Sant Esteve Sesrovires

LA DEPURADORA DE CA N'AMAT

Aquests darrers dies ha entrat en funcionament la depuradora de Ca N’Amat i per fi els veïns han deixat de patir les males olors que els han acompanyat durant molts anys.

Quan Esquerra va entrar a govern l’estiu del 2015, aquest era un tema enquistat, sense solució. L’anterior consistori s’excusava dient que era cosa de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i aquesta estava sense fons per fer cap tipus d’obra, per tant ningú feia res. Les aigües residuals s’abocaven a torrent i els veïns en patien les conseqüències de insalubritat i males olors. S’havia de buscar una solució de forma urgent.

Al llarg de l’any 2016 vam encarregar un estudi de les actuacions necessàries a fer per minimitzar l’impacte d’aquests abocaments i durant el quart trimestre vam mantenir diverses reunions amb els directius de l’ACA que es van comprometre a actualitzar el projecte elaborat l’any 2010 de construcció dels col·lectors d’aigües residuals i l’estació de bombament de Ca N’ Amat, per portar les aigües residuals  fins a la depuradora de Martorell passant pel polígon de Ca n’Estella i a executar les obres durant el primer trimestre del 2019. El compromís era perfecte, però fins que arribessin aquestes obres, calia fer alguna cosa més. No es podia seguir abocant aigües residuals a torrent. Els veïns no podien seguir amb les males olors!

Vam estudiar diferents solucions transitòries, com fer una depuradora a peu de torrent, o enviar les aigües residuals a la xarxa d’Abrera i mentre negociàvem amb els diferents afectats, buscàvem com finançar les obres. L’ajuntament d’Abrera no va acceptar allò que li proposàvem. Al mateix temps la Diputació ens va atorgar una subvenció de 200.964€, recomanant-nos prioritzar aquest tema perquè l’abocament a torrent d’aigües residuals és un delicte mediambiental, però l’aportació que ens van fer no era suficient. Finalment, donat que SOREA, la nova empresa concessionària del cicle de l’aigua a Sant Esteve havia d’invertir quasi 2M€ en infraestructures segons el contracte signat, se li va sol·licitar que fessin ells la depuradora en el marge del torrent. Les obres es van iniciar el segon semestre del 2017 amb un cost aproximat de 388.823€. Prèviament vam fer una reunió al Casal de Ca N’Amat on es va informar als veïns afectats d’aquest tema.

A data d’avui la depuradora a peu de torrent funciona i tenim la depuració assegurada mentre l’ACA actualitza el projecte definitiu i executa les obres. Amb aquesta actuació i les fetes durant els anys 2016 i 2017, com la construcció de l’estació de bombament de les aigües residuals del  carrer Energía al polígon Anoia i la de Can Bargalló, Sant Esteve ha deixat d’abocar aigües residuals als nostres torrents i passem a complir la normativa existent respecte a aquest tema.

De nou, la feina feta per Esquerra a l’alcaldia de Sant Esteve Sesrovires i la dels tècnics de l’ajuntament ha desencallat un problema que afectava a la qualitat de vida d’una bona part de veïns de Sant Esteve des de feia molts anys. Lamentem que hi hagi qui no ho consideri així i suposem que per aquest motiu no se’ns ha convidat a la inauguració d’aquesta depuradora, tot i haver treballat de valent per tal que avui la depuradora sigui una realitat.

Qualsevol informació addicional que vulgueu d’aquest i d’altres temes, poseu-vos en contacte amb nosaltres a santestevesesrovires@esquerra.cat

Seguim treballant per un #NouSantEsteve