Sant Fost de Campsentelles

La Regidoria de Promocions Culturals presenta el Pla Local de Promoció del Patrimoni Cultural

Ahir dimarts dia 1 de desembre, la Regidoria de Promocions Culturals ha presentat el Pla Local de Promoció del Patrimoni Cultural.

Aquest projecte té com a eixos de treball, la protecció del nostre patrimoni arquitectònic, l'accés dels ciutadanes i ciutadanes a conèixer el nostre patrimoni cultural en primera persona, la recuperació d'un signe d'identitat molt nostre, la cuina. I per últim, la divulgació del nostre patrimoni més enllà de les nostres fronteres.

A més el Pla de Promoció del Patrimoni Cultural marca uns objectius molt clars a mitjà i a llarg termini:
El desenvolupament del Catàleg de Protecció del Patrimoni Històric.
La creació de tres Itineraris Culturals; l'itinerari de l'Aigua al Vi ,una ruta per les fonts i vinyes de Sant Fost, l'itinerari històric per les Masies de Sant Fost, i l'itinerari Espais de Guerra, Espais de Memòria el qual pretén ésser un recorregut pels espais on es van realitzar els fets més importants de la Guerra Civil a Sant Fost.
L'elaboració d'un llibre de cuina tradicional local que ja ha començat a rodar.
I una campanya promocional del nostre patrimoni fora de Sant Fost i amb la finalitat de descobrir un poble amb un gran patrimoni cultural com és el nostre.

Aquest projecte doncs, que ha estat dissenyat al llarg d'aquests quasi dos anys de treball d'ERC a la Regidoria de Promocions Culturals, ha contat i contarà amb un mètode de treball que ha esdevingut la manera de funcionar de la Regidoria de Promocions Culturals, el consens i el diàleg. I és que el Pla de Promoció del Patrimoni només serà viable, si conta amb la col•laboració de tots i totes els ciutadans i ciutadanes.
Per aquest motiu, cal crear una dinàmica de treball que combini el treball des de l'administració amb el suport explícit des del teixit associatiu local. És per això, que en el projecte del futur Consell de Cultura crearem una Taula Sectorial de Cultura Tradicional i Memòria Històrica que desenvolupi aquesta tasca de treball cultural per al desenvolupament d'aquest Pla de Promoció del Patrimoni que tot just comença a caminar.