Sant Fruitós de Bages

Dones amb tots els drets

Àdria Mazcuñán

Un any més hem celebrat el Dia Internacional de les Dones, el 8 de març. És una data en que volem retre homenatge a les totes les dones i a tota la lluita en favor dels drets de les dones, a treballar per pal·liar les desigualtats encara existents.

Des d'ERC i les JERC treballem perquè els nostres drets, conquerits gràcies als moviments feministes, associacions de dones i moltes persones a títol individual, no es qüestionin ni pateixin retrocessos com els viscuts aquests darrers temps.

Per bé que ja s’ha fet molta feina, i s’han anat conquerint fites, encara ens queda molt per fer. Les desigualtats i discriminacions laborals i social que, per raó de gènere, patim les dones encara són presents i massa punyents alhora.

Esquerra Bages, volem seguir lluitant, si cal amb més empenta encara, per a l'eradicació de violència masclista, les desigualtats salarials i qualsevol altre tipus de discriminació que puguem patir les dones al Bages, a Catalunya i arreu del món.

La representativitat de les dones dins del teixit empresarial i institucional és encara molt lluny -massa- de poder arribar a la paritat. De fet, l'Observatori Dona i Empresa ens assenyala que sols el 29% de les empreses tenen alguna dona en el seu consell de d'administració, 13% en el cas de les empreses amb més de 250 treballadors. El sostre laboral en les dones resulta clarament limitat.

Des de la secretaria de Polítiques d’Igualtat i de les Dones a ERC Bagestreballem intensament per promoure polítiques de conciliació de la vida laboral i personal i familiar, ja que les dones també tenim dret a gaudir de temps de lleure i participació en igualtat de condicions. Cal una organització de les tasques de cura i de la llar basada en la coresponsabilitat. I també un repensament dels temps i horaris quotidians.

Cal que seguim reivindicant els nostres drets com a dones a decidir sobre el nostre cos i el dret a una maternitat desitjada i segura. També hem d’assegurar que les dones joves de 16 i 17 anys puguin exercir aquest dret lliurement.

Creiem que en el procés de construcció del nou Estat, les dones hem de ser protagonistes, i per això cal disposar de lleis i normes pròpies. Apostem que totes les institucions dels Països Catalans desenvolupin lleis afavoridores de la igualtat el més aviat possible, com la Llei d'igualtat. ERC Bages farem tot el que estigui al nostre abast per a poder fer-la realitat.

Les dones hem de fer sentir la nostra veu i ser protagonistes de la construcció d'una nova societat més justa i igualitària. Hem de ser una peça clau en el Procés Constituent i tenir la certesa que la nostra República parlarà també amb veu de dona. Dones amb tots els drets!