Sant Esteve Sesrovires

MANIFEST 11 DE SETEMBRE DE 2018

Benvolguts sesrovirencs i sesrovirenques,  ens adrecem a tot el poble de Sant Esteve Sesrovires en uns moments d’absoluta excepcionalitat. Avui, Onze de Setembre 2018 i Diada Nacional de Catalunya, es manté el record de l’1 d’octubre i l’escenari de repressió prolongada que pateixen els companys i companyes com a presos polítics o exiliats polítics.  Tenim la convicció que, lluny de la voluntat dels qui voldrien que desistíssim, avui viurem de nou una jornada de reivindicació, dignitat i autoestima col·lectiva, units en la pluralitat, com sempre hem fet en les grans mobilitzacions de país.

Malgrat la repressió, l’exili i la presó, som conscients que és l’hora de reforçar els grans consensos de país i, com hem fet sempre, enfortir el sentiment de pertinença compartida, sense caure en cap provocació estèril dels qui ens volen confrontats i fracturats.

Paraules aquestes emprades pels nostres companys i companyes empresonats i que fem nostres.

A Sant Esteve Sesrovires, tot començarà a partir de les 10:45 del matí a la plaça Doctor Tarrés. Moment en el que al costat dels gegants sesrovirencs, Angeleta i Siset, i a toc de gralla, anirem en cercavila fins a la Plaça de La Coma, on a partir de les 11:30 es farà l’ofrena floral en record dels catalans i catalanes que al llarg de la nostra història varen lluitar i deixar la seva vida per les llibertats del poble català.

Com ja és costum fins ara, es donarà lectura a un manifest institucional. Un manifest al qual Esquerra Republicana de Sant Esteve aquest any no ens hi sumem, però que respectem. La situació que viu el país, la situació que viuen les famílies dels nostres companys i companyes a la presó i a l’exili i el sentiment propi, fan impossible que enguany arribem a un manifest consensuat amb les altres forces polítiques del nostre consistori. A un manifest que hauria de parlar d’allò que no podem oblidar ni perdonar. Per a Esquerra Republicana de Catalunya, l’Onze de Setembre no és una diada d’alegria i d’il·lusió. És una diada de reivindicacions. És una jornada de denúncia i no pas de renúncia. I així ho hem fet saber al nostre consistori. Deixant clar que no renunciarem mai als nostres símbols i als nostres anhels com a país sobirà.

Aquest Onze de Setembre sortirem de casa i omplirem places i carrers. Omplirem pel matí Sant Esteve Sesrovires i per la tarda Barcelona de llibertat, justícia, democràcia i #República.

Gràcies per ser-hi sempre i per perseverar. Nosaltres no defallirem.

Esquerra Republicana de Catalunya de Sant Esteve Sesrovires