Sant Esteve Sesrovires

MANIFESTAR EL NOSTRE ENUIG PER LA MANCA DE FLEXIBILITAT, TRANSPARÈNCIA I DEMOCRÀCIA ENVERS LA NOSTRA PORTAVEU PER PART DE L’AJUNTAMENT

Des del Grup Municipal de Esquerra Republicana volem manifestar el nostre enuig davant la situació creada arran de la proposta de fer debats radiofònics, enregistrats i mensuals, entre els portaveus dels diferents grups polítics que formen part de l’actual consistori. La proposta ens arriba fa aproximadament un mes mitjançant un correu de la persona responsable de la radio municipal. L’horari que es proposa pel primer debat és dilluns 14 de gener a les 17 hores. A petició de la regidora de l’Entesa l’hora del debat es modifica a les 17,30 hores.

La nostre portaveu i candidata a l’alcaldia en els municipals de maig de 2019, Carme Rallo, va manifestar, a tots els portaveus dels grups municipals i al personal de la ràdio, la impossibilitat  d’assistir al debat en aquesta franja horària, per motius laborals. La resposta que se li va donar va ser la següent: “D’acord Carme, sereu benvinguts, quan pugueu incorporar-vos a la tertúlia. Un mantindrem informats cada mes de la data i el tema corresponent”. Davant aquesta resposta la portaveu d’Esquerra va insistir en un canvi d’hora i va proposar endarrerir la gravació una hora o canviar-la a un altre dia per poder ser-hi present Per resposta hem rebut un correu de la responsable de premsa i comunicació de l’ajuntament on se’ns diu que la proposta s’ha plantejat per facilitar l’assistència de tots els grups, on s’argumenten motius d’horari del personal i on se’ns diu que pot assistir-hi qualsevol altre persona, tancant el missatge amb un: “esperem entenguin els motius i puguem comptar amb l’assistència de tothom perquè amb aquest objectiu s’ha plantejat l’espai”.

Sent coneixedors de què la portaveu d’Esquerra no podrà ser present en el debat per motius laborals, creiem que s’hauria d’haver cercat una solució amb tots els portaveus dels altres grups, consensuant un nou horari que facilités la participació de tots. Evidentment, no existeix voluntat de solucionar-ho perquè ja s’ha fixat el següent debat pel dilluns 11 de febrer a la mateixa hora. Entenem que amb la mateixa intencionalitat que en aquest primer debat, que la portaveu d’Esquerra no hi assisteixi, en un clar exercici antidemocràtic, autoritari i populista.

Entenem, però, què fa falta un debat polític en el nostre municipi. Ara bé, aquest debat s’hauria de fer sempre i no sols a cinc mesos de les municipals. En segon lloc, el tema escollit per aquest primer debat, el pressupost municipal 2019, és un tema ja debatut en el Ple Municipal on va ser aprovat i pensem que tornar a fer un altre debat sobre el mateix tema serà repetir el que ja es va dir. Considerem què, si de veritat es pretén que el tema sigui transparent i participatiu, la decisió de quin tema es tracta en el debat hauria de ser una decisió consensuada entre tots els grups municipals i no un tema que vingui ja imposat. I per últim si és un debat dels portaveus dels grups municipals com diu el correu on es va fer la primera convocatòria el més normal és que s’hagués consensuat amb els sis portaveus quin era el millor horari per tots, donat que els regidors de l’oposició treballen i tenen uns horaris laborals que complir. Per altre banda, entenem que els treballadors de premsa i comunicació tenen uns horaris a complir, però aquests es canvien quan convé en funció d’actes i esdeveniments al poble i creiem que aquesta ocasió s’ho val, estem parlant d’un debat al mes.

Per tot plegat, manifestem el nostre rebuig a la situació creada i lamentem la manca de flexibilitat, transparència i democràcia de l’ajuntament en l’organització d’aquests debats que creiem responen a altres objectius que no els pròpiament informatius als veïns i veïnes del nostre municipi.