Sant Esteve Sesrovires

Ajuntament

Moció de suport al sistema d'immersió lingüística de les escoles catalanes
Donat que el Tribunal Suprem qüestiona el sistema d’immersió lingüística de les escoles catalanes. Donat que aquest mateix Tribunal Suprem obliga la Generalitat a imposar la llengua castellana com a llengua vehicular en el sistema educatiu de Catalunya. Sentència que significa la fi del sistema d’immersió lingüística de les escoles catalanes. Donat que aquesta nova sentència del Tribunal Suprem és un atac contra la convivència i la cohesió social.

El regidor del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya proposa al ple de l’Ajuntament l’adopció dels següents acords:

1. Donem suport al sistema d’immersió lingüística de les escoles catalanes.
2. Mostrar el nostre rebuig a la sentència emesa pel Tribunal Suprem que obliga la Generalitat a imposar el castellà com a llengua vehicular en el sistema educatiu.
3. Manifestem, com a càrrecs electes, que no acceptarem cap agressió contra la nostra llengua amb l’objectiu de la seva extinció.
4. Fer arribar aquest acord a la presidenta del Parlament de Catalunya i als portaveus dels diferents grups amb representació a la cambra.

Sant Esteve Sesrovires, a 25 de desembre de 2010

Adrià Companys