Sant Esteve Sesrovires

ESPECTACLE VERGONYÓS EL VISCUT A LA SALA DE PLENS ARA FA UNA SETMANA (1)

Tot just fa una setmana es celebrava el Ple Municipal del mes de novembre. Un Ple que si hagués de definir amb alguna paraula sens dubte aquesta seria “surrealista” o potser “esperpèntic”.

Des de que el juny del 2015 vaig accedir a l’alcaldia del nostre municipi he assistit a un bon nombre de Plens. Alguns com a alcaldessa i d’altres com a regidora. Alguns molt durs, per les faltes de respecte i les formes de fer d’alguns dels regidors del nostre municipi i d’altres més positius i propositius, com sempre hauria de ser.

Però el Ple del passat dimecres supera amb escreix tota la resta:
  • Un Ple on se’ns demana aprovar un acta que no consta en la documentació que se’ns havia repartit prèviament.
  • Un Ple on s’aprova la pre-liquidació del pressupost 2018 amb una documentació entregada als regidors de l’oposició que és il·legible perquè la signatura electrònica del document (el codi de barres en totes les fulles) tapa literalment els números de l’execució. Com a resposta, l’alcalde Carbonell manifestava que la seva còpia es llegia bé i que la resta ens podíem imaginar quins eren aquests números.
  • Un Ple on amb una actitud masclista i prepotent l’alcalde tanca el micròfon a una regidora i de retruc a la resta de regidors /res, no deixant que expressem les nostres opinions o explicacions. Un Ple amb la sala plena de públic, amb molts treballadors de l’ajuntament que al finalitzar el Ple formulen tres preguntes a un regidor del govern per unes declaracions que aquest ha fet en contra dels ells, mentre la resta del grup de govern s’ho mira com si allò no anés amb ells.
  • Un Ple on s’evidencia que alguna cosa passa en el grup de govern. Diferencies d’opinió, vots contraris, retrets, acusacions entre els regidors de govern es converteixen en habituals en cada punt a aprovar.
  • Un Ple on un regidor de govern porta a terme una actuació com si d’un professional de circ es tractés. No entraré en valorar si el que va dir era cert o no, però el personatge que va interpretar va desacreditar tot el que anava dient. La seva actuació va ser una burda i trista interpretació que passarà a la història del nostre poble  com una de les faltes de respecte més grans viscudes en un Ple Municipal. Falta de respecte als regidors i al personal de l’ajuntament, però per sobre de tot una falta de respecte envers tots els sesrovirencs i sesrovirenques.
El Ple Municipal és l’òrgan on es prenen les decisions importants sobre el nostre municipi i convertir-lo o deixar que és converteixi en un circ és una gran irresponsabilitat. L’actuació del regidor Ripolles va ser impresentable i vergonyosa, però la responsabilitat de deixar que el Ple es converteixi en un circ, la responsabilitat de permetre que un regidor de govern actuï de forma que mobilitzi al personal de l’ajuntament en la seva contra, la responsabilitat de no frenar la falta de respecte envers els veïns del municipi... aquesta responsabilitat correspon al president de la sessió.

És l’alcalde Carbonell el responsable del vergonyós Ple viscut dimecres en el nostre municipi, perquè és l’alcalde Carbonell qui va dotar de funcions i va delegar en el regidor Ripolles i és l’alcalde Carbonell qui el segueix mantenint com a membre del govern.

Fins a quan alcalde Carbonell pensa seguir permetent aquesta falta de respecte envers tots els sesrovirencs?