Sant Esteve Sesrovires

PUIGCERCÓS 2010. CATALUNYA DECIDEIX

Esquerra ha engegat la precampanya Puigcercós 2010, Catalunya Decideix, que pretén arribar a una xarxa social de 140.000 electors propers al partit independentista, a qui se’ls consultarà les condicions per formar un pacte de govern després de les eleccions, mitjançant unes enquestes que repartiran 7.000 militants d’Esquerra. Podran opinar sobre 21 propostes dividides en cinc blocs i tres àmbits.
El primer àmbit fa referència al dret a decidir i inclou una sola pregunta: “Estàs d’acord que la celebració d’una consulta sobre el futur de Catalunya sigui el primer compromís d’Esquerra a la propera legislatura?”
El segon àmbit tracta les mesures que haurà d'aplicar el Govern de la Generalitat i demana als participants que prioritzin sobre un total de 16 propostes agrupades en quatre blocs, quins han de ser els compromisos d’Esquerra per a la propera legislatura:
Bloc 1. Un país modern i competitiu: respostes a la crisi. Amb mesures com la creació d'un sistema financer públic català per suplir les dificultats de crèdit a empreses, autònoms i famílies.
Bloc 2. El debat de les esquerres: polítiques socials. Aquest bloc inclou propostes com garantir l'acollida de la immigració basada en el coneixement del país, la llengua, la cultura i l'accés digne al treball.
Bloc 3. un país connectat en xarxa: territori i infraestructures. Amb mesures com la revolució verda: reducció del consum energètic, augment de la producció d'energies renovables fins que siguin un 25% del total de la producció energètica l'any 2015 i democratització de la producció d’energia.
Bloc 4. Identitat i republicanisme. Amb preguntes com la reforma de l'estructura del govern per reduir els alts càrrecs i reforma a fons de la funció pública per avaluar el treball dels funcionaris.
El tercer àmbit fa referència a les reivindicacions davant el govern de l'Estat i inclou mesures com reclamar el Concert Econòmic quan s'acabi el model de finançament vigent; la coherència de vot a Madrid, exigir als partits catalans que defensin al Congrés el mateix que voten al Parlament; i el control català dels aeroports catalans, traspàs de la xarxa de trens regionals, connexió Barcelona-Alacant en tren d'alta velocitat i aprovació al Congrés del Fons de Rescat de Peatges per finançar-ne la progressiva desaparició.
Un cop finalitzat el procés participatiu, les propostes més votades, que es faran públiques en el transcurs del segon trimestre del 2010, seran recollides com a compromís públic pel candidat d’Esquerra a les eleccions al Parlament.
Gràcies a aquesta iniciativa 140.000 votants avalaran els punts forts i irrenunciables per encarar una nova legislatura al Govern de la Generalitat. Esquerra es presenta a les eleccions amb els temes importants per al país damunt la taula i amb la legitimitat d’aquesta àmplia base social per fer nous passos endavant al Govern de la Generalitat.

Fonts: Esquerra Nacional NÚMERO 167 DEL 12 AL 18 DE GENER DE 2010
Puigcercós.cat