Sant Esteve Sesrovires

Documents

MOCIÓ PER L’ADHESIÓ DE L’AJUNTAMENT DE SANT ESTEVE SESROVIRES A LA TAULA PEL DRET A DECIDIR DEL BAIX LLOBREGAT
El dia 18 de desembre del  2013,  a la seu comarcal de la Unió General de Treballadors–UGT a Cornellà es va  constituir oficialment la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat, i es va aprovar l’adhesió al Manifest  presentat al Parlament de Catalunya, anomenat Manifest del Pacte Nacional pel Dret a Decidir.

D’acord amb l’esperit i les línies mestres d’aquell Pacte s’ha creat la Taula pel  Dret a Decidir del Baix Llobregat (TPDD), amb l’objectiu de treballar per fer possible la màxima difusió dels motius per a exercir el dret a vot, fonamental en l’exercici de la democràcia, i transmetre aquest missatge  entre tota la ciutadania del Baix Llobregat en la defensa de la voluntat de la majoria de ciutadans de Catalunya de decidir sobre el seu futur institucional.
El Baix Llobregat és una comarca de més de 800.000 habitants, d’orígens diversos, tots ells catalans, que han de fer sentir la seva veu a favor del dret a votar, un dret que va lligat també amb la voluntat de millora del benestar social de la ciutadania.

Les institucions i entitats adherides a la TPDD del Baix Llobregat es comprometen,  en l’àmbit propi de cada una d’elles, a endegar iniciatives per tal de promoure la conscienciació ciutadana i fer pedagogia per reclamar l’exercici del Dret a Decidir  de tots els catalans i catalanes.

En el moment de redactar aquesta moció, les següents entitats i institucions ja formen part de la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat, per ordre alfabètic:

-      Àmbit comarcal:  Assemblea Nacional Catalana, Òmniun Cultural (OC), Centre d’Estudis Comarcals (CECBLL), Reagrupament, Comissions Obreres – CCOO, Solidaritat Catalana per la Independència (SI), Convergència Democràtica de Catalunya (CDC), Asociación SÚMATE, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Esquerra Unida i Alternativa (EUIA), Unió General de Treballadors (UGT), Federació d’Associacions de Veïns del Baix Llobregat (FAVBaix), Unió de Pagesos (UP), Iniciativa per Catalunya Verds (ICV), Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC), Intersindical–CSC, USTEC-STE’s.

-      Àmbit local: hi ha 56 entitats locals adherides.

-      Àmbit institucional: Ajuntament del Prat de Llobregat, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.

El poble de Sant Esteve Sesrovires ha demostrat en reiterades ocasions el seu compromís amb la democràcia i la lluita social i aquesta trajectòria ha de veure’s confirmada amb el suport inequívoc al dret a decidir.

Per tot això, el grup d’ERC-AM de Sant Esteve Sesrovires proposa al ple de l’ajuntament de Sant Esteve Sesrovires els següents ACORDS:

PRIMER- L’adhesió de l’ajuntament de Sant Esteve Sesrovires a la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat.

SEGON- Informar a totes les entitats del municipi de la possibilitat d’adherir-se a la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat i motivar-ne l’adhesió.

TERCER- Informar dels presents acords a la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat.

Maria del Carme Rallo i Casanovas
Presidenta de la Secció Local d’Esquerra Republicana de Sant Esteve Sesrovires