Sant Hilari Sacalm

Totes les notícies

Els menjadors al punt de mira

Per posar-nos en context La gestió dels menjadors escolars la té delegada el Consell comarcal de La Selva pel departament d’ensenyament. Hi ha un conveni signat vigent fins el 31/12/2022 que indica que tot i que el titular sigui el departament d’ensenyament, la competència dels menjadors i el transport recau sobre el Consell Comarcal de La Selva. A dia d’avui existeixen cinc tipus de gestió; la directa (hi ha una contractació del servei i del personal) per part de les Ampes/Afes o els ajuntaments o bé la indirecta (es licita o es contracta una empresa perquè gestioni els menjadors) per part del Consell Comarcal, les Ampes/Afes o els ajuntaments. S’ha de tenir en compte que sempre, l’última paraula la té el Consell Comarcal, per tant, tot i que la llei permet diferents gestions, al final qui ho decideix és el consell comarcal. El consell comarcal va enviar una carta a les Ampes, amb la intenció de preparar els plecs de clàusules per la nova licitació, dient que tenien fins el 31 de maig per indicar si volien fer-se càrrec o no del servei el curs 21/22. En aquesta carta només es donaven dues opcions de gestió (gestió indirecta del Consell Comarcal i gestió directa de les Ampes/Afes) tot i haver-ne 5 de legals.  Un detall que s’ha de tenir en compte és que el contracte amb l’empresa licitadora actual (Eurest) acaba a finals del curs 20-21. A l’últim ple del consell comarcal es va votar a favor de trencar el conveni amb ensenyament i perdre, per tant, les competències a que a dia d’avui té del servei de menjadors i transport. S’ha de tenir en compte que el Consell Comarcal no pot renunciar a aquestes competències de forma unilateral d’acord amb el que diu aquest mateix conveni.   I com afecta a Sant Hilari tota aquesta problemàtica? Nosaltres estem lluitant perquè el Consell Comarcal obri totes les opcions possibles i per això s’ha demanat un informe jurídic a Ensenyament per aclarir si és legal i si es put dur a terme.

1 any a l'ajuntament

Ahir va fer un any de les eleccions municipals del 26 de Maig del 2019 en les que 541 persones ens feien confiança i aconseguíem 3 regidors. Quina és la valoració d'aquest primer any a l'ajuntament? Què hem fet? Quins són els següents passos? Aquí us deixem el document adjunt on donem resposta a totes aquestes preguntes!! Volem agrair novament la vostra confiança i seguim treballant! Esquerra Sant Hilari

ERC Sant Hilari participa a la performance “un violador en el teu camí”

Aquest diumenge, 19 de gener, a Sant Hilari va tenir lloc la representació "Un violador en el teu camí”, un himne contra la violència sexual que va néixer a Xile amb motiu del Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones. En total, més de 100 persones es varen sumar a aquesta iniciativa i, des d’ERC Sant Hilari també hi vàrem voler ser presents. Per una societat lliure de violències masclistes, on imperi la tolerància i el respecte per les diferències. Per evitar que la desigualtat sigui crònica, el nostre compromís ferm.

Ple 12 desembre 2019

Part I https://www.youtube.com/watch?v=h_7XaYl-fn0&feature=youtu.be   Part II https://www.youtube.com/watch?v=t-eGKJOQYDU&feature=youtu.be

Moció per a iniciar un procés participatiu que permeti ampliar el nombre de carrers, places i espais públics amb nom de dona

ERC Sant Hilari reivindica que només hi ha un carrer amb nom de dona al municipi i proposa iniciar un procés participatiu per revertir la situació    ERC Sant Hilari Sacalm reivindica que al municipi a dia d’avui només hi ha un carrer i cap plaça en nom de dona.    Tal com ha exposat el portaveu del grup republicà, Xevi Prat, “som coneixedors de què hi ha un gran nombre de dones que han fet una admirable tasca per Sant Hilari, per aquest motiu, des d’ERC Sant Hilari ens agradaria revertir aquesta situació iniciant un procés participatiu que tingui com a finalitat poder votar i escollir democràticament un nom de dona”.    Aquesta és una proposta que s’ha treballat de forma conjunta amb l’associació local “La Violeta” i els altres equips de l'ens i, per poder-ho dur a terme hem entrat una moció al pròxim Ple Municipal del dijous 12 de desembre.    La proposta del grup republicà és constituir un grup motor per decidir quins espais públics se’ls ha de posar nom i entre les opcions de noms que proposa ERC en destaquen quatre dones. En aquesta línia, Prat senyala que “ totes han ajudat a prosperar i dinamitzar la nostra vila, ajudant entitats, aportant serveis o, senzillament, aportant altres punts de vista”. “Creiem que totes quatre haurien de tenir més d’hora que tard algun reconeixement”. L’objectiu és que el dia 8 de Març, dia Mundial de la Dona Treballadora, es pugui fer la inauguració oficial i, a partir d’aquí, seguir treballant perquè d’aquí a un temps es puguin tenir més carrers i places amb noms femenins.  De la mateixa manera, també treballen perquè la mateixa Casa de Cultura acabi tenint nom d’una dona important per SantHilari.

Èxit de la Caminada Solidària a Sant Hilari per sensibilitzar i recaptar fons per a l’eliminació de la violència envers les dones

Diumenge, 24 de Novembre, dins del marc d’activitats commemoratives del Dia Internacional contra la violència envers les dones, Esquerra Sant Hilari juntament amb l’associació local de dones La Violeta, va organitzar una caminada solidària  Els participants van poder escollir entre dos possibles recorreguts, adaptats a les característiques d’una caminada popular, aptes per al major nombre possible de participants. Un primer que constava d’un itinerari de sis quilòmetres que anava fins a la Font d’en Gurb i, un segon, aquest de nou quilòmetres, que vorejava el Castell de Mascarbó. Ambdues rutes van permetre a tots els assistents gaudir d’un paisatge privilegiat* i, seguidament, es va dur a terme una *botifarrada popular  a la plaça Doctor Gravolosa on acabaven els dos recorreguts.  Els organitzadors, que fan un balanç molt positiu de la jornada i aposten per a pròximes edicions, han volgut agrair la participació de tots els assistents. Durant la jornada solidària es va poder recaptar 400 euros que es destinaran a activitats per conscienciar i lluitar contra aquesta xacra social.