Sant Hilari Sacalm

Totes les notícies

Les escoles de Sant Hilari

Aquests últims mesos hem tingut un ritme frenètic pel que fa a notícies i esdeveniments a les escoles del poble. Com recordareu, tenim els menjadors en el punt de mira (podeu recuperar l’explicació al següent enllaç: http://locals.esquerra.cat/santhilarisacalm/article/103214/els-menjadors-al-punt-de-mira). En aquest sentit, des d’Esquerra Sant Hilari seguim reclamant que el Consell Comarcal compleixi amb el conveni signat amb Departament d’ensenyament. Seguim lluitant per tenir la gestió dels menjadors des de l’ajuntament i que el Consell Comarcal de La Selva permeti tots els formats de gestió tal com permet la llei perquè les escoles de Sant Hilari puguin tenir un servei de qualitat i de proximitat. Si a dia d’avui encara no s’ha pogut fer un conveni entre el Consell comarcal i l’ajuntament de Sant Hilari és per manca de voluntat política,  ja que,  altres consell comarcals, com el del Baix Camp i el del Priorat n’han fet amb ajuntaments de la seva comarca; i alguns ajuntament ja han fet fins i tot les licitacions, com l’ajuntament de Gavà, el de Girona i el de Ripollet. Per altra banda, tenim un altre front obert que fa referència a les línies de P3. El nostre grup, considerem que l’educació de qualitat al nostre poble està en perill. Amb l’eliminació d‘una de les tres línies de les dues escoles, fa que les ràtios de les classes augmentin (amb aules de 25 i 19 alumnes) massificant-les i fent difícil una educació personalitzada per a tots els nens i nenes.  Per aquest mateix motiu vam incentivar la creació d’un manifest comú (el podeu consultar: http://locals.esquerra.cat/documents/manifest_v2x.pdf) amb tots els partits polítics que formem el ple de l’ajuntament, les escoles afectades i les Ampes per anar units i fer un front comú i més potent a l’hora d’anar al departament d’ensenyament i aconseguir una nova línia d’aquest curs per poder minvar les ràtios i poder oferir una millor qualitat als nostres nens i nenes.

Els menjadors al punt de mira

Per posar-nos en context La gestió dels menjadors escolars la té delegada el Consell comarcal de La Selva pel departament d’ensenyament. Hi ha un conveni signat vigent fins el 31/12/2022 que indica que tot i que el titular sigui el departament d’ensenyament, la competència dels menjadors i el transport recau sobre el Consell Comarcal de La Selva. A dia d’avui existeixen cinc tipus de gestió; la directa (hi ha una contractació del servei i del personal) per part de les Ampes/Afes o els ajuntaments o bé la indirecta (es licita o es contracta una empresa perquè gestioni els menjadors) per part del Consell Comarcal, les Ampes/Afes o els ajuntaments. S’ha de tenir en compte que sempre, l’última paraula la té el Consell Comarcal, per tant, tot i que la llei permet diferents gestions, al final qui ho decideix és el consell comarcal. El consell comarcal va enviar una carta a les Ampes, amb la intenció de preparar els plecs de clàusules per la nova licitació, dient que tenien fins el 31 de maig per indicar si volien fer-se càrrec o no del servei el curs 21/22. En aquesta carta només es donaven dues opcions de gestió (gestió indirecta del Consell Comarcal i gestió directa de les Ampes/Afes) tot i haver-ne 5 de legals.  Un detall que s’ha de tenir en compte és que el contracte amb l’empresa licitadora actual (Eurest) acaba a finals del curs 20-21. A l’últim ple del consell comarcal es va votar a favor de trencar el conveni amb ensenyament i perdre, per tant, les competències a que a dia d’avui té del servei de menjadors i transport. S’ha de tenir en compte que el Consell Comarcal no pot renunciar a aquestes competències de forma unilateral d’acord amb el que diu aquest mateix conveni.   I com afecta a Sant Hilari tota aquesta problemàtica? Nosaltres estem lluitant perquè el Consell Comarcal obri totes les opcions possibles i per això s’ha demanat un informe jurídic a Ensenyament per aclarir si és legal i si es put dur a terme.

1 any a l'ajuntament

Ahir va fer un any de les eleccions municipals del 26 de Maig del 2019 en les que 541 persones ens feien confiança i aconseguíem 3 regidors. Quina és la valoració d'aquest primer any a l'ajuntament? Què hem fet? Quins són els següents passos? Aquí us deixem el document adjunt on donem resposta a totes aquestes preguntes!! Volem agrair novament la vostra confiança i seguim treballant! Esquerra Sant Hilari

ERC Sant Hilari participa a la performance “un violador en el teu camí”

Aquest diumenge, 19 de gener, a Sant Hilari va tenir lloc la representació "Un violador en el teu camí”, un himne contra la violència sexual que va néixer a Xile amb motiu del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones. En total, més de 100 persones es varen sumar a aquesta iniciativa i, des d’ERC Sant Hilari també hi vàrem voler ser presents. Per una societat lliure de violències masclistes, on imperi la tolerància i el respecte per les diferències. Per evitar que la desigualtat sigui crònica, el nostre compromís ferm.

Ple 12 desembre 2019

Part I https://www.youtube.com/watch?v=h_7XaYl-fn0&feature=youtu.be   Part II https://www.youtube.com/watch?v=t-eGKJOQYDU&feature=youtu.be