Sant Joan de les Abadesses

Totes les notícies

Sergi Albrich amb els intergants més joves de la candidatura

ERC vol rehabilitar habitatges buits per a destinar-los a joves

També proposa crear una espai de coworking i incentius per als emprenedors. Sergi Albrich, candidat a l’alcaldia per ERC a Sant Joan de les Abadesses, va fer públiques, al costat dels integrants més joves de la candidatura electoral, les propostes per fomentar l’emprenedoria i facilitar l’accés a l’habitatge per als joves.   “Sant Joan pateix un greu problema de despoblació i els joves tenen dificultat per accedir a l’habitatge i trobar feina al nostre municipi. Proposem que l’Ajuntament impulsi una borsa de lloguer mitjançant la rehabilitació d’habitatges buits, amb acords voluntaris amb els propietaris, i que aquests es disposin en règim de lloguer per a joves”.   La proposta té especial interès per a la Vila Vella de Sant Joan on es concentren més pisos buits del municipi. Cal tenir present que fa més de 12 anys que no s’ofereix cap promoció d’habitatge de protecció oficial a vila. També és vol negociar l’adquisició de l'antiga caserna de la guàrdia civil per a destinar-la a habitatges socials i per a joves.   Per a facilitar que els joves puguin viure a Sant Joan es proposa impulsar la rebaixa de l’IBI (impost sobre béns immobles) i un sistema de bonificacions d’aquest impost i l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, per a joves de fins a 35 anys.   En l’àmbit econòmic, explica Albrich, “com a mesures principals per a fomentar l’emprenedoria cal revitalitzar Vila Icària com a viver d’empreses i impulsar un espai de coworking perquè els professionals puguin compartir espais de treball i sinergies. A l’hora cal establir bonificacions fiscals per aquells emprenedors que iniciïn una activitat econòmica. Per exemple, subvencionant els primers mesos d’autònoms.”   El programa electoral d’ERC també recull crear un consell empresarial d’àmbit municipal per fomentar la col·laboració i l’establiment de suports a industrials i emprenedors.   Pel que fa el desenvolupant del sector industrial de Llaudet es planteja estudiar el seu impuls des d’un punt de vista tecnològic, pensant amb les empreses emergents ‘startups’.

Imatge de grup a la seu d'ERC del Ripollès

ERC guanya per primera vegada, des del 1977, unes eleccions al Congrés dels Diputats

Amb una participació del 81,33%, ERC ha guanyat les eleccions al Congrés dels Diputats per primer cop des del 1977 a Sant Joan de les Abadesses. La participació ha sigut 16 punts superior a la dels darrers comicis generals del 2016.    ERC-SOBIRANISTES 805 38,30% JxCAT-JUNTS 618 29,40% PSC 284 13,51% ECP-GUANYEM EL CANVI 123 5,85% FRONT REPUBLICÀ 101 4,80% Cs 69 3,28% PP 53 2,52% VOX 18 0,86% PACMA 14 0,67% PCPC 2 0,10% RECORTES CERO-GV 1 0,05%

En Joan Guillamet i el SAT Teatre Centre recullen els guardons Emma de Barcelona

El passat dissabte 27 d’abril, la secció local d'ERC a Sant Joan de les Abadesses va entregar els guardons "Emma de Barcelona" a en Joan Guillamet, en la categoria individual, i al SAT Teatre Centre, en la categoria de col·lectiu. L'actual president, Joan Pous, i diversos membres de l’actual junta, van recollir el premi en representació de l'entitat.   En el mateix acte d’entrega, la secció local d’ERC va recordar la figura de Jordi Soy, membre fundador del jurat dels Guardons Emma de Barcelona. El president d'ERC Sant Joan, Sergi Albrich, va fer l'entrega dels guardons de la 3a edició del certamen davant d'una sala Abat de Villalba plena de gom a gom. Albrich va apuntar que "La participació d’aquesta tercera edició ha triplicat l’existent l’any passat, gràcies a implicació dels més de quaranta comerços que han disposat d’alguna de les urnes de votació. Fet que ha ajudat incrementar la coneixença dels guardons Emma. Ara ja podem dir que els Guardons Emma de Barcelona estan més que consolidats i que els santjoanins i les santjoanines se’ls han fet seus. I va afirmar, en referència als dos guardonats, que "ambdós guardonats representen l’essència dels guardons Emma de Barcelona, persones implicades amb el dia a dia de Sant Joan que, amb la seva dedicació, fan poble. Són un clar exemple de la defensa i la promoció de la cultura i de la llengua catalana. És un immens honor poder-los fer entrega d’un reconeixement com aquest”. Els moments més emotius de l'acte van ser les intervencions de la Rosa Fraxanet, membre del jurat i de la Maria Cullell, membre del SAT Teatre Centre, que van glossar les trajectòries d’en Joan Guillamet i del SAT Teatre Centre.   A continuació, s’adjunta una breu biografia dels guardonats:   Joan Guillamet Juncà Nascut a Vilallonga de Ter. Ha exercit de mestre a l’escola Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses, impartint les assignatures de català, literatura catalana i francès, entre d’altres.

En Joan Guillamet i el SAT Teatre Centre rebran els "Guardons Emma de Barcelona" 2019.

La tercera edició del certamen Guardons Emma de Barcelona, organitzat per la secció local d'ERC a Sant Joan de les Abadesses, reconeixerà les trajectòries del santjoaní Joan Guillamet i del SAT - Teatre Centre.   L'objectiu dels Guardons Emma de Barcelona és reconèixer la trajectòria de persones individuals i col·lectius que hagin destacat per la seva dedicació al municipi a nivell social, associatiu o cultural, així com posar en valor l'emprenedoria empresarial i la defensa del procés d'emancipació nacional o la defensa de la llengua catalana.   El procés participatiu d’aquesta tercera edició ha quasi bé triplicat, respecte l’edició del 2018, la participació dels santjoanins i les santjoanines, gràcies a la col·laboració dels més de quaranta comerços que han custodiat alguna de les urnes de participació durant els mesos de febrer i març. I, un cop analitzats els resultats del procés participatiu el jurat ha conclòs que els guardonats de la tercera edició del certamen siguin el santjoaní Joan Guillamet, en la categoria de persona individual, i el SAT Teatre Centre, en la categoria d’entitat o col·lectiu de persones.   A continuació, s’adjunta una breu biografia dels guardonats:   Joan Guillamet Juncà Nascut a Vilallonga de Ter. Ha exercit de mestre a l’escola Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses, impartint les assignatures de català, literatura catalana i francès, entre d’altres. Essent un ferm defensor de la llengua catalana i el seu correcte ús. Durant 25 anys ha treballat per la realització del Pessebre Vivent de Sant Joan de les Abadesses i és un dels actuals responsables de l’agermanament amb Le Palais Sur Vienne. Amb el pas dels anys i gràcies a la seva afició, en Joan Guillamet disposa d’un ampli arxiu audiovisual de la majoria dels esdeveniments i actes socials de Sant Joan de les Abadesses. També col·labora amb l’emissora municipal La Veu de Sant Joan.   SAT Teatre Centre L’Associació Teatre Centre de Sant Joan de les Abadesses data del 1899, coneguda com a SAT Teatre Centre, és l'entitat que promociona, incentiva i organitza actes culturals a Sant Joan i, a més, procura i es fa càrrec del manteniment, rehabilitació de l’immoble del teatre, únic espai públic i auditori dedicat a les arts i cultura de la vila.

ERC de Sant Joan presenta una llista renovada i amb el 52% de dones

ERC de Sant Joan de les Abadesses fa públics els 21 integrants de la candidatura per les properes eleccions municipals i presenta una llista electoral amb una renovació del 43% dels seus membres. Tots ells i elles són representatius de l’àmbit associatiu, esportiu, cultural i empresarial del municipi i de la comarca. És a dir, persones implicades social i econòmicament amb el poble i que formen o han format part de l’engranatge bàsic que caracteritza Sant Joan; les entitats i les associacions. Així mateix, un 24% de la llista electoral el constitueixen aquells que aporten experiència a l’ajuntament i un 70% dels integrants de la candidatura són persones independents que no militen a cap partit polític. El 52% del total dels membres de la candidatura són dones. Essent, la candidatura més femenina que ha confeccionat ERC a Sant Joan. Un percentatge que arriba fins al 60% al primer tram de la llista electoral, és a dir els primers 5 llocs. Un 30% dels integrants de la llista tenen menys de 35 anys. Una clara voluntat de la candidatura per reivindicar la importància dels joves pel futur de Sant Joan. La necessitat d’impulsar oportunitats en l’àmbit de l’habitage i ajudes per potenciar les oportunitats laborals. La llista que Esquerra presentarà a les properes eleccions municipals està formada per:   Sergi Albrich Viñas Elisenda Guillaumes Cullell Lluïsa Pérez Castro Laia Capdevila Mas Josep Vilalta Pujol Lídia Pous Camps Joan Fran Pujol Marta López Tallant Adrià Roca Rada Marta Colomer Tenas Jaume Arqués Carbonell Roser Sala Saña Albert Carreras Dorca Eva Clota Santoro Oriol Marcé Canal Eva Bartrina Portell Albert Marcé Pous Montse Muro Picola Àngel Martínez Comas Èlia Carreira Ruiz Jesús Palau Abulí 1. Sergi Albrich Viñas. 36 anys. Llicenciat en Geologia, doctorat en paleontologia i màster en Govern Local. És regidor a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses des del 2009 i conseller comarcal del Ripollès des del 2017.

Sergi Albrich: “Després de 12 anys som al final d’un cicle polític. Calen noves idees i noves persones”

Dissabte, ERC de Sant Joan de les Abadesses va presentar el candidat a l’alcaldia, Sergi Albrich, en un acte públic al Casal - Centre Cívic “El Palmàs”. L’acte el va conduir el santjoaní Eudald Jordà i va comptar amb la presència de la Consellera de Justícia del Govern de la Generalitat,  Ester Capella, i la regidora de l’Ajuntament i Directora d’Agricultura i Ramaderia, Elisenda Guillaumes.   Un centenar de persones van assistir a l’acte de presentació, al qual Albrich va apuntar que “Després de 12 anys, amb la mateixa persona al capdavant de l’ajuntament i amb majoria absoluta, creiem que som al final d’un cicle polític. I, per això, nosaltres presentem un projecte de canvi, nou, fresc, amb noves idees i noves persones. Amb l’objectiu de tornar a ser un poble viu. Cada dia veiem com es tanquen comerços i patim una acusada pèrdua d’habitants. Volem donar la volta a aquesta situació. I, per fer-ho, no es pot fer el mateix de sempre, calen altres fórmules. Als propers anys proposem treballar en tres grans eixos: A) Joves i promoció econòmica; B) Serveis a les persones, especialment les persones grans, que en són moltes; i C) Potenciar la participació ciutadana i la transparència”.   “Cal implicar el màxim de gent i les entitats en el dia a dia del poble per tal de revertir aquesta situació, compartint diagnosi i solucions. Volem un Sant Joan més viu, tal com havia estat no fa masses anys, i com més persones hi puguin treballar millor. I això és el que volem representar. Un ajuntament obert i participatiu”.   Al seu torn, Capella va apuntar que “puc donar fe de la bona feina que han fet els regidors del grup d’ERC a Sant Joan amb voluntat proactiva pel municipi. Una manera positiva de fer política. Essent diputada he constatat les seves peticions per exigir uns millors accessos als sectors industrials de Llaudet i cal Gat, una millora de la carretera N-260, una millor cobertura de telefonia mòbil al túnel de Collabós i la voluntat d’aconseguir la caserna de la Guàrdia Civil per destinar-la a habitatges per a joves”.

La Consellera de Justícia, Ester Capella, presentarà en Sergi Albrich com alcaldable de Sant Joan de les Abadesses

Dissabte, la consellera de Justicia del Govern de la Generalitat de Catalunya presentarà l’alcaldable d’ERC a Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich.   El candidat santjoaní estarà acompanyat per Ester Capella i Elisenda Guillaumes, actual regidora a l’Ajuntament i Directora General d’Agricultura i Ramaderia.  L’acte de presentació serà dissabte dia 6 d’abril, a les sis de la tarda, al jardí del casal-social, El Palmàs, i serà conduït pel santjoaní i educador social, Eudald Jordà.

Bona acollida de les urnes dels guardons Emma de Barcelona als comerços de Sant Joan

Quan queda poc menys d’un mes per finalitzar el període de votació dels guardons Emma de Barcelona 2019, una quarantena de comerços de Sant Joan de les Abadesses ja disposen de les urnes itinerants, per tal que els santjoanins i les santjoanines puguin dipositar les butlletes, amb les propostes dels possibles candidats a ser reconeguts en aquesta tercera edició del certamen.   La secció local d’ERC, organitzadora del certamen, valora molt positivament la implicació que han tingut els comerços en aquesta tercera edició. “Els comerços de la vila han rebut positivament les urnes i creiem que aquesta implicació és una forma de demostrar  i reconèixer la importància del comerç local i de proximitat. Sense un comerç viu, els carrers queden desangelats i sense ànima i gràcies al nostre comerç hem pogut incrementar la coneixença del certamen i, de ben segur, la participació al mateix”. Apunta Sergi Albrich, president d’ERC a Sant Joan.   Tot i que en aquesta edició s’han repartit més de quaranta urnes, no s’ha pogut arribar a la totalitat dels comerços.  En aquest sentit, “a la següent edició, la voluntat serà que tots els comerços del municipi puguin disposar d’una urna durant tot el període de votació”.   El proper dia 7 d’abril finalitza el període de votació i proposta de persones a títol individual i col·lectiu, per tal d’iniciar els quinze dies de debat en els quals el jurat validarà les propostes i decidirà la persona i el col·lectiu que seran guardonats a l’acte del dia 27 d’abril.

Sergi Albrich, Elisenda Guillaumes, Lluïsa Pérez

ERC mostra la seva preocupació per la seguretat del municipi

ERC insisteix amb la necessitat que s’informi als grups de l’oposició, especialment en allò referent a la seguretat En la sessió plenària de caràcter extraordinari del passat divendres dia 1 de març el grup municipal d’ERC va mostrar la seva preocupació per l’alarma existent, al llarg dels últims dies, per la presència de nouvinguts al municipi que presumptament realitzen pràctiques indecents davant de menors d’edat. “Ens preocupa la seguretat per la presència d’aquests subjectes i creiem que l’Ajuntament ha de poder actuar per incrementar la seguretat del municipi. Potser ens haurem de plantejar reforçar el cos de vigilància” conclou la regidora Elisenda Guillaumes. L’alcalde, Ramon Roqué, va confirmar que feia dos dies que coneixia les pràctiques d’aquests individus. Davant d’aquesta afirmació, el portaveu d’ERC Sergi Albrich va apuntar que “Un cop més els demanem transparència en l’àmbit de la seguretat. Com a regidors hem de poder donar resposta a la població i no pot ser que ens assabentem d’aquestes situacions per missatges que ens arriben a partir de coneguts i no pel màxim responsable municipal. Els demanem informació al minut en tots els àmbits, però especialment en seguretat. La manca d’informació ja és una constant, primer en la venda de droga, després amb els robatoris esdevinguts als últims mesos i ara per la presència d’aquests individus indecents”. A la mateixa sessió plenària, l’equip de govern va donar compte de la liquidació de l’any 2018. Una liquidació que fixa uns ingressos per IBI de més de 1,3 milions d’euros i que Albrich va definir com “la recaptació més alta dels últims 10 anys, 3 vegades més que l’any 2007, i que demostra que l’Ajuntament té marge per disminuir allò que paguen els veïns per aquest concepte i que l’equip de govern no rebaixa per poder recaptar més”. En aquest sentit, l’alcalde Ramon Roqué va apuntar que “Els ingressos de l’IBI són els que són per poder assumir les despeses d’aquest ajuntament”.