Sant Esteve Sesrovires

2.500€, el deute de cada sesrovirenc i sesrovirenca

Com cada any, el Ministerio de Hacienda ha publicat el deute dels ajuntaments. Sant Esteve, tot i la baixada del deute dels darrers anys, segueix sent un municipi molt endeutat. Segons les dades del ministeri el deute al nostre municipi ascendeix a 10.991.082, 92€. El que es tradueix en 1409,11€ per cada veí del municipi. Cal tenir en compte, que les dades del ministerio no contemplen el deute de la Societat Municipal (Residència de Can Serra) que incrementa el deute de l’ajuntament en aproximadament 9.000.000€. En total un deute de més de 2500€ per sesrovirenc o sesrovirenca (independentment de la seva edat).

Si mirem el gràfic de l’evolució del deute al nostre municipi, es pot veure clarament que el gran increment del deute va ser en el període 2012-2014, on el deute es va més que duplicar. Anant més enrere es pot observar que de l’any 2008 al 2013, el govern Carbonell va triplicar el deute existent. En poc més de 5 anys van passar de 5M€ a més de 17M€ d’endeutament. Seria interessant saber on van anar a parar tots aquests diners i, molt especialment, saber el per què ningú va aturar aquest dispendi.

Pel que fa a la baixada del deute dels darrers anys, els números indiquen clarament que la reducció del deute ha oscil·lat entre 1,5- 2M€ per any. Malauradament aquesta tendència s’ha trencat aquest darrer any, on la reducció no ha arribat al milió d’euros, tot i l’aprovació d’un Pla d’Ajust en el 2017 que millorava notablement les condicions econòmiques del nostre municipi de cara al següents anys. De nou el govern Carbonell fent de les seves.

Mal auguri per la legislatura que tenim per davant!!!