Sant Joan de les Abadesses

Totes les notícies

ERC considera que el pressupost 2019 té una clara voluntat recaptatòria

ERC de Sant Joan de les Abadesses va mostrar, divendres dia 30 de novembre, el seu vot contrari al pressupost 2019, aprovat amb els 7 vots de l’equip de govern. Pressupost 2019. Voluntat recaptatòria ERC va motivar el vot negatiu als comptes municipals per la “voluntat recaptatòria dels mateixos” on l’equip de govern preveu recaptar 1,4 milions d’euros en concepte d’IBI, 280.000 euros més que el que es va recaptar al 2017 i 220.000 euros en concepte de l’Impost de vehicles de tracció mecànica (2.000€ més que el 2018). Una voluntat recaptatòria on cal incloure-hi la desmesurada puja d’un 24% de la taxa d’escombraries. "Un augment incomprensible amb un municipi on els seus habitants cada dia fan un esforç ingent per reciclar de forma correcta". A l’àmbit de les despeses, el portaveu d’ERC, Sergi Albrich va apuntar que “No podem donar suport a uns comptes que veuen limitades les seves inversions perquè aquest ajuntament va superar la regla de la despesa al 2017, amb més de 540.000€”. En aquest sentit, “trobem a faltar la previsió d’arranjar els 5 carrers que manquen acabar a la Vila Vella, l’extracció dels fitons del carrer Joan Maragall i de can Creuet, la millora del ferm de la plaça Clavé, la coberta de les grades del camp de Futbol o una aportació extraordinària a la Fundació Emma”. Increment de la seguretat a la N-260 Després dels atropellaments de les últimes setmanes. Des del grup d’ERC hem tornat a demanar que s’actuï per incrementar la seguretat a la carretera N-260 al seu pas pel centre del municipi. L’alcalde Ramon Roqué, va respondre a la proposta d’Albrich “per col·lolcar senyals lluminoses o dur a terme altres accions més efectives”, que “l’equip de govern de moment es plantejava col·locar senyals de velocitat limitada als 40km/h i que una altra mesura de moment era massa cara”. Aquest fet va comportar que Albrich apuntés que “per ERC, a la balança de la seguretat de les persones o la despesa econòmica, ens decantem indiscutiblement per la primera”.

ERC i PdeCat proposen que s'estudiï la viabilitat econòmica de municipalitzar els serveis funeraris de Sant Joan de les Abadesses

El passat 28 d’octubre, el plenari de l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va aprovar, amb els vots favorables del grup de MES i les abstencions dels grups d’ERC i del PdeCat, la modificació urbanística inicial del POUM relativa al sector del cementiri, per tal que un operador privat pugui desenvolupar el servei de tanatori al costat del cementiri municipal.   La modificació urbanística, aprovada inicialment, contempla la permuta d’un terreny públic previst per desenvolupar un servei de vetlla de caràcter públic per un terreny de tipologia industrial de caràcter privat. D’aquesta manera, el primer esdevindrà de tipologia privada i podrà desenvolupar un servei de tanatori privat i el segon restarà de titularitat municipal. Una sala de vetlla de caràcter privat que ocuparà un espai amb un entorn emblemàtic a Sant Joan de les Abadesses.   Els grups del PdeCat i d’ERC consideren que privatització del servei de vetlla i pot comportar una puja considerable dels cost del servei, com a conseqüència del monopoli del mercat dels serveis funeraris existent al país.   La gestió del futur tanatori per part d’un operador privat, limitarà l’acció d’altres operadors i n’encarirà el servei.   Recollint també el sentit i preocupació dels nostres conciutadans quan han de fer front a grans despeses pels serveis funeraris que se’ls presten i havent-hi en mans de l’Administració Local possibilitats efectives per a corregir aquesta situació, atès que encara és un dels serveis de competència municipal, els grups polítics municipals d’ERC i del PdeCat han registrat una moció conjunta, per tal que sigui sotmesa a la pròxima sessió plenària, en la qual es demana que:    A) Es garanteixi que el servei de tanatori, a Sant Joan de les Abadesses, continuï essent de caràcter públic.    B) Es realitzi un estudi econòmic per valorar la viabilitat de municipalitzar el conjunt de serveis funeraris al municipi de Sant Joan de les Abadesses.

ERC de Sant Joan de les Abadesses escull Sergi Albrich, com a candidat a l’alcaldia per les properes eleccions municipals

Els militants, simpatitzants i amics d’ERC de Sant Joan de les Abadesses, han escollit, per unanimitat i en una assemblea extraordinària convocada aquest dissabte 20 d'octubre, Sergi Albrich com a candidat a l’alcaldia per les eleccions municipals, del proper 26 de maig de 2019, al municipi santjoaní.   “Avui he estat escollit candidat a l’alcaldia per ERC a Sant Joan. Em sento molt honorat i il·lusionat per assumir, de nou, el repte de continuar treballant i aportant per millorar el meu poble. I, especialment fer-ho al costat d’un equip de persones que per sobretot creu amb el potencial del nostre poble i que amb empenta i coneixements vol fer-lo avançar amb determinació”. “Vestirem un projecte transversal el qual incorpori gent diferent amb sensibilitats diverses i que representi, en la seva totalitat, el millor del nostre municipi. Bàsicament gent que s’estimi el poble i que vulgui treballar per Sant Joan”. “Després de 12 anys d’un mateix color polític al capdavant de l’ajuntament cal un canvi i noves maneres de fer on el consens i els acords siguin possibles i habituals pel bé del futur del municipi”.   Sergi Albrich Sergi Albrich és Llicenciat en geologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor per aquesta universitat en l'àmbit de la micropaleontologia, té un Màster en Iniciació a la Recerca en Geologia i un Màster en Govern Local. Actualment exerceix de professor de secundària. És regidor-portaveu d’ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, i des del novembre l’any 2016, és conseller comarcal i portaveu adjunt del grup comarcal d'ERC al Consell Comarcal del Ripollès. Actualment és el president de la secció local d’ERC a Sant Joan de les Abadesses.

Actual sala de vetlla del carrer Manigosta

ERC celebra que es plantegi un nou tanatori i discrepa que es vulgui privatitzar el servei

Una de les peticions que el grup d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha reiterat al llarg dels últims 8 anys ha sigut la “necessitat de disposar d’una sala de vetlla o tanatori confortable i que estigui adaptat a les necessitats que s’hi duen a terme”. “L’actual sala de vetlla fa anys és provisional i l’aspecte decadent que tenen les sales no és òptima ni digne per acomiadar als éssers estimats, com tampoc és acceptable l’espai on es poden fer les cerimònies de comiat. Ni per espai ni per condicions. La provisionalitat fa massa temps que dura”. El plenari municipal del passat divendres va aprovar, amb els vots favorables de l’equip de govern i del PdeCat i l’abstenció del grup d’ERC, la modificació urbanística inicial del POUM relativa al sector del cementiri, per tal que un operador privat pugui desenvolupar el servei de tanatori al costat del cementiri municipal. “Després de més de 5 anys fent la petició. Celebrem que l’equip de govern comenci a fer passes per traslladar el tanatori de l’actual carrer Manigosta al costat del cementiri, tal i com contempla el pla general”. “Tanmateix, es preveu que la construcció i la gestió del futur tanatori l’efectuï una empresa privada i no trobem oportú que s’hagi de privatitzar aquest servei. El millor model de gestió del tanatori ha de ser públic i/o mitjançant una concessió que permeti regular els preus i la intervenció de diverses operadores, per evitar una major especulació i l'abús del monopoli en un àmbit tant sensible”.

Terricabras omple el Palmàs de Sant Joan. “Europa no pot prescindir de Catalunya.

Dissabte, més de 80 persones van assistir a la conferència “Les relacions entre Europa, Mèxic i Catalunya”, realitzada pel doctor en filosofia i Eurodiputat d’ERC, Josep Maria Terricabras, i organitzada la secció local d’ERC a Sant Joan de les Abadesses. L’acte el va conduir el regidor i portaveu republicà, Sergi Albrich, i president de la secció local d’ERC al municipi. Albrich va apuntar que “després del referèndum de l’1 d’octubre i la forta repressió que l’estat espanyol ha aplicat al llarg de l’últim any, creiem que és important saber com veuen els membres de la UE i l’estat de Mèxic, en el seu conjunt, la situació catalana”. Albrich va recordar que “ERC fa més de 10 anys que organitza, en el marc de la Festa Major o la Festa del Grito, actes per recordar moments històrics on els catalans han perdut els seus drets i les seves llibertats o ve per parlar i analitzar sobre la voluntat del poble català per esdevenir un estat independent. Parlar de la voluntat d'esdevenir una República és adient el dia que celebrem la independència de Mèxic. Festa que commemorem pel vincle que ens uneix amb la població mexicana de San Luís de Potosí. Sant Joan i San Luís són les poblacions natals, respectivament, de Jaume Nunó, qui va musicar l'himne nacional de Mèxic, i Francisco González Bocanegra, qui en va ser l'autor".   Josep Maria Terricabras és membre de la Comissió Parlamentària Mixta UE-Mèxic (D-MX), aquest fet li va permetre fer un repàs important de la feina feta per part de la comissió pel que fa les relacions entre la Unió Europea i Mèxic. Terricabras va apuntar, en referència al canvi de govern a Mèxic, que “amb l’elecció del president López Obrador i la fi del mandat de Peña Nieto, desitjo que s’iniciïn noves maneres de fer. Especialment en relació amb la preservació dels drets humans”. “L’any 2017 es va produir l’esfereïdora xifra rècord de 25.339 assassinats al país. S’ha de reconstruir moralment la situació a Mèxic.

L’eurodiputat d’ERC, Josep Maria Terricabras, parlarà dissabte sobre les relacions de Catalunya, Europa i Mèxic.

Josep Maria Terricabras, doctor en filosofia i diputat d’ERC al Parlament Europeu realitzarà, el proper dissabte, en el marc de la Festa del Grito de Sant Joan de les Abadesses, la conferència “Les relacions de Catalunya, Europa i Mèxic”. Quan falten 15 dies per la commemoració dels fets de l’1O d’octubre, la secció local d’ERC al municipi ha volgut comptar amb la presència de l’eurodiputat republicà per tal que detalli, en primera persona, la visió europea, mexicana i internacional de Catalunya i de la situació política actual. Josep Maria Terricabras, per la seva condició d’eurodiputat és membre de la Delegació en la Comissió Parlamentària Mixta UE-Mèxic (D-MX) i de Delegació a l’Assemblea Parlamentària Euro-Amèrica Llatina (DLAT). La conferència tindrà lloc el proper dissabte, dia 22 de setembre, a les 12 del migdia, a l’auditori Jaume Nunó del Casal Centre Cívic – El Palmàs, de Sant Joan de les Abadesses.

Barana Parc de la Muralla

ERC reclama un increment del manteniment del mobiliari urbà del Parc de la Muralla

El Parc de la Muralla és un dels espais més emblemàtics i més visitats de la Vila Vella de Sant Joan de les Abadesses. En aquest sentit, per l’afluència de visitants forans i locals que rep aquest espai diàriament, el seu mobiliari necessita que se l’hi apliqui el tractament corresponent i constant per tal que llueixi amb l’esplendor que mereix i l’hi pertoca.   “Els bancs, les pèrgoles i les baranes de fusta es troben parcialment decapades per l’acció dels agents meteorològics i cal actuar-hi regularment”.   “En època de màxima afluència turística, el municipi ha de lluir les seves millors condicions i no permetre que espais tant emblemàtics com el Parc de la Muralla mostrin símptomes de deixadesa i desocupació per part de l’administració responsable”.   El manteniment de l’espai públic i del mobiliari urbà han sigut una reivindicació constant del grup municipal d’ERC als últims mesos, i en aquest sentit s’ha demanat que s’arrangés la xarxa que hauria d’evitar despreniments al camí de la Puda; que es canviïn els panots malmesos de la vorera del carrer Bernat Saulet, per evitar entrebancs; que es protegeixin els parcs infantils de la Coromina del Bac i de la Plaça de l’Abadia per d’evitar l’entrada d’animals a l’interior i es faciliti el control dels mateixos infants; o bé que es col·loqui la tanca de seguretat a l’entorn del canal, en són alguns exemples. “Un altre dels espais que cal arranjar i millorar-ne el manteniment és el castell de fusta infantil del Parc de les Mudes, del qual moltes peces que el conformen estan parcialment trencades o amb mal estat”.

ERC de Sant Joan de les Abadesses proposa que els nous tótems turístics s’adaptin per persones amb discapacitat visual

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va felicitar a l’equip de govern i a les empreses implicades pel disseny final dels nous tótems turístics implantats al municipi al llarg de les últimes setmanes. Així mateix, el portaveu republicà, Sergi Albrich, va proposar que “els nous tótems incorporessin les explicacions turístiques amb llenguatge Braile i/o codi QR sonor per tal de facilitar la comprensió a persones amb discapacitat visual. Es dóna el cas que els nous tótems ja disposen de codi QR però els enllaços corresponents son textuals i no sonors. “Per tant, tant sols caldria modificar els enllaços existents per arxius explicatius sonors”.  “Un cop modernitzada la senyalització turística, l’hem d’adreçar a tots els públics i adaptar-los al màxim a totes les condicions i situacions”, conclou Albrich. En el torn de resposta, l’alcalde Ramon Roqué va comentar que l’equip de govern valoraria la proposta en un futur però de moment no l’havien considerat. El grup d’ERC també va apuntar que un cop col·locats els nous tótems turístics cal retirar els panells turístics antics - que ja tenen més de 15 anys d’arreu del municipi - i especialment cal “ordenar la part frontal del Palau de l’Abadia, on hi ha una gran acumulació de tótems i panells turístics i informatius que desvirtuen el què realment és important, que és l’edifici històric abacial”. Una exigència que el grup d’ERC ja havia manifestat en diverses ocasions i que ara ha tornat a reivindicar. A la mateixa sessió plenària, el grup d’ERC va proposar que dos dels nous noms de carrers, de la Plana del Molí Petit i de la Colònia Llaudet, que es van aprovar al plenari s’anomenéssin,  respectivament, “Patllari del Molí”, en reconeixement a l’últim moliner de l’equipament i a la seva tasca de preservació del funcionament l’activitat molinera, i “Filadores”, en reconeixement a les dones del tèxtil pel seu paper social i històric en el desenvolupament econòmic de la vila.

ERC proposa que es potenciï l’ús de la deixalleria a través de la bonificació de la taxa d’escombraries.

Les deixalleries són els centres de recepció selectiva de productes per a la reutilització i de residus municipals per a tractaments posteriors: la preparació per a la reutilització , la valorització i la disposició final. Aquestes instal·lacions estant orientades a residus especials en petites quantitats (p.e, pintures, dissolvents, bateries), residus voluminosos (p.e. mobles, electrodomèstics...), vegetals i runes.   La deixalleria és una instal·lació que permet assolir nivells més alts de recollida selectiva i que també pot prestar tasques de suport al servei municipal de recollida de residus.   Les aportacions de productes a la deixalleria municipal, conjuntament amb el sistema de recollida selectiva porta a porta permet al municipi de Sant Joan de les Abadesses assolir una taxa de reciclatge del 62%. Un percentatge molt superior a la resta de poblacions de la comarca però inferior al 80% que aconsegueixen municipis amb aquest sistema de recollida.   Des del grup municipal d’ERC s’ha demanat en múltiples ocasions que l’equip de govern endegui campanyes que incrementin el percentatge de reciclatge municipal però no s’ha dur a terme cap acció concreta ni efectiva.   Ara ERC proposa que s’implanti la targeta deixalleria. Una targeta gratuïta que ha de servir per registrar les aportacions anuals de cada habitatge a la deixalleria i en funció del nombre de registres a la deixalleria i les quantitats aportades, l'Ajuntament de Sant Joan hauria d’establir una sèrie de bonificacions anuals a la taxa d'escombraries municipal. Unes bonificacions que podrien oscil·lar entre el 5 i el 15% de la taxa.   La targeta deixalleria podria ajudar a disminuir les aportacions de residus i deixalles a l’exterior de la deixalleria els dies que l’equipament resta tancat. Un fet que ERC ha denunciat diverses vegades, a fi que la deixalleria fos oberta més dies a la setmana.   Amb aquesta iniciativa es pretén fer més justa la taxa d’escombraries i disminuir el preu de la mateixa per qui sigui més respectuós amb el medi ambient a fi de potenciar l’ús de la deixalleria, per tal d’incrementar la taxa de reciclatge municipal, tal i com fan municipis com Sant Gregori, Girona o Cassà de la Selva.