Sant Joan de les Abadesses

Totes les notícies

En Joan Guillamet i el SAT Teatre Centre rebran els "Guardons Emma de Barcelona" 2019.

La tercera edició del certamen Guardons Emma de Barcelona, organitzat per la secció local d'ERC a Sant Joan de les Abadesses, reconeixerà les trajectòries del santjoaní Joan Guillamet i del SAT - Teatre Centre.   L'objectiu dels Guardons Emma de Barcelona és reconèixer la trajectòria de persones individuals i col·lectius que hagin destacat per la seva dedicació al municipi a nivell social, associatiu o cultural, així com posar en valor l'emprenedoria empresarial i la defensa del procés d'emancipació nacional o la defensa de la llengua catalana.   El procés participatiu d’aquesta tercera edició ha quasi bé triplicat, respecte l’edició del 2018, la participació dels santjoanins i les santjoanines, gràcies a la col·laboració dels més de quaranta comerços que han custodiat alguna de les urnes de participació durant els mesos de febrer i març. I, un cop analitzats els resultats del procés participatiu el jurat ha conclòs que els guardonats de la tercera edició del certamen siguin el santjoaní Joan Guillamet, en la categoria de persona individual, i el SAT Teatre Centre, en la categoria d’entitat o col·lectiu de persones.   A continuació, s’adjunta una breu biografia dels guardonats:   Joan Guillamet Juncà Nascut a Vilallonga de Ter. Ha exercit de mestre a l’escola Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses, impartint les assignatures de català, literatura catalana i francès, entre d’altres. Essent un ferm defensor de la llengua catalana i el seu correcte ús. Durant 25 anys ha treballat per la realització del Pessebre Vivent de Sant Joan de les Abadesses i és un dels actuals responsables de l’agermanament amb Le Palais Sur Vienne. Amb el pas dels anys i gràcies a la seva afició, en Joan Guillamet disposa d’un ampli arxiu audiovisual de la majoria dels esdeveniments i actes socials de Sant Joan de les Abadesses. També col·labora amb l’emissora municipal La Veu de Sant Joan.   SAT Teatre Centre L’Associació Teatre Centre de Sant Joan de les Abadesses data del 1899, coneguda com a SAT Teatre Centre, és l'entitat que promociona, incentiva i organitza actes culturals a Sant Joan i, a més, procura i es fa càrrec del manteniment, rehabilitació de l’immoble del teatre, únic espai públic i auditori dedicat a les arts i cultura de la vila.

ERC de Sant Joan presenta una llista renovada i amb el 52% de dones

ERC de Sant Joan de les Abadesses fa públics els 21 integrants de la candidatura per les properes eleccions municipals i presenta una llista electoral amb una renovació del 43% dels seus membres. Tots ells i elles són representatius de l’àmbit associatiu, esportiu, cultural i empresarial del municipi i de la comarca. És a dir, persones implicades social i econòmicament amb el poble i que formen o han format part de l’engranatge bàsic que caracteritza Sant Joan; les entitats i les associacions. Així mateix, un 24% de la llista electoral el constitueixen aquells que aporten experiència a l’ajuntament i un 70% dels integrants de la candidatura són persones independents que no militen a cap partit polític. El 52% del total dels membres de la candidatura són dones. Essent, la candidatura més femenina que ha confeccionat ERC a Sant Joan. Un percentatge que arriba fins al 60% al primer tram de la llista electoral, és a dir els primers 5 llocs. Un 30% dels integrants de la llista tenen menys de 35 anys. Una clara voluntat de la candidatura per reivindicar la importància dels joves pel futur de Sant Joan. La necessitat d’impulsar oportunitats en l’àmbit de l’habitage i ajudes per potenciar les oportunitats laborals. La llista que Esquerra presentarà a les properes eleccions municipals està formada per:   Sergi Albrich Viñas Elisenda Guillaumes Cullell Lluïsa Pérez Castro Laia Capdevila Mas Josep Vilalta Pujol Lídia Pous Camps Joan Fran Pujol Marta López Tallant Adrià Roca Rada Marta Colomer Tenas Jaume Arqués Carbonell Roser Sala Saña Albert Carreras Dorca Eva Clota Santoro Oriol Marcé Canal Eva Bartrina Portell Albert Marcé Pous Montse Muro Picola Àngel Martínez Comas Èlia Carreira Ruiz Jesús Palau Abulí 1. Sergi Albrich Viñas. 36 anys. Llicenciat en Geologia, doctorat en paleontologia i màster en Govern Local. És regidor a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses des del 2009 i conseller comarcal del Ripollès des del 2017.

Sergi Albrich: “Després de 12 anys som al final d’un cicle polític. Calen noves idees i noves persones”

Dissabte, ERC de Sant Joan de les Abadesses va presentar el candidat a l’alcaldia, Sergi Albrich, en un acte públic al Casal - Centre Cívic “El Palmàs”. L’acte el va conduir el santjoaní Eudald Jordà i va comptar amb la presència de la Consellera de Justícia del Govern de la Generalitat,  Ester Capella, i la regidora de l’Ajuntament i Directora d’Agricultura i Ramaderia, Elisenda Guillaumes.   Un centenar de persones van assistir a l’acte de presentació, al qual Albrich va apuntar que “Després de 12 anys, amb la mateixa persona al capdavant de l’ajuntament i amb majoria absoluta, creiem que som al final d’un cicle polític. I, per això, nosaltres presentem un projecte de canvi, nou, fresc, amb noves idees i noves persones. Amb l’objectiu de tornar a ser un poble viu. Cada dia veiem com es tanquen comerços i patim una acusada pèrdua d’habitants. Volem donar la volta a aquesta situació. I, per fer-ho, no es pot fer el mateix de sempre, calen altres fórmules. Als propers anys proposem treballar en tres grans eixos: A) Joves i promoció econòmica; B) Serveis a les persones, especialment les persones grans, que en són moltes; i C) Potenciar la participació ciutadana i la transparència”.   “Cal implicar el màxim de gent i les entitats en el dia a dia del poble per tal de revertir aquesta situació, compartint diagnosi i solucions. Volem un Sant Joan més viu, tal com havia estat no fa masses anys, i com més persones hi puguin treballar millor. I això és el que volem representar. Un ajuntament obert i participatiu”.   Al seu torn, Capella va apuntar que “puc donar fe de la bona feina que han fet els regidors del grup d’ERC a Sant Joan amb voluntat proactiva pel municipi. Una manera positiva de fer política. Essent diputada he constatat les seves peticions per exigir uns millors accessos als sectors industrials de Llaudet i cal Gat, una millora de la carretera N-260, una millor cobertura de telefonia mòbil al túnel de Collabós i la voluntat d’aconseguir la caserna de la Guàrdia Civil per destinar-la a habitatges per a joves”.

La Consellera de Justícia, Ester Capella, presentarà en Sergi Albrich com alcaldable de Sant Joan de les Abadesses

Dissabte, la consellera de Justicia del Govern de la Generalitat de Catalunya presentarà l’alcaldable d’ERC a Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich.   El candidat santjoaní estarà acompanyat per Ester Capella i Elisenda Guillaumes, actual regidora a l’Ajuntament i Directora General d’Agricultura i Ramaderia.  L’acte de presentació serà dissabte dia 6 d’abril, a les sis de la tarda, al jardí del casal-social, El Palmàs, i serà conduït pel santjoaní i educador social, Eudald Jordà.

Bona acollida de les urnes dels guardons Emma de Barcelona als comerços de Sant Joan

Quan queda poc menys d’un mes per finalitzar el període de votació dels guardons Emma de Barcelona 2019, una quarantena de comerços de Sant Joan de les Abadesses ja disposen de les urnes itinerants, per tal que els santjoanins i les santjoanines puguin dipositar les butlletes, amb les propostes dels possibles candidats a ser reconeguts en aquesta tercera edició del certamen.   La secció local d’ERC, organitzadora del certamen, valora molt positivament la implicació que han tingut els comerços en aquesta tercera edició. “Els comerços de la vila han rebut positivament les urnes i creiem que aquesta implicació és una forma de demostrar  i reconèixer la importància del comerç local i de proximitat. Sense un comerç viu, els carrers queden desangelats i sense ànima i gràcies al nostre comerç hem pogut incrementar la coneixença del certamen i, de ben segur, la participació al mateix”. Apunta Sergi Albrich, president d’ERC a Sant Joan.   Tot i que en aquesta edició s’han repartit més de quaranta urnes, no s’ha pogut arribar a la totalitat dels comerços.  En aquest sentit, “a la següent edició, la voluntat serà que tots els comerços del municipi puguin disposar d’una urna durant tot el període de votació”.   El proper dia 7 d’abril finalitza el període de votació i proposta de persones a títol individual i col·lectiu, per tal d’iniciar els quinze dies de debat en els quals el jurat validarà les propostes i decidirà la persona i el col·lectiu que seran guardonats a l’acte del dia 27 d’abril.

Sergi Albrich, Elisenda Guillaumes, Lluïsa Pérez

ERC mostra la seva preocupació per la seguretat del municipi

ERC insisteix amb la necessitat que s’informi als grups de l’oposició, especialment en allò referent a la seguretat En la sessió plenària de caràcter extraordinari del passat divendres dia 1 de març el grup municipal d’ERC va mostrar la seva preocupació per l’alarma existent, al llarg dels últims dies, per la presència de nouvinguts al municipi que presumptament realitzen pràctiques indecents davant de menors d’edat. “Ens preocupa la seguretat per la presència d’aquests subjectes i creiem que l’Ajuntament ha de poder actuar per incrementar la seguretat del municipi. Potser ens haurem de plantejar reforçar el cos de vigilància” conclou la regidora Elisenda Guillaumes. L’alcalde, Ramon Roqué, va confirmar que feia dos dies que coneixia les pràctiques d’aquests individus. Davant d’aquesta afirmació, el portaveu d’ERC Sergi Albrich va apuntar que “Un cop més els demanem transparència en l’àmbit de la seguretat. Com a regidors hem de poder donar resposta a la població i no pot ser que ens assabentem d’aquestes situacions per missatges que ens arriben a partir de coneguts i no pel màxim responsable municipal. Els demanem informació al minut en tots els àmbits, però especialment en seguretat. La manca d’informació ja és una constant, primer en la venda de droga, després amb els robatoris esdevinguts als últims mesos i ara per la presència d’aquests individus indecents”. A la mateixa sessió plenària, l’equip de govern va donar compte de la liquidació de l’any 2018. Una liquidació que fixa uns ingressos per IBI de més de 1,3 milions d’euros i que Albrich va definir com “la recaptació més alta dels últims 10 anys, 3 vegades més que l’any 2007, i que demostra que l’Ajuntament té marge per disminuir allò que paguen els veïns per aquest concepte i que l’equip de govern no rebaixa per poder recaptar més”. En aquest sentit, l’alcalde Ramon Roqué va apuntar que “Els ingressos de l’IBI són els que són per poder assumir les despeses d’aquest ajuntament”.

ERC proposa que s'aprovi una moció per declarar Sant Joan municipi antifeixista

Atès que la Plataforma Antifeixista del Ripollès en data 24 de gener de 2019 va fer arribar la present moció als portaveus dels grups municipals amb representació al plenari de l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses. Atès que el franquisme va suposar a l’estat espanyol una pèrdua de drets i llibertats de la societat, amb la repressió i execució de milers de dissidents republicans i antiautoritaris, així com la persecució i la pressió social cap als familiars dels dissidents. Atès que des de llavors fins a l’actualitat sempre han existit entitats i col·lectius de caràcter feixista i autoritari, però sempre representant una part residual de la societat. Atès que a les nostres comarques s'havia viscut una disminució molt important d’agressions per part de l’extrema dreta i feixistes des dels anys 90. Atès l'augment d'agressions per part de grupuscles feixistes que hi ha hagut a Catalunya des del 2017, i especialment al 2018, on segons dades oficials del Conseller d’Interior Miquel Buch, des del maig fins al juliol de 2018, n’hi ha hagut 178 atacs ideològics, la immensa majoria provinents de sectors neofeixistes i d’extrema dreta. Atès que aquests grupuscles han augmentat la seva activitat d’atacs sense que les detencions i les condemnes hagin sigut efectives per fer disminuir aquestes agressions. Atès que aquestes agressions són sempre unidireccionals i motivades per una ideologia d'odi a la diferència política i ideològica o per motius xenòfobs i masclistes. Atès que entenem que hi ha recursos per expressar totes les idees legítimes de manera democràtica i sense ús de violències i d’imposicions autoritàries, però sempre partint de la defensa de la Declaració dels Drets Humans, valor inqüestionable en una democràcia real. Els regidors del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses proposem que els següents acords siguin sotmesos a votació del plenari municipal. ACORDS Primer.

ERC omple el Palmàs de Sant Joan debatent sobre economia, emprenedoria i comerç

El passat dissabte 23 de febrer, la secció local d’ERC a Sant Joan de les Abadesses va cloure el cicle de jornades participatives organitzades amb la voluntat de debatre sobre àmbits cabdals pel futur del municipi, tals com el benestar de les persones i el desenvolupament econòmic de la vila. Jornades que sota l’eslògan “Impulsem Sant Joan”, hi han participat ponents locals relacionats directament amb els àmbits a tractar.   La jornada de dissabte va girar a l’entorn de l’anàlisi de la gestió municipal en relació a la promoció econòmica, l’emprenedoria, el comerç i el turisme. A l’acte hi van intervenir la Raquel Tarré, presidenta de la Unió de Botiguers; en David Bartrina, advocat i economista; l’Enric Camprubí, enginyer agrònom i ramader; en Jordi Dorca, enginyer industrial; l’Hermínia Ordeig, directora gerent de la Fundació MAP; i l’Elisenda Guillaumes, regidora i Directora General d’Agricultura i Ramaderia de la Generalitat de Catalunya. L’acte va ser moderat per en Sergi Albrich, candidat a l’alcaldia de Sant Joan de les Abadesses.   Entre altres reflexions, de la jornada en cal destacar la importància de disposar d’una xarxa de fibra òptica potent que permeti una bona connexió, per tal de garantir que moltes famílies i professionals lliures puguin viure i treballar a Sant Joan. La necessitat de potenciar l’economia circular ja que si els mateixos habitants de Sant Joan o la comarca no hi fem vida, difícilment podrem potenciar el comerç i, sobretot, que l’administració vagi de la mà dels representants del sector productiu per poder potenciar-lo.   “No ens podem resignar a tenir un poble sense comerç. Podem treballar per dinamitzar-lo i una manera és potenciar i creure‘ns una marca local i comarcal. En aquest sentit cal potenciar la unitat comarcal per anar tots a la una. Al seu torn, hem de saber aprofitar Internet i les vendes on-line com una oportunitat i que no continuïn provocant l'efecte contrari”, va concloure l’Elisenda Guillaumes.

ERC debat sobre promoció econòmica, emprenedoria i comerç

El proper dissabte ERC de Sant Joan de les Abadesses clourà el cicle de conferències "Impulsem Sant Joan. En Parlem?" dedicat a fomentar el debat i la reflexió de temes cabdals i de futur pel municipi. El cicle pretén ser participatiu i amb l’objectiu principal de debatre i analitzar temàtiques fonamentals del nostre municipi mitjançant la interacció entre santjoanins i santjoanines i experts i coneixedors en les matèries a tractar. El primer “Impulsem Sant Joan. En Parlem?” es va dedicar a l’anàlisi de la gestió política vers les persones i, sobretot, si és pot fer més en aquest àmbit des de l'Ajuntament de Sant Joan. Una jornada que va tenir com a ponents principals la santjoanina Lídia Pous i la Marta Casacuberta, Directora General dels Serveis Territorials de Girona del Departament d'Afers Socials, Famílies i Treball, i una assistència de públic que va superar les cinquanta persones. L’últim “Impulsem Sant Joan. En Parlem?” pretén debatre sobre el futur econòmic de Sant Joan, mitjançant l’anàlisi de la situació actual del comerç i l’activitat econòmica i la cerca de fórmules per impulsar l'emprenedoria a Sant Joan a partir de l'experiència professionals de la Raquel Tarré, presidenta de la Unió de Botiguers; David Bartrina, advocat i economista; Enric Camprubí, enginyer agrònom i ramader; Jordi Dorca, enginyer industrial, i Elisenda Guillaumes, regidora i Directora General d’Agricultura i Ramaderia de la Generalitat de Catalunya Moderarà l’acte en Sergi Albrich, candidat a l’alcaldia de Sant Joan de les Abadesses La conferència tindrà lloc al Casal Social - El Palmàs de Sant Joan de les Abadesses el proper dissabte dia 23 de febrer de 2019 a 2/4 de set de la tarda.