Sant Esteve Sesrovires

Totes les notícies

Acte de suport als companys presos, exiliats i encausats per defensar la democràcia

En pocs dies els nostres companys seran traslladats a Madrid per un judici injust. La resta de la Mesa del Parlament serà jutjada a Barcelona. Altres companys segueixen injustament exiliats. Jutjats per posar les urnes. I d'altres restant a l'espera de judici, per parlar, per cantar... Us proposem reunir-nos tots en senyal de suport a l'Oriol Junqueras, en Raül Romeva, en Quim Forn, la Carme Forcadell, la Dolors Bassa, en Josep Rull, en Jordi Turull, en Jordi Sánchez, en Jordi Cuixart, en Carles Mundó, la Meritxel Borràs, en Carles Puigdemont, en Toni Comín, la Clara Pontsati, en Lluís Puig, la Meritxell Serret, la Marta Rovira, l'Anna Gabriel i la resta de membres de la mesa del Parlament que seran jutjats a Barcelona i tots aquells empresonats o encausats per defensar la democràcia. Ens trobarem tots els dimarts a les 20,30 a la Plaça Dr. Tarres

MANIFESTAR EL NOSTRE ENUIG PER LA MANCA DE FLEXIBILITAT, TRANSPARÈNCIA I DEMOCRÀCIA ENVERS LA NOSTRA PORTAVEU PER PART DE L’AJUNTAMENT

Des del Grup Municipal de Esquerra Republicana volem manifestar el nostre enuig davant la situació creada arran de la proposta de fer debats radiofònics, enregistrats i mensuals, entre els portaveus dels diferents grups polítics que formen part de l’actual consistori. La proposta ens arriba fa aproximadament un mes mitjançant un correu de la persona responsable de la radio municipal. L’horari que es proposa pel primer debat és dilluns 14 de gener a les 17 hores. A petició de la regidora de l’Entesa l’hora del debat es modifica a les 17,30 hores. La nostre portaveu i candidata a l’alcaldia en els municipals de maig de 2019, Carme Rallo, va manifestar, a tots els portaveus dels grups municipals i al personal de la ràdio, la impossibilitat  d’assistir al debat en aquesta franja horària, per motius laborals. La resposta que se li va donar va ser la següent: “D’acord Carme, sereu benvinguts, quan pugueu incorporar-vos a la tertúlia. Un mantindrem informats cada mes de la data i el tema corresponent”. Davant aquesta resposta la portaveu d’Esquerra va insistir en un canvi d’hora i va proposar endarrerir la gravació una hora o canviar-la a un altre dia per poder ser-hi present Per resposta hem rebut un correu de la responsable de premsa i comunicació de l’ajuntament on se’ns diu que la proposta s’ha plantejat per facilitar l’assistència de tots els grups, on s’argumenten motius d’horari del personal i on se’ns diu que pot assistir-hi qualsevol altre persona, tancant el missatge amb un: “esperem entenguin els motius i puguem comptar amb l’assistència de tothom perquè amb aquest objectiu s’ha plantejat l’espai”.  Sent coneixedors de què la portaveu d’Esquerra no podrà ser present en el debat per motius laborals, creiem que s’hauria d’haver cercat una solució amb tots els portaveus dels altres grups, consensuant un nou horari que facilités la participació de tots. Evidentment, no existeix voluntat de solucionar-ho perquè ja s’ha fixat el següent debat pel dilluns 11 de febrer a la mateixa hora.

UN PLA ORGANITZATIU DE L'AJUNTAMENT DESVIRTUAT I FET A MIDA

El passat 21 de novembre, després de portar mesos sol·licitant el “Pla de millora de l’estructura organitzativa municipal”  i coincidint amb la resolució de la GAIP (Comissió del dret a la informació pública) que obligava a l’ajuntament a donar-nos totes les informacions sol·licitades, se’ns va fer arribar aquest Pla mitjançant un correu de la regidora de règim intern que deia literalment: “...us faig arribar el document definiu d’organització, que vam rebre el passat divendres dia 16 de novembre per part de l’empresa consultora encarregada de la seva redacció. Al juliol es va donar per finalitzat el document, però malgrat això l’empresa va acceptar treballar i incorporar els canvis que es preveien pel 2019 i que els vàrem demanar estiguessin inclosos. Veureu que la data és del setembre que és quan van introduir els canvis previstos al complex i per tant la nova ubicació del personal que es mantindrà a altres lloc de treball. Les darreres setmanes han treballat, en afegir els canvis provocats per la inesperada marxa de la tècnica de Medi Ambient i la seva substitució prevista per un enginyer tècnic i d’altres necessitats detectades, per tal de tenir un document el més fidel possible a la realitat de l’Ajuntament”. El ball de dates és increïble, però aquest tema ja el tractarem en un altre moment. Ara volem fer menció al Pla pròpiament dit. El Pla organitzatiu de l’ajuntament es va encarregar a una consultoria externa, quan erem a govern,  amb l’objectiu de què es redactés un nou organigrama per fer una administració més eficient i adaptada a la nova legislació i normativa.  En la darrera reunió a la que vam assistir amb aquesta consultoria, el 5 de febrer de 2018,  ens van presentar un llarg llistat de les anomalies que presentava el nostre ajuntament pel que fa a l’organització i se’ns va dir que en porques setmanes tindríem redactat el nou pla. Posteriorment, hem presentat diverses instàncies demanant aquest document.

PRACTICAR L’OCULTISME, ESPORT FAVORIT DE L’ALCALDE CARBONELL

La llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i el decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya diuen clarament què tots els membres de les corporacions locals tenen dret a obtenir de l'alcalde o alcaldessa o del president o presidenta, o de la comissió de govern, tots els antecedents, les dades o les informacions que són en poder dels serveis de la corporació i són necessaris per al desenvolupament de llur funció. El termini d’entrega de la informació un cop sol·licitada és de quatre dies.   Tot i que la llei és clara, l’ajuntament de Sant Esteve ens ha denegat molta de la informació que hem demanat des del passat mes de febrer de 2018. Davant aquesta negativa Esquerra de Sant Esteve Sesrovires vam recorre la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP), òrgan especialitzat i plenament independent, elegit pel Parlament de Catalunya, encarregat de vetllar pel compliment i les garanties del dret d'accés a la informació pública.   Vam denunciar cinc temes a la GAIP del quals havíem presentat múltiples instàncies sol·licitant informació sense obtindré cap resultat, tot eren excuses sense fonament. La informació requerida feia referència a:  el Pla de millora de l’estructura organitzativa municipal encarregat per nosaltres i en el qual hi havíem estat treballant, la situació de la concessió de la Pista Francesc Castellet (podeu veure l’article publicat en data 20-12 al nostre web), l’Estudi de viabilitat del Complex Esportiu Municipal (encarregat per nosaltres i en que també hi havíem treballat), la documentació relativa al contenciós contra un acord de ple en referencia  al tema de les indemnitzacions cobrades pels regidors la legislatura passada i els informes emesos per SOREA, la companyia que gestiona l’aigua en el nostre municipi, respecte la situació del clavegueram, la xarxa d’aigua i de depuració en el nostre municipi.

AL DESCOBERT, UN ALTRE NYAP DE L'ALCALDE CARBONELL

En el decurs del Ple de l’Ajuntament celebrat ahir, l’alcalde Carbonell ens va tornar a vendre fum incrementant en 374.981€ el deute del nostre poble i aquí pau, i després glòria. Així és, malgrat resulti difícil de comprendre, el PSC segueix intentant transparentar totes les seves barbaritats. Si feu memòria recordareu que l’any 2010 els socialistes volien construir un segon pavelló on avui, passats vuit anys, seguim tenint la Pista Francesc Castellet. Amb l’argument de la necessitat d’espais que tenien les entitats municipals (necessitat que no posem en dubte, però que gràcies a la bona voluntat de totes les entitats s’ha pogut anar solucionat any rere any) s’inventaven una “fórmula meravellosa” per a fer un nou pavelló municipal tot i no tenir diners i el deute que començava a créixer. En el 2010, sense pensar-ho gaire, adjudicaven a una empresa externa la concessió per la redacció del projecte, construcció i explotació del Poliesportiu Francesc Castellet (tal i com el van anomenar en aquell moment). Penseu que l’any 2011 era any d’eleccions. Tocava fer coses visibles i van trobar la manera, farien un Complex-Pavelló amb diners privats. Un projecte amb un cost aproximat de 4,5M€ que assumia l’empresa concessionària i que  l’ajuntament de Sant Esteve, com a usuari principal, aniria pagant mensualment. Un total de 350.295€ a l’any durant el període de vigència de la concessió. Vigència que es decidia fos de 40 anys!!! Imagineu, 40 anys d’explotació de l’espai a canvi d’una inversió de 4,5M€. Però, que costaria aquest pavelló als veïns del poble? Feu números, 350.295€ per 40 anys. Doncs, la broma rondaria els 14M€ al final de la concessió l’any 2050. Mentre, l’ajuntament anava acumulant deutes, 4M€ en les obres del Fòrum aturades per falta de diners, 8M€ de factures impagades a proveïdors que van requerir de la intervenció de l’Estat amb qui es signava un Pla de Proveïdors per import de 10M€ en el 2012, un deplorable intent de maquillar la situació amb un Pla d’Ajust que l’Estat no va acceptar i una política nefasta que era incapaç de gestionar la crisi d’aquell moment, entre molts altres.

Casal de Ca n'Amat

LA DEIXADESA POLITICA VA PORTAR EL LOCAL SOCIAL DE CA N’AMAT AL TANCAMENT EN EL 2015

Cap a finals del 2015 el bar del Casal Social de Ca N’Amat va quedar sense servei, al finalitzar el contracte d’arrendament existent. Donat què la gestió d’aquest Casal és compartida amb l’ajuntament d’Abrera, des de l’alcaldia, ens vam plantejar contactar amb l’ajuntament veí per tal de iniciar una licitació del servei i poder obrir de nou el Casal Social.   La primera sorpresa va ser quan des d’Abrera se’ns va comunicar que feia anys que no sabien res del tema del Casal i no se’ls ha havia reclamat la part corresponent al 50% de les despeses des de l’any 2008. Els departaments econòmics dels dos ajuntament van posar-se a treballar en aquest tema que vam solucionar després d’algun petit entrebanc. El deute d’Abrera cap a Sant Esteve va resultar ser d’uns 28.000€.  Ningú s’havia preocupat d'aquest deute durant anys.   La segona sorpresa va ser quan, solucionat el tema de les despeses, ens vam trobar amb tres convenis signats pels dos ajuntaments, de diferents dates i amb acords que ens contradeien entre ells. Calia asseure’ns, arribar a acords de nou i fer un únic conveni o contracte. Ningú s’havia preocupat del tema contractual durant anys.   I la tercera sorpresa i la més complicada de resoldre, perquè ja no depenia només dels ajuntaments, va ser quan estan d’acord totes dues corporacions en licitar el servei del bar i obrir de nou el Casal, se’ns va dir des de Serveis Jurídics, que això era impossible perquè l’edifici del Casal no existia, no constava al registre, era totalment il·legal. Com era possible que ningú hagués decidit al llarg dels anys solucionar aquest tema?   A partir d’aquí, els Serveis Jurídics dels dos ajuntaments van iniciar els tràmits per poder legalitzar el Casal. Ha estat un camí molt llarg, ple d’entrebancs. En el Registre de Martorell han canviat diverses vegades de registrador i cada cop ha estat començar de nou. Durant anys s’havien fet les coses de forma il·legal i els diferents registradors no ho veien clar.

COM VAIG VIURE EL PLE DEL PASSAT MES DE NOVEMBRE

En el present article trobareu diferents opinions de regidors/es i veïns que van ser presents al Ple Municipal del passat 21 de novembre i que ens expliquen com el van viure. "Vivència d’una tarda plena. Participació ciutadana. 21 de Novembre del 2018, sala de plens de l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires. Pels volts de les 18:45 comença el ple, avui  hi han  més assistents que habitualment: El primer punt aprovació de la sessió anterior, bastant protocol·lari. Segon: preliquidació pressupost primer semestre. El tercer punt sobre pressupostos per l’any 2019 sembla  bastant interesant, cada partit defineix les seves línies polítiques i l’oposició coincideixen que son oportunistes i electoralistes, requereix bastant de temps per la complexitat del tema. Punt 4, sobre l’aprovació inicial de la relació de llocs de treballs de l’Ajuntament, l’alcalde el treu de l’ordre del dia, es fa un rebombori a la sala. “No m’ho puc creure! no sé que està passant!” “aquest no m’agrada el trec”  son algunes de les frases que es poden sentir, però cada cop hi han més veïns, entre aquests es  poden identificar un gran nombre de personal del consistori ja dempeus, la sala és plena de gom a gom i no hi ha suficients cadires pels assistents, espero que no arribi el dia que s’hagin de sortejar les cadires com antigament a la festa major es sortejaven les taules. Cinquè, sobre retribucions, indemnitzacions i dietes dels regidors per l’any 2019. Comencen les mocions, transformació dels menjadors escoles com a espais educatius i per  l’eliminació de  la violència envers les dones 25-N. S’acaben les mocions i es dona pas a l’activitat de control amb 4 punts més. És l’hora dels precs i preguntes. L’ambient  comença a esvalotar-se: Ah! Confirmat! S’acaba el ple per deixar pas a les preguntes. S’atura la gravació i els treballadors s’organitzen, finalment sortirà a exposar la presidenta del comitè d’empleats públics de l’ajuntament.

ESPECTACLE VERGONYÓS EL VISCUT A LA SALA DE PLENS ARA FA UNA SETMANA (1)

Tot just fa una setmana es celebrava el Ple Municipal del mes de novembre. Un Ple que si hagués de definir amb alguna paraula sens dubte aquesta seria “surrealista” o potser “esperpèntic”.   Des de que el juny del 2015 vaig accedir a l’alcaldia del nostre municipi he assistit a un bon nombre de Plens. Alguns com a alcaldessa i d’altres com a regidora. Alguns molt durs, per les faltes de respecte i les formes de fer d’alguns dels regidors del nostre municipi i d’altres més positius i propositius, com sempre hauria de ser.   Però el Ple del passat dimecres supera amb escreix tota la resta: Un Ple on se’ns demana aprovar un acta que no consta en la documentació que se’ns havia repartit prèviament. Un Ple on s’aprova la pre-liquidació del pressupost 2018 amb una documentació entregada als regidors de l’oposició que és il·legible perquè la signatura electrònica del document (el codi de barres en totes les fulles) tapa literalment els números de l’execució. Com a resposta, l’alcalde Carbonell manifestava que la seva còpia es llegia bé i que la resta ens podíem imaginar quins eren aquests números. Un Ple on amb una actitud masclista i prepotent l’alcalde tanca el micròfon a una regidora i de retruc a la resta de regidors /res, no deixant que expressem les nostres opinions o explicacions. Un Ple amb la sala plena de públic, amb molts treballadors de l’ajuntament que al finalitzar el Ple formulen tres preguntes a un regidor del govern per unes declaracions que aquest ha fet en contra dels ells, mentre la resta del grup de govern s’ho mira com si allò no anés amb ells. Un Ple on s’evidencia que alguna cosa passa en el grup de govern. Diferencies d’opinió, vots contraris, retrets, acusacions entre els regidors de govern es converteixen en habituals en cada punt a aprovar.   Un Ple on un regidor de govern porta a terme una actuació com si d’un professional de circ es tractés. No entraré en valorar si el que va dir era cert o no, però el personatge que va interpretar va desacreditar tot el que anava dient.

Visita del Delegat de Govern de Barcelona al nostre municipi

El passat dimarts 30 d’octubre va venir a a Sant Esteve Sesrovires en visita  oficial el delegat de govern a Barcelona Sr. Juli Fernàndez. Va signar al Llibre d’Honor de l’Ajuntament, es va reunir amb l’equip de govern i posteriorment va fer una visita a l’INS Montserrat Colomer, on també el vam acompañar els regidors d’ERC. L’equip directiu li va exposar les mancances i algunes deficiències que es patien al centre per veure si hi havia la possibilitat de solventar-les. Posteriorment el Sr. Ripollès, regidor de govern pel partit Locos por Sanes, va publicar a les xarxes socials opinions personals sobre el deteriorament de les instal·lacions, mancances de neteja, etc, tot en un to negatiu, i no amb l’objecte de millora que hauria estat el correcte. El passat 7 d’octubre va tenir lloc el Consell Escolar Municipal que en aquesta ocasió tenia lloc a l’institut. Moments abans de l’inici d’aquest, l’equip de neteja de l’institut va manifestar  el seu malestar per aquestes declaracions, ja que s’havien sentit malament perquè es posava en dubte amb aquests comentaris que estiguessin realitzant la seva feina correctament. Cal dir que el Sr. Ripollès  no es va presentar a aquest CEC, ni es va excusar, així que, amb permís de la Direcció de l’institut i de la presidenta del Consell (per delegació), es va exposar el tema als membres del Consell Escolar Municipal. Es va crear un ampli debat on es va recollir la idea que “aquest senyor” va anar convidat a l’institut com a membre del govern i va aprofitar la seva xarxa personal per fer una crítica sobre un edifici públic i els seus treballadors, la qual cosa va provocar els comentaris de la gent. Lleig, molt lleig. Malauradament, no ha passat res. El president del Consell Escolar Municipal, Sr. Enric Carbonell, no ha fet cap acció, ni s’han demanat disculpes als afectats per aquestes critiques. És més, aquest tipus de comentaris segueixen en augment sense que el Sr.