Sant Joan de les Abadesses

Totes les notícies

Sergi Albrich, Elisenda Guillaumes, Lluïsa Pérez

Els regidors d’ERC a Sant Joan de les Abadesses envien cartes de suport i escalf als membres dels Govern de Catalunya empresonats

Els regidors d’ERC a Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich, Elisenda Guillaumes i Lluïsa Pérez, envien cartes de suport i escalf als presos polítics catalans. A continuació, s'adjunta la carta adreçada al vicepresident del Govern i president d’ERC, Oriol Junqueras. Benvolgut Oriol,  Ens adrecem al legítim vicepresident del Govern de Catalunya, al president del nostre partit i, sobretot, ens adrecem al nostre company de lluita. Amb tu compartim l'anhel de fer un país més just, lliure i democràtic. Fa més de dues setmanes que una part de nosaltres està empresonada al vostre costat. Estem enfadats, indignats i rabiosos de veure com ha actuat l'estat espanyol. Un estat caduc que s'ha tret la màscara per evidenciar el que no és res més que l'herència de quaranta anys de dictadura. Som uns ferms defensors del projecte, àmpliament majoritari a Catalunya, que representa la construcció de la República Catalana i com a militants i regidors i regidores d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, no defallirem per treballar per ampliar la base social necessària per assolir-lo i, sobretot, no defallirem per aconseguir fer-vos lliures. Ens sentim orgullosos de vosaltres, els representants legítims del nostre govern i els nostres companys de partit. Sou on sou per defensar l'aspiració legítima i democràtica que més de dos milions de persones us vam encarregar i, gràcies a vosaltres i a centenars de persones de forma individual, vam poder organitzar el referèndum del passat 1 d'octubre. Des de llavors, la complicitat dels ciutadans de Sant Joan de les Abadesses  és indiscutible. La pràctica totalitat de la nostra població reprova les polítiques de l'estat espanyol i nosaltres ens encarreguem, com a grup, de forma individual i treballant amb altres col·lectius per recordar-vos i reivindicar la vostra llibertat. Estem segurs que ben aviat en Lluc podrà celebrar el seu aniversari amb el seu pare i estem convençuts que el proper 21 de desembre guanyarem el plebiscit que ha convocat Mariano Rajoy.

L'equip de govern aprova el pressupost 2018 preveient recaptar més de 150.000€ d'IBI

L'equip de govern de Sant Joan de les Abadesses va aprovar, amb els vots en contra d'ERC i del PdeCat, el pressupost municipal pel proper any 2018. Un pressupost de poc més de 4 milions d'euros que incrementa un 30% la despesa corrent respecte el 2017. El grup municipal d'ERC va declinar el vot favorable al pressupost municipal perquè "té una clara voluntat recaptatòria i la prova en són els 150.000 en concepte d'IBI que es preveuen recaptar de més pel 2018 respecte el pressupost del 2017. Si es preveu aquest increment i no es vol rebaixar la quota a pagar per les llars santjoanines és que es vol seguir recaptant". Aquest increment es preveu pel 2018 i cal recordar que l'equip de govern tampoc va rebaixar l'IBI al 2017. Any que el Ministeri d'Hisenda permetia rebaixar el valor cadastral de Sant Joan de les Abadesses.  L'equip de govern va desestimar les 18 ordenances fiscals proposades pel grup d'ERC. "Lamentem que s'hagin desestimat una bateria de propostes adreçades fomentar les bones pràctiques mediambientals, fomentar el reciclatge i la contractació de persones majors de 50 anys i bonificacions adreçades a col·lectius amb risc de vulnerabilitat. Enlloc de titllar-les de populistes hagués sigut millor establir punts d'acord perquè la llei no impedeix establir línies de subvenció per contribuir aquestes bonificacions. L'Ajuntament té partides econòmiques que es poden reduir i destinar a aquestes finalitats. En són un exemple els 40.000 que anualment es destinen al projecte Terra de Comptes i Abats que encara no sabem quin retorn econòmic i social té pel nostre municipi o els 6.000€ que es destinen a publicacions que ben gestionades, arribarien a la totalitat de la població". Va apuntar el regidor Sergi Albrich.  En el capítol d'inversions, el grup municipal d'ERC va trobar "encertada" la partida de 190.000 d'inversions amb finançament consignat perqué són "inversions de millora del dia a dia" però van reclamar "la necessitat d'acabar els 7 carrers que manquen finalitzar a la Vila Vella, incomplint la proposta del mateix alcalde de millorar-ne un cada any de legislatura; avançar amb el trasllat de la sala de vetlla; solucionar la manca d'enllumenat del parc de l'estació i la puda o eliminar les barreres arquitectòniques de la plaça Clavé i la colònia Espona" Lluïsa Pérez, al seu torn, va apuntar que "És necessari aplicar el Servei Bon Dia per a la gent gran que viu sola i no requereix dels serveis del Consorci de Benestar Social.

Aprovació del manifest per la protecció i millora de l'escola catalana

El ple de Sant Joan de les Abadesses ha aprovat per unanimitat a la sessió plenària d'avui 24 de novembre, i a petició del grup municipal d'ERC, el manifest de SOMESCOLA per tal de consolidar, protegir i millorar l'escola catalana. 1. Somescola va néixer fa sis anys amb l’objectiu de coordinar totes aquelles persones i entitats que es comprometen a actuar de manera activa en suport del model educatiu català, que contribueix a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure, i que no separi els infants i joves per la seva llengua d’origen. 2. Les entitats que avui formem Somescola, representants de l’àmplia pluralitat d’actors i de sensibilitats del món educatiu, social i cultural de Catalunya, creiem necessari reforçar el treball conjunt per a consolidar, protegir i millorar el model educatiu català, patrimoni de la nostra societat, i garantia per al futur i la igualtat d’oportunitats dels infants i joves i per a la cohesió social del país. 3. El model educatiu català té per finalitat la formació integral de la persona i la seva capacitació per a conviure democràticament en la pluralitat, des d’enfocaments pedagògics que possibiliten la construcció crítica del coneixement i l’autonomia de pensament i d’aprenentatge de tots i cadascun dels infants, independentment d’origen, llengua o condicions individuals. Això mateix estableix el currículum vigent a Catalunya: “La finalitat de l’educació és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per a entendre el món en què estan creixent i que els guiïn en el seu actuar; i posar les bases perquè esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica a la societat plural, diversa i en canvi continu, que els ha tocat viure”. 4. Les nostres escoles, avalades pel llegat de l’escola catalana de principis de segle XX, han ajudat a generar la societat actual plural, diversa, amb criteri i amb uns principis de convivència sòlids.

ERC proposa una fiscalitat més justa i que fomenti la contractació de majors de 50 anys

Els regidors del grup municipal d’ERC a l’ajuntament de Sant Joan de les Abadesses han registrat una nova bateria d'al·legacions a les ordenances fiscals pel proper any 2018 per tal que siguin sotmeses a votació pel plenari municipal. Les 18 millores que proposa el grup municipal d’ERC de Sant Joan de les Abadesses a les ordenances fiscals que preveu aprovar l'equip de govern pivoten sobre cinc eixos principals: a) Disminuir l'increment fiscal que preveu l'equip de govern;  b) Contribuir a l'accés dels joves a l'habitatge i, per tant, facilitar que els joves puguin viure a Sant Joan; c) Potenciar l'ús de les energies renovables en habitatges i activitats econòmiques; d) Fomentar la incorporació laboral de persones majors de 50 anys a l'atur; e) Adaptar les ordenances fiscals per aquells col·lectius amb més dificultats econòmiques. a) Fiscalitat més justa “Un any més, l’equip de govern congelarà el gravamen de l’IBI que pagaran els immobles  de Sant Joan. Congelar-lo implicarà recaptar més respecte el 2017, atès que la revisió cadastral que ha efectuat el ministeri d'hisenda implicarà que diversos immobles santjoanins vegin incrementat el rebut de l'IBI". Al seu torn, l’equip de govern preveu congelar els percentatges de càlcul de la plusvàlua, que va incrementar per aquest 2017. Des d’ERC proposem que els valors de la plusvàlua es rebaixin un 25% i 40% i s'equiparin als existents fins l'any 2016 i apostem per una rebaixa del 18% de la quota prevista de l’IBI per l’any 2018.” Apunta el regidor d’ERC Sergi Albrich. b) Facilitar que els joves puguin viure a Sant Joan.  “Proposem establir bonificacions del 15%, de l’IBI, i del 50% de l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per joves de fins a 35 anys, per tal de facilitar que els joves puguin viure a Sant Joan”. c) Foment de les bones pràctiques mediambientals “Pretenem fomentar l’ús de les bones pràctiques mediambientals en habitatges i activitats econòmiques bonificant fins al 20% de l’IBI per habitatges amb el certificat de qualificació energètica i fins al 50% pels que utilitzin energies renovables.

Carme Freixa, Sergi Albrich

Carme Freixa i Sergi Albrich, candidats a les llistes d'ERC per les eleccions del 21 de desembre

El passat dimarts 7 de novembre, l’assemblea d’Esquerra Republicana a la comarca del Ripollès es va reunir de forma extraordinària per tal de debatre la situació política actual i valorar com cal encarar les eleccions del 21 de desembre. En aquest sentit, la militància present i per unanimitat va decidir que la Carme Freixa, alcaldessa de Vallfogona del Ripollès i Presidenta d'ERC al Ripollès, fos la candidata per encapçalar la representació ripollesa a la llista d'ERC pels comicis del proper 21 de desembre.  Carme Freixa és llicenciada en ciències polítiques i és l'actual presidenta de l'associació de Micropobles de Catalunya. Freixa ha sigut vicepresidenta del Consell Comarcal del Ripollès i vicepresidenta de l'Agènci Ripollès Desenvolupament i estarà acompanyada per Sergi Albrich, doctor en geologia, regidor-portaveu d'ERC a Sant Joan de les Abadesses i portaveu adjunt de la formació al Consell Comarcal del Ripollès. Albrich també és president de la secció local d'ERC al municipi. Carme Freixa ocuparà la posició número 11 i Sergi Albrich la número 19 (segon lloc a la llista de suplents) de la candidatura d'ERC a la demarcació de Girona, la qual l'encapçalarà la Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa. Llista sencera d'Esquerra Republicana de Catalunya

Sant Joan de les Abadesses reconeix el govern Puigdemont-Junqueras com al legítim Govern de Catalunya

El ple de Sant Joan de les Abadesses va aprovar, ahir, per unanimitat dels membres del consistori, la declaració institucional proposada pel grup municipal d'ERC, per tal de reconèixer el govern Puigdemont - Junqueras com el legítim Govern de Catalunya. A l'hora, la declaració expressa el suport del consistori als membres de la Mesa del Parlament i del Govern de Catalunya que s'han vist desposseïts del seu càrrec pel cop d'estat constitucional que ha endegat el govern de l'Estat Espanyol, exigeix l'alliberament de tots els presos polítics i rebutja la repressió amb la qual actuen les forces de l'Estat Espanyol.   Sergi Albrich, regidor i portaveu d'ERC, va apuntar que "És important exigir l'alliberament dels membres del Govern català empresonats i reconèixer el Govern i el Parlament de Catalunya legítims i democràtics de Catalunya, que un cop d'Estat, dit constitucional, ha destituït".   "Els hi devem. El President, els consellers i les consellers van complir amb allò que van prometre i amb aquest objectiu els vam fer confiança al setembre 2015. Creiem que havíem de fer aquest pas institucional perquè la nostra gent es mobilitza individualment i col·lectivament per exigir una justícia".   "Necessitàvem fer aquest reconeixement i mostrar aquesta mostra de rebuig perquè la ràbia i la impotència que sentim davant la justícia espanyola per haver engarjolat persones honestes lluny de les seves famílies, l'hem de canalitzar pacíficament i mai violentament".   "Per últim, necessitàvem fer aquest reconeixement per la nostra implicació personal. La implicació del nostre grup i de la gent del nostre partit. Entre els engarjolats hi ha el president d'ERC, companys de partit i amics. Per ells, n'exigim la immediata llibertat".

ERC demana que el ple de Sant Joan de les Abadesses exigeixi la llibertat dels presos polítics i expressi el seu suport al legítim govern de Catalunya

Atès, que el dia 30 d’octubre, el fiscal general de l’Estat va presentar davant l’Audiència Nacional i el Tribunal Suprem querelles per sedició, rebel·lió i malversació de fons públics contra el Govern de la Generalitat de Catalunya i contra la Mesa del Parlament de Catalunya, per haver dut a terme l’aplicació dels resultats de l’1-O.    Atès que el dia 2 de novembre, l’Audiència Nacional Espanyola va decretar presó per a vuit membres del legítim Govern de la Generalitat de Catalunya. L’Audiència Nacional va decretar presó incondicional sota els infundats delictes de rebel·lió, sedició i malversació de fons públics, pel vicepresident de la Generalitat i President d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, i els consellers i conselleres del legítim Govern de Catalunya Raúl Romeva, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn, Dolors Bassa, Carles Mundó i Meritxell Borràs.   Atès que el dia 3 de novembre, l’Audiència Nacional Espanyola ha ordenat la detenció del President de la Generalitat, Carles Puigdemont, i dels consellers i conselleres Toni Comín, Clara Ponsatí, Meritxell Serret i Lluís Puig.   Atès que el Tribunal Suprem ha decidit sotmetre a vigilància policial la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i la major part dels membres de la mesa fins a la seva declaració prevista per al proper 9 de novembre.   Atès que aquests actes se sumen a una campanya d’ús arbitrari de la justícia espanyola amb fins polítics, com ja s’havia vist en els casos dels presidents de l’ANC i Òmnium Cultural, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, o contra els condemnats per haver organitzat la consulta del 9N.   Atès que l’existència de presos polítics no té cabuda dins l’actual Unió Europea, atempta contra els drets recollits a la Declaració Universal dels Drets Humans proclamada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 10 de desembre del 1948, i també contra el Conveni Europeu per la Protecció dels Drets Humans i de les Llibertats Fonamentals adoptada pel Consell d’Europa l’any 1950 i ratificada per l’Estat Espanyol.

ERC proposa millorar en transparència, accés a la informació i participació

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va presentar, en el marc de la modificació del Reglament Orgànic Municipal, una bateria d'esmenes al document que estipula el funcionament bàsic de l'Ajuntament i els seus òrgans col·legiats. Totes les al·legacions presentades van ser desestimades per l'equip de govern, exceptuant la proposta de "permetre que els ciutadans, de forma individual, poguéssin intervenir, previ petició, després dels punts de l'ordre del dia dels plens municipals". Així, la resta d'al·legacions van ser rebutjades amb l'argument que legalment no són d'obligat compliment. També la proposta de no limitar a 5 les intervencions al torn obert de paraula de les persones que assisteixen al ple. "Avançar en transparència, accés a la informació i participació hauria de ser una prioritat. La política municipal no és només fer carrers i redactar projectes", va apuntar Elisenda Guillaumes. Guillaumes va posar especial accent a la necessitat "que la documentació que es facilita als regidors del consistori als plens municipals sigui actualitzada i definitiva", per tal que s'evitin situacions com les viscudes als últims mesos on el mateix alcalde va posar en dubte la informació sobre el futur del jardí de la Fundació Emma que havien utilitzat els grups de l'oposició per manifestar el seu desacord al projecte. Una informació continguda a l'aplicatiu que tenen accés tots els regidors i que la mateixa secretària va confirmar públicament que era la documentació definitiva que disposava el registre de l'Ajuntament. "Creiem que és important que la pàgina web municipal disposi del màxim d'informació per tal que tothom hi tingui accés. La tramesa d'informació és fer un salt qualitatiu en l'agilitat de l'administració i no disposar dels recursos és una excusa. Un equip de govern no només s'ha de dedicar a redactar projectes".  Un altre dels aspectes que ERC ha reclamat en diverses ocasions i que ha tornat a reclamar a la modificació del ROM és "la necessitat de condicionar que un 25% del capítol d'inversions del pressupost municipal sigui votat de forma participativa".

ERC condemna la brutalitat policial de l'Estat a Catalunya i proposa que Enric Millo sigui declarat persona non grata

Els regidors del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses han registrat avui, 4 d'octubre de 2017, una moció per tal de condemnar la brutalitat policial amb la qual l'Estat Espanyol va actuar el diumenge 1 d'octubre de 2017 i proposa que el Delegat del Govern Espanyol a Catalunya sigui declarat persona non grata a Sant Joan de les Abadesses. MOCIÓ DE CONDEMNA A LA BRUTALITAT POLICIAL DE L’ESTAT  A CATALUNYA   EXPOSICIÓ DE MOTIUS El diumenge 1 d’octubre de 2017 passarà a la història a Catalunya per la vergonya d’un Estat espanyol repressor que ha exercit una dura violència desproporcionada davant d’una ciutadania absolutament indefensa. Però sobretot restarà en els nostres cors i en la nostra memòria per l’actitud cívica, serena, coratjosa, pacífica i persistent d’uns ciutadans i ciutadanes que van sortir a votar i exercir la democràcia malgrat les amenaces i l’estat de setge i por. Condemnem de forma enèrgica, alta i clara tota la violència generada per l’Estat espanyol, emparat pel seu Govern, contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que el que volien és decidir i exercir la democràcia. Les gairebé 900 persones ferides registrades a mans de la brutalitat policial, dos d’elles en estat molt greu, la vulneració de drets fonamentals i les imatges d’agressions, repressió sense contemplacions i violència, no cauran mai en l’oblit. Els danys materials que els cossos de seguretat han causat en edificis i a l’espai públic han de ser rescabalats. L’actuació ha estat dictada pel govern de l’Estat, que n’és el responsable últim, i que n’haurà d’assumir les conseqüències. Al mateix temps, reconeixem i agraïm profundament l’actitud i el comportament dels més de 2 milions de persones que el dia 1 d’octubre es van expressar a les urnes, i una especial menció als qui se’ls va usurpar el vot. La seva valentia, compromís i fortalesa exercint el dret a vot, oposant resistència pacífica, fent costat a la gent que volia votar i no caient en la provocació de les forces de seguretat espanyoles, sota un estat de setge i por, són el reflex d’una societat madura, pacífica i plenament democràtica.