Sant Fruitós de Bages

Primer Ple, el perquè del vot d'ERC

Fotografia: ONA BAGES | Marc Vila
Fins a quatre vegades ERC ha intercanviat punts de vista diferents amb l'equip de govern sobre el cartipàs que ha de marcar el camí de la present legislatura. Fins a quatre ocasions en què l'actitud de l'alcalde, i per extensió el seu equip de govern han mostrat una capacitat de cerca de consens i acord nul·les completament. Val a dir que la diferència que trobem des de la primera proposta de cartipàs i la darrera, està en un augment injustificat en les dedicacions dels regidors i poca cosa més.

Tres punts claus en el desacord que fonamenten el nostre sentit del vot: participació a comissions, consensuar temes importants de legislatura, rebaixa de la despesa de govern.

1.- ​Hem demanat per poder participar de les comissions de treball constituïdes, sobretot en els òrgans externs a l'ajuntament. Senzillament han ignorat la nostra petició, no n'hem obtingut resposta.

2.- ERC vol el compromís del govern que els projectes de cost superior a 500.000€, urbanístics o que transcendeixin una legislatura tinguin el consens entre tots els grups municipals. Aquest acord segueix sense ser dins el cartipàs amb les atribucions del ple ni com acord annexe com ERC demanava.

3.- L'equip de govern enganya els veïns quan diu que redueixen la despesa en sous dels regidors de govern. Ens tracta per tontos i es pensa que ens ho creiem.
S'augmenten el sou un 16% respecte la passada legislatura, i ja al 2018, el govern de Sant Fruitós costa als seus veïns el 150% més que el govern de municipis de dimensions i pressupost similars al nostre.
Davant d'aquesta elevada despesa en els sous de l'equip de govern, ERC ha demanat una rebaixa del 10% respecte el global de la legislatura passada, proposta que han ignorat completament. Amb aquest nul marge de maniobra, és difícil arribar a consensos.
I davant la petició de rebaixa de la despesa de l'equip de govern, la rotunditat en la seva negativa ha estat total. D'aquesta argumentació ve el vot negatiu d'ERC al cartipàs presentat al ple. Mantenen un cartipàs que ja fa setmanes vam dir que no podíem estar d'acord.

Tenim clar que l'ajuntament i el poble han de seguir avançant, i així ha de ser, doncs el cartipàs el que regula és l'estructura en l'àmbit de regidors, les dedicacions, sous, indemnitzacions als regidors de l'oposició (tema que ni tan sols s'ha treballat en les reunions, fent evident que nosaltres no estem en política per diners). La plantilla de l'Ajuntament segueix treballant, eficaç i eficientment com sempre. I qui vulgui fer veure que per culpa d'això el poble es pararà, menteix descaradament i demostra que no confia gens en la tasca dels treballadors i treballadores. Nosaltres hi confiem plenament.

Esperem que d'aquí en sorgeixi una reflexió per part de l'equip de govern sobre què implica governar en minoria.