Sant Joan de les Abadesses

Totes les notícies

ERC de Sant Joan de les Abadesses reclama imaginació i valentia per erradicar els excrements animals arreu dels espais públics del municipi

La presència d’excrements animals arreu dels carrers i espais públics de Sant Joan de les Abadesses és una constant que tendeix a l’alça dia rere dia. “Una falta d’incivisme que els regidors del grup municipal d’ERC a l’ajuntament han denunciat en múltiples ocasions al llarg dels últims anys”. Unes reivindicacions que han sigut omeses per tal que l’actual equip de govern. “Les tifes de gos als espais públics no són només una mostra d’incivisme i deixadesa d’uns pocs, que es poden convertir en un problema de salubritat pública i una font de malalties pels infants que les puguin arribar a tocar”. L’increment d’excrements s’ha vist incrementant i concentrat a la zona d’esbarjo de gossos que l’equip de govern va ubicar a la zona de la Mare de Déu del Prat, “on precisament, molts usuaris hi ha deixat d’anar per aquest fet”. Són molts els municipis que pateixen aquesta problemàtica i són molts els municipis que han endegat campanyes més o menys originals i més o menys efectives per intentar eliminar aquesta problemàtica. Vilablareix, l’Arboç, Salt, Torelló, Ripoll o Ribes de Freser són alguns dels municipis que s’han posat a treballar per intentar conscienciar vers la importància col·lectiva dels bons hàbits dels propietaris d’alguns animals. “Precisament, Ribes de Freser i Campdevànol han implantat el mètode de reconeixement dels responsables dels excrements del carrer mitjançant la tècnica de l’ADN”. En aquest sentit, ERC de Sant Joan de les Abadesses reclama a l’equip de govern de MES “imaginació, valentia i, si cal, contundència per erradicar els excrements d’animals escampats arreu dels espais públics del municipi. Es incomprensible la passivitat que es denota i es demostra amb aquest tema per part del propi ajuntament”. Des d’ERC s’apunta “la possibilitat de constituir una comissió de treball per minimitzar aquesta desagradable situació”.

ERC demana quines accions anti-droga es duen a terme al municipi

En el marc de la sessió plenària del passat divendres 1 de juny, el portaveu del grup municipal d'ERC a l'ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich, va preguntar, durant el torn obert, de paraula "quines accions està duent a terme l'ajuntament, conjuntament amb els Mossos d'Esquadra, per evitar els intercanvis de substàncies en diversos punts del municipi. Es dóna la circumstància que diversos veïns han altertat d'aquestes pràctiques a les últimes setmanes i creiem que els hi hem de poder donar alguna resposta del què s'està fent des de l'ajuntament". L'alcalde Ramon Roqué va apuntar que les accions que es poden dur a terme no sempre es poden fer públiques i que mensualment es realitza una reunió amb els cossos policials per fer un seguiment de les actuacions. En aquest punt, des dels grups de l'oposició es va afegir que "seria important que tots els grups polítics del consistori també forméssim part d'aquestes reunions i que s'estableixi un protocol de seguiment i informació entre els grups polítics municipals". Millora del sistema de recollida Porta a Porta El plenari municipal va aprovar, per unanimitat de tots els grups, adherir-se a l'Associació de Municipis Catalans per a la Recollida Porta a Porta. En aquest punt, la regidora Elisenda Guillaumes va apuntar que "aprofitant que Sant Joan formarà part d'aquesta associació, emplacem a l'equip de govern a aprendre noves tècniques i accions a realitzar per superar el llindar del 80% de reciclatge del municipi. Acutalment, Sant Joan té una taxa de reciclatge del 62% i cal arribar al 80%, tal i com fan altres municipis amb una població similar a la nostra i que realitzen aquest sistema de recollida selectiva". Canvi de lloc de la marquesina de la nova parada d'autocars Sergi Albrich va demanar que es reubiqui la marquesina que s'ha col·locat a la nova parada d'autocars, en sentit Ripoll, davant de la Fundació Emma. "Aquesta marquesina s'ha col·locat just davant d'algunes finestres d'habitacions de la residència, obstaculitzant la visió vers l'exterior.

Francesc Fajula i el Moto Club Abadesses recullen els guardons "Emma de Barcelona"

ERC recorda a l’Albert Julve, membre del Moto Club i regidor d’ERC El passat dissabte 5 de maig, la secció local d'ERC a Sant Joan de les Abadesses va entregar els guardons "Emma de Barcelona" a en Francesc Fajula, en la categoria individual, i al Moto Club Abadesses, en la categoria de col·lectiu. L'actual president, Joan Moncanut, i diversos membres de l’actual junta, van recollir el premi en representació de l'entitat. En el mateix acte d’entrega, la secció local d’ERC va voler recordar la figura de l’Albert Julve, membre del Moto Club Abadesses i regidor a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses durant els anys 2003-2007. El president d'ERC Sant Joan, Sergi Albrich, va fer l'entrega dels guardons de la 2a edició del certamen davant d'una sala plena de gom a gom, a la qual hi van assistir més de 115 persones. Albrich va apuntar que "Vam impulsar els guardons Emma de Barcelona per tal que els santjoanins i les santjoanines se’ls fessin seus i la bona participació d’aquesta edició ens demostra que anem en la bona direcció” i va afirmar, en referència als dos guardonats, que "ambdós són exemples de treball constant, dedicació i estima constant pel nostre municipi i sobretot són grans ambaixadors de Sant Joan, les seves accions permeten que el nom del nostre municipi sigui present molt més enllà dels límits del nostre territori”. Albrich va apuntar que “Avui hem volgut recordar la figura del company i amic Albert Julve, qui va ser regidor per ERC al nostre ajuntament i fou membre històric del Moto Club Abadesses. La seva entitat. L’Albert responia a la filosofia d’aquests guardons, des d’una segona fila va treballar pel Moto Club i gràcies a persones com ell el 3DTS són un èxit de participació a dia d’avui i permet que el nostre poble sigui conegut a arreu. L’Albert era una bona persona, sempre tenia una paraula d’escalf, d’ànim i d’optimisme i sempre t’arrencava un somriure. La seva manera de fer era l’essència dels guardons Emma de Barcelona”.

La conferència Llengua, país i escola, precedirà l'entrega de la 2a edició dels "Guardons Emma de Barcelona"

El proper dissabte dia 5 de maig, a les 12 del migdia, a l'auditori Jaume Nunó del casal social El Palmàs - Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses, s'entregaran els guardons Emma de Barcelona al santjoaní Francesc Fajula, en la categoria individual, i al Moto Club Abadesses, en la categoria col·lectiva. ERC de Sant Joan de les Abadesses organitza, per segona vegada, el certamen que pretén reconèixer la trajectòria personal i col·lectiva de santjoanins i santjoanines i entitats i col·lectius de persones, que hagin destacat per la seva dedicació al municipi a nivell social, associatiu o cultural, així com posar en valor l'emprenedoria empresarial o la defensa del procés d'emancipació nacional o la defensa de la llengua catalana. Es preveu que a cada edició, l'entrega dels guardons, vagi precedida per una conferència que estigui relacionada amb algun dels valors que el certamen preveu guardonar. Enguany, atès la situació política que viu el país, es preveu que tingui lloc la conferència "Llengua, país i escola", a càrrec de la mestra, llicenciada en Filologia Catalana i membre de la plataforma SomEscola, Teresa Casals.

Francesc Fajula i el Moto Club Abadesses rebran els "Guardons Emma de Barcelona"

La segona edició del certamen Guardons Emma de Barcelona, organitzat per la secció local d'ERC a Sant Joan de les Abadesses, reconeixerà les trajectòries del santjoaní Francesc Fajula, i del Moto Club Abadesses. L'objectiu dels Guardons Emma de Barcelona és reconèixer la trajectòria de persones individuals i col·lectius que hagin destacat per la seva dedicació al municipi a nivell social, associatiu o cultural, així com posar en valor l'emprenedoria empresarial i la defensa del procés d'emancipació nacional o la defensa de la llengua catalana. Més d’un centenar de persones han participat amb el procés participatiu dut a terme durant els mesos de febrer i març, i un cop analitzats els resultats del procés participatiu el jurat ha conclòs que els guardonats de la segona edició del certamen siguin el santjoaní Francesc Fajula, en la categoria de persona individual, i el Moto Club Abadesses, en la categoria d’entitat o col·lectiu de persones. A continuació, s’adjunta una breu biografia dels guardonats: Francesc Fajula i Pellicer Nascut a Sant Joan de les Abadesses. Escultor, arquitecte, doctor en Belles Arts i membre de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi des del 2003. La trajectòria artística de Francesc Fajula, s’estén més allà de la comarca del Ripollès. Com a escultor ha participat en diverses exposicions arreu del país i també a França i a Itàlia. Actualment està treballant en l’execució d’un gran conjunt escultòric a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, on ja en el 2010 hi va fer el Crist Crucificat del Baldaquí que hi ha sobre l’altar central i, tres anys més tard, la figura de la Santa Escolàstica a l’ absis del mateix temple. És autor també de les escultures del bisbe Abat Oliva a Ripoll, del bisbe Torres i Bages a Sant Joan de les Abadesses i d’en Josep Maria Xirinacs, entre moltes altres obres de la seva extensa producció. Francesc Fajula encarna la figura de l’artista del Renaixement italià, de l’artista integral que domina totes les disciplines de l’art perquè conjuga l’escultura i l’arquitectura amb una gran harmonia.

Urna 1 d'Octubre

ERC proposa que un espai municipal recordi els fets de l'1 d'octubre de 2017

El dia 1 d’octubre de l’any 2017 esdevindrà una jornada històrica pel nostre país. El poble de Catalunya viure una jornada única i emotiva que de ben segur haurà marcat la memòria de tota una generació. Un gran exemple de solidaritat i fraternitat ja que, de forma conjunta, entre el Govern i els ciutadans del nostre país, vam assolir la fita que l’Estat Espanyol es negava a deixar arribar: Votar per decidir el futur del país. Donar la veu a tots els ciutadans de Catalunya perquè lliurement expressessin la seva opinió per decidir el seu futur col·lectiu. Un jornada marcada per la fort repressió policial que va orquestrar l'Estat Espanyol en alguns municipis catalans. "Sant Joan de les Abadesses, tot i no patir la repressió injustificada amb la qual l'Estat Espanyol va actuar a altres municipis catalans, va viure una emotiva jornada de fraternitat i voluntat democràtica històrica. Durant hores la població es va organitzar per defensar els punts de votació i les urnes. Durant hores desenes de santjoanins i santjoanines van defensar la democràcia", apunta el regidor d'ERC, Sergi Albrich. Des del dia 1 d’octubre, la política catalana ha patit greument els embats d’un estat autoritari. Primer, intentant justificar la violència policial injustificada i desproporcionada amb la qual va actuar contra la població durant la jornada del Referèndum. Un ús de la força totalment reprovable que s’ha agreujat als últims mesos amb la detenció i l’exili forçat de 13 polítics catalans. Un menyspreu que ha estat reforçat, de forma reiterada, pel mateix delegat del Govern Espanyol a Catalunya o altres representants polítics convidant a la societat civil catalana a oblidar i passar pàgina, negant la força repressiva amb la qual es va actuar durant la jornada del referèndum. No volem oblidar i no ho volem fer perquè preservar la memòria, tant la històrica com la recent, és el que ha preservat la nostra consciència de país al llarg dels últims 300 anys.

El diari El 9 nou entrevista al regidor Sergi Albrich

Entrevista del dia 26 de març de 2018. Jordi Remolins (El 9 nou) entrevista a en Sergi Albrich (regidor i portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses). -Lluitar contra Ramon Roqué per l'alcaldia de Sant Joan és com fer-ho contra molins de vent? Després d’onze anys de majoria absoluta al capdavant de l’Ajuntament tota institució necessita noves idees, nous objectius i noves maneres de fer. Després de més d’una dècada amb les mateixes persones al capdavant, el projecte es va esgotant.    -Vostè té previst tornar a ser alcaldable l'any vinent? El meu compromís i la meva il·lusió per treballar per Sant Joan no ha canviat i estic satisfet de la feina que hem fet com a grup, amb l’Elisenda Guillaumes i la Lluïsa Pérez, durant aquest darrers tres anys. Als propers mesos valoraré la decisió de tornar-me a postular com a alcaldable. Una decisió que acabaran prenent els militants, simpatitzants i l’entorn d’ERC a Sant Joan. -Tractant-se de dos partits d'esquerres és normal que puguin subscriure la majoria de polítiques de l'equip de govern... Els tres grups municipals coincidim en molts àmbits. De fet, nosaltres hem votat a favor del 80% de les propostes plantejades per l’equip de govern. Però discrepem en àmbits fonamentals com el desenvolupament urbanístic o la forma amb què s’apliquen les polítiques socials. Per nosaltres haurien de ser una prioritat i no conformar-se amb delegar-les al Consorci de Benestar Social o establir-les en funció de possibles subvencions obtingudes. -A més Roqué recolza últimament totes les iniciatives sobiranistes i independentistes que es fan al municipi... Estem molt contents de l’evolució de l’equip de govern en aquest àmbit. Sembla que està plenament compromès amb la independència del país i només fent pinya ho aconseguirem. Ens va costar molt arribar a penjar l’Estelada de forma permanent al balcó de l’Ajuntament i algun desencís hem passat com quan, per exemple, l’equip de govern va fer-la retirar quan la Cònsul delegada mexicana ho va proposar.

ERC proposa que s'adapti l’habitatge de lloguer de la Fundació Emma per a gent gran amb necessitats socials i mobilitat reduïda

La Fundació Emma disposa en propietat, des de fa tres anys i producte d'una herència, d’un habitatge situat al carrer Joan Maragall de Sant Joan de les Abadesses. L'habitatge va posar-se en règim de lloguer des del primer moment, sense cap criteri social establert, i el grup municipal d'ERC, en tant de membre del Patronat de la Fundació Emma, ja va proposar que l'habitatge s'adaptés per destinar-lo a persones grans amb necessitats socials i/o amb mobilitat reduïda, a les quals es podria fer seguiment des de la pròpia fundació. Des de fa uns mesos, l'habitatge torna a ser buit i la regidora Lluïsa Pérez ha tornat a posar sobre la taula, durant l’última reunió del Patronat de la Fundació, la possibilitat que "l'habitatge, que a més a més és de planta baixa, s'adapti a les necessitats de persones grans amb necessitats socials o amb mobilitat reduïda, les quals puguin viure autònomament però que puguin necessitar els recursos de la Fundació Emma". La gent gran que viu sola a Sant Joan és un col·lectiu cada cop més nombrós i té necessitats a tenir en compte que no cal esperar que arribin als serveis socials per donar-hi una resposta. Molts habitatges no disposen d'ascensor o no estan ubicats a planta baixa. El del carrer Joan Maragall si. Per tant, disposar d'habitatges destinats a persones grans o amb mobilitat reduïda a les quals caldria fer un seguiment exhaustiu és cabdal per fer-ne un bon acompanyament. L'habitatge del carrer Joan Maragall en pot ser un primer model a potenciar. Propostes com el Servei Bon Dia, fer una avaluació general de les necessitats de la gent gran que viu sola o crear una Comissió de vida, són algunes de les propostes d'ERC que l'equip de govern s'ha negat reiteradament a tirar endavant en l'àmbit social.

ERC de Sant Joan de les Abadesses presenta la 2a edició dels “Guardons Emma de Barcelona”

La possibilitat de votar físicament i l'increment del període de votacions són les principals novetats d'aquesta edició. La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya ha donat el tret de sortida de la segona edició del certamen "Guardons Emma de Barcelona". Uns guardons que pretenen reconèixer les trajectòries de santjoanins i santjoanines, individuals i col·lectius, en base els trets característics que defineixen la figura de l'Abadessa Emma. El certamen va néixer l'any 2017 i va guardonar, després de la participació d'una setantena de persones, el santjoaní Ramon Vila, en la categoria de persona individual, i la Unió Excursionista de Sant Joan, en la categoria de col·lectiu. Els "Guardons Emma de Barcelona" van néixer amb la voluntat de contribuir a difondre la figura d'Emma de Barcelona. Un personatge massa oblidat i que, conjuntament amb la trajectòria desenvolupada per la resta d'abadesses al Monestir de Sant Joan, ha sigut cabdal pel desenvolupament de la nostra vila i la Catalunya embrionària. Emma de Barcelona fou un personatge poderós que va destacar pel fet de ser una dona emprenedora en un món dominat pels rols masculins i que va protegir els habitants de les seves terres dels poder senyorials existents. Al seu torn, va contribuir a l'expansió de Catalunya i va repoblar tant el nostre municipi com un ampli territori de l'actual Catalunya. D'aquesta manera, el certamen "Guardons Emma de Barcelona" preveu reconèixer i posar en valor la figura de santjoanins i santjoanines a títol individual i entitats i col·lectius que hagin destacat per; A) la seva tasca social en la defensa dels drets essencials de les persones, així́ com del seu benestar i/o en la plena igualtat de les dones i altres col·lectius; B) la seva capacitat d’emprenedoria empresarial o social;  C) haver tingut un paper important, des de Sant Joan de les Abadesses, en la defensa de la llengua i la cultura catalana, així́ com una intensa col·laboració́ amb el procés d’emancipació́ nacional; i D) haver contribuït a donar a conèixer el nom del nostre municipi i les seves particularitats arreu del territori català̀ o més enllà de les seves fronteres, en base a la seva tasca personal, professional o acadèmica.