Sant Esteve Sesrovires

LA DEIXADESA POLITICA VA PORTAR EL LOCAL SOCIAL DE CA N’AMAT AL TANCAMENT EN EL 2015

Casal de Ca n'Amat
Cap a finals del 2015 el bar del Casal Social de Ca N’Amat va quedar sense servei, al finalitzar el contracte d’arrendament existent. Donat què la gestió d’aquest Casal és compartida amb l’ajuntament d’Abrera, des de l’alcaldia, ens vam plantejar contactar amb l’ajuntament veí per tal de iniciar una licitació del servei i poder obrir de nou el Casal Social.

La primera sorpresa va ser quan des d’Abrera se’ns va comunicar que feia anys que no sabien res del tema del Casal i no se’ls ha havia reclamat la part corresponent al 50% de les despeses des de l’any 2008. Els departaments econòmics dels dos ajuntament van posar-se a treballar en aquest tema que vam solucionar després d’algun petit entrebanc. El deute d’Abrera cap a Sant Esteve va resultar ser d’uns 28.000€.  Ningú s’havia preocupat d'aquest deute durant anys.

La segona sorpresa va ser quan, solucionat el tema de les despeses, ens vam trobar amb tres convenis signats pels dos ajuntaments, de diferents dates i amb acords que ens contradeien entre ells. Calia asseure’ns, arribar a acords de nou i fer un únic conveni o contracte. Ningú s’havia preocupat del tema contractual durant anys.

I la tercera sorpresa i la més complicada de resoldre, perquè ja no depenia només dels ajuntaments, va ser quan estan d’acord totes dues corporacions en licitar el servei del bar i obrir de nou el Casal, se’ns va dir des de Serveis Jurídics, que això era impossible perquè l’edifici del Casal no existia, no constava al registre, era totalment il·legal. Com era possible que ningú hagués decidit al llarg dels anys solucionar aquest tema?

A partir d’aquí, els Serveis Jurídics dels dos ajuntaments van iniciar els tràmits per poder legalitzar el Casal. Ha estat un camí molt llarg, ple d’entrebancs. En el Registre de Martorell han canviat diverses vegades de registrador i cada cop ha estat començar de nou. Durant anys s’havien fet les coses de forma il·legal i els diferents registradors no ho veien clar. Com dividien un edifici que estava sobre un terreny que pertanyia sols a un ajuntament? Com registraven aquest edifici? A canvi de què un ajuntament cedia a l’altre un tros de terreny o d’un edifici del qual se’n havia pagat part de la construcció?

Finalment, després de mesos de gestions, en la Junta de Govern Local del passat 8 de juny es va aprovar un procediment de segregació amb un seguit d’actuacions registrals que han de portar a la solució definitiva de la il·legalitat del Casal Social, el que permetrà, poder licitar el servei de bar i obrir de nou el Casal Social per a ús dels veïns.

De nou, la mala gestió i la deixadesa dels governs anteriors ha portat a una situació surrealista en la qual acaben pagant les conseqüències els veïns de Sant Esteve – Ca N’Amat que no han pogut gaudir de les instal·lacions del Casal en els darrers anys.

Esperem que l'alcalde Carbonell treballi per Ca n'Amat i acabi aquesta tasca iniciada fa mesos. Des de ERC-AM estarem amatents a les actuacions de l'ajuntament i vetllarem per tal que s'arribi a bon port en el menor temps possible.