Esquerra Sant Feliu de Codines

Comunicat conjunt d'Esquerra Sant Feliu de Codines i Primàries Codines de reprovació a la publicació xenòfoba de l'alcalde de Sant Feliu de Codines.

Els grups de Primàries Codines i ERC de Sant Feliu de Codines manifestem el nostre rebuig total al tuit de l’alcalde on animava a fer un boicot ètnic als comerços xinesos pel coronavirus.

Sant Feliu de Codines és un poble obert i inclusiu que ha acollit moltes persones d’arreu, com també ho ha fet Catalunya. Aquesta diversitat ens fa rics com a poble i com a país, i n’estem orgullosos. En l’actual context, les institucions han de donar suport al comerç, autònoms i indústria local, que passa moltes dificultats, enlloc de fomentar boicots i discriminacions.

És per tot això que no tolerem cap actitud que fomenti l’odi. No és admissible que el màxim representant del municipi s’expressi amb comentaris xenòfobs i de menyspreu cap a ciutadans, col·lectius, institucions, treballadors de l’Ajuntament o regidors. Malauradament, no és el primer cop que ho hem de denunciar.

En aquest sentit, cal una rectificació i disculpa institucional. Convidem la resta de regidors del Ple a sumar-se a la denúncia d’aquests fets i exigir l’assumpció de responsabilitats que se’n deriven.

Els grups de Primàries Codines i ERC Sant Feliu, que vam obtenir més del 50% dels vots a les darreres eleccions, seguim apostant per un canvi de model en el govern municipal. Ara més que mai s’evidencia que el model personalista actual és caduc. Per aquest motiu, els darrers mesos hem estat treballant els dos grups conjuntament en un Pla de Govern 2020-23 com a proposta alternativa a l’actual.

Apel·lem als valors de la societat codinenca i dels seus representants per fer possible un poble del qual ens en sentim orgullosos, ben lluny d’actituds excloents.

Sant Feliu de Codines, 21 de maig de 2020.