Sant Esteve Sesrovires

SENSE CASA, SENSE DINERS I SENSE SOLUCIÓ DURANT ANYS!!!

En Ple Municipal del passat mes de març el Sr. Carbonell ens va comunicar l’activació de la revisió del POUM (Pla d’ordenació urbanística municipal) que en el seu dia va quedar aturat i que proposava créixer fins els 20.000 habitants i rodejar el nostre municipi de polígons industrials.
Des del govern municipal s’afanyen aquests dies en afirmar que ells no volen aquest creixement desmesurat pel nostre municipi i en el darrer Ple afirmaven que la revisió del POUM té a veure en solucionar els problemes que presenten un bon nombre de parcel·les de diferents urbanitzacions del poble, en les quals els propietaris no poden edificar perquè les mateixes no compleixen amb allò que contempla el planejament municipal.
Doncs bé, de nou l’actual govern tergiversa i falseja la realitat.
Malauradament, és certa l’existència de parcel·les a Sant Esteve on els seus propietaris no poden edificar. Us imagineu? Invertiu tots els vostres estalvis en comprar una parcel·la per fer-vos aquella casa que porteu temps somiant i quan demaneu permís a l’ajuntament per edificar, us diuen que no hi podeu construir perquè la parcel·la no s’acull a normativa. Sense diners, sense casa i sense solució durant anys!!!
Aquesta és la situació que ens vàrem trobar. I per aquest motiu des de Serveis Territorials de l’ajuntament ja fa mesos que vàrem començar a tramitar dos canvis de planejament (un per les parcel·les de Masia Bach, urbanitzades després de l’elaboració del POUM, i un altre per la resta de parcel·les del municipi, urbanitzades abans del mateix), que permetessin solucionar aquest problema i donar resposta als veïns afectats.
Quan l’actual alcalde va fer fora de govern a Esquerra el passat mes de febrer, com a mínim un d’aquests canvis de planejament estava enllestit, comptava amb el vist i plau de la Generalitat i restava pendent d’aprovar en Junta de Govern.
Voler utilitzar ara el tema de les parcel·les que no compleixen normativa per justificar l’actual revisió del POUM allargant el patiment dels veïns, quan la solució seria molt més ràpida aprovant els canvis de planejament, no és el que és diu ètic. Més quan, especialment en el cas de Masia Bach, les parcel·les es van construir després de l’aprovació del POUM. Com es va permetre que s’urbanitzés a Masia Bach amb parcel·les més petites del que marca l’ordenació urbanística municipal????