el cas del jovent o per no veure’s abocats a l’exclusió social en el cas de famílies i gent gran. També és causa d’expulsió el no poder mantenir-lo, per l’augment desaforat dels preus del lloguer.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i el Jovent Republicà

El 155 impedeix iniciar el curs escolar amb normalitat

L'aplicació del 155 va suposar un grandíssim atac a l'autogovern i a les legítimes aspiracions de la ciutadania de Catalunya. El 27 d'octubre de 2017, el Govern espanyol del PP, amb el suport del PSOE i Cs, va destituir el legítim govern de la Generalitat i va limitar les funcions del Parlament. Tot i això, el govern espanyol insistia que aquest atac a la democràcia no tenia efectes per a la ciutadania perquè la Generalitat funcionava amb plena normalitat sota el comandament dels ministeris espanyols.

Mireia Ingla, alcaldable i portaveu d'ERC-MES

La seguretat mereix polítiques responsables

Al darrer Ple d'aquest curs polític una bona colla de veïns i veïnes es van aplegar davant l'Ajuntament per expressar la seva preocupació, fins i tot angoixa, pels robatoris que estan patint als seus domicilis en les darreres setmanes. A algunes d'aquestes persones les han arribat a robar fins a tres vegades en poc temps. Certament és per viure intranquil a la teva pròpia casa. La veritat és que lamento moltíssim el patiment d'aquestes famílies i així els ho vam fer saber quan el grup municipal d'ERC-MES al complet ens hi vam reunir la setmana passada.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les Joventuts d'Esquerra Republicana

La municipalització del cinema i l’esperada sala de concerts

Cinesa tancarà aquest diumenge, després de 26 anys gestionant un equipament públic a la ciutat. L'empresa privada Cinesa gestiona els cinemes municipals des de la seva obertura, l'any 1992, en què el govern municipal de CiU va apostar per la gestió privada de l'equipament. La finalització de la concessió amb aquesta empresa és una oportunitat per a la ciutat. La municipalització dels cinemes ha de permetre impulsar un servei públic orientat a les necessitats de la població, fugint de la lògica de mercat.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

La credibilitat de la política local

Fa uns dies vaig tenir una trobada amb el nou tinent d'alcalde d'Urbanisme sobre les obres del pla de millora del Barri del Monestir com a president del Consell de Barri. Persona amb la qual tinc, i el meu grup té, una bona relació personal i política i que, amb l'arribada de la nova alcaldessa, s'ha encetat un clima de treball satisfactori en aquest àmbit. Vam estar analitzant com estan els diferents projectes, els seus calendaris i possibles problemes.

Mireia Ingla, alcaldable i portaveu d'ERC-MES

Una Festa Major més reivindicativa que mai

Avui comença la Festa Major i això vol dir que el curs escolar ja s'ha acabat. Inici de l'estiu, vacances més a prop, música, xivarri, alegria i soroll, molt soroll. Serà inevitable sentir els comentaris d'alguns veïns i veïnes que consideren que sempre els toca 'patir' la xerinola o bé aquelles persones que preferirien que dissabte a la nit toqués aquell grup que tant els hi agrada i no el que vindrà a tocar enguany i, fins i tot, aquells que cada any afirmen que la festa és massa llarga o massa curta.

Noël Climent, vocal d'ERC-MES a l'EMD de Valldoreix

Concessions a Valldoreix: garantim condicions laborals dignes

Les concessions públiques (a Valldoreix així com a la resta del país) serveixen per tal de posar la gestió d’un negoci o servei, de titularitat pública, en mans d’una entitat privada. Són exemples de concessió a Valldoreix el Complex Esportiu, el restaurant del Casalet, el recent tancat restaurant Montt, el quiosc de flors o el de diaris i revistes del Mas Roig. Els motius per fer servir aquest sistema en lloc de decantar-se per la gestió directa poden ser diversos, i donarien per un article més llarg.

Èric Gómez, regidor d'ERC-MES i les Joventuts d'Esquerra Republicana

Eradiquem el franquisme del nomenclàtor local

En el darrer ple municipal es va aprovar canviar el nom de la plaça del Rei per plaça de l'U d'octubre. Crec que és una molt bona notícia que Sant Cugat compti amb un testimoni permanent del coratge i la dignitat amb què el poble de Catalunya va defensar i va aconseguir realitzar el referèndum malgrat la repressió exercida per l'Estat espanyol. La plaça de l'U d'octubre és un necessari homenatge a totes les persones que van fer possible el referèndum de l'1 d'octubre de 2017 i a tota la ciutadania que va patir la brutal agressió dels cossos i forces de seguretat de l'Estat espanyol quan exercia de forma lliure i pacífica el seu legítim dret a vot.

Ferran Villaseñor, regidor d'ERC-MES

Canvi de cicle

Ja feia mesos que el xiuxiueig sobre la possible marxa de la sra. Mercè Conesa de l'alcaldia era perceptible. També cal dir que aquestes coses sempre succeeixen i aquelles persones que estan en primera línia molt sovint les reben. També va passar amb l'alcalde Recoder. Malgrat tot, no deixa de ser una sorpresa que el dijous 07-06-2018 hi hagi una renúncia a l'alcaldia per part de la vigent alcaldessa i una, previsible, 'alta interina' per part de la regidora Carmela Fortuny.