Sant Fruitós de Bages

Totes les opinions

Per un nou país d'homes i dones lliures

Amb totes dues mans alçades a la lluna, obrim una finestra en aquest cel tancat. Així comença el poema de Maria Mercè Marsal que a l’any 1979 dedicava al dia de la dona. Poema que en mostra la fermesa i l’empenta de la lluita de les dones vers les desigualtats. La societat patriarcal en la que vivim ens porta a un marc on, a voltes involuntàriament, les dones estem sotmeses a una situació de desigualtat vers els homes per un sol motiu: haver nascut dones.

ERC Sant Fruitós

Ja n'hi ha prou!

Després d'una altra enganxada dialèctica entre l'alcalde del govern municipal (Gfp-PSC) i la portaveu de CIU, amb expulsió inclosa d’aquesta última del Ple ordinari d’aquest mes de maig, manifestem, una vegada més, el nostre rebuig a aquestes situacions tant desagradables que es produeixen en els plens municipals. Per això, des d’ERC valorem la possibilitat d’actuar amb contundència si es tornen a repetir fets semblants en un futur.

David Uró

Avui el diari fa pensar.

Per un costat el govern de Sant Fruitós que no vol abandonar un projecte d’Àrea de servei (hotel , gasolinera i aparcament), tot i reconèixer que és una iniciativa d'interès privat i a la qual s'oposen Manresa, Santpedor, Sant Joan , els ecologistes i el sentit comú; i per l’altre un Parc Tecnològic Central, que genera problemes al govern de Manresa i al qual el de Sant Fruitós no pensa concedir cap concessió.

Àdria Mazcuñán

Dones amb tots els drets

Un any més hem celebrat el Dia Internacional de les Dones, el 8 de març. És una data en que volem retre homenatge a les totes les dones i a tota la lluita en favor dels drets de les dones, a treballar per pal·liar les desigualtats encara existents.  Des d'ERC i les JERC treballem perquè els nostres drets, conquerits gràcies als moviments feministes, associacions de dones i moltes persones a títol individual, no es qüestionin ni pateixin retrocessos com els viscuts aquests darrers temps.