Sant Joan de les Abadesses

ERC i CiU de Sant Joan de les Abadesses mostren conjuntament el rebuig a la parada d’autocars

• Concecpió Formatgé & Sergi Albrich
  • Situació parada d'autocars en sentit Ripoll
Formatgé i Albrich envien una carta al Conseller Josep Rull per sensibilitzar-lo dels greuges que generarà la parada d'atuocars

Els grups municipals de CiU i d’ERC a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, des del 2015 i en múltiples ocasions, han reivindicat la necessitat que l'equip de govern, liderat per Ramon Roqué, reconsiderés la ubicació definitiva de la parada d'autocars en sentit Ripoll, a la confluència entre la carretera de Camprodon i el carrer Abat Ramon de la Bisbal, per tal que no es faci desaparèixer el jardí de la residència geriàtrica Fundació Emma per transformar-lo amb una zona de pas públic.

El Jardí de la residència geriàtrica Fundació Emma és un espai verd que té un gran valor afegit per la residència - considerat dels millors jardins de les residències comarcals – ja que comporta un increment de la qualitat de vida seus usuaris. En tant d’espai verd propi i privat de la residència és un àmbit de descans i privacitat pels residents de l’equipament, molts dels quals no poden sortir lliurement de l’espai de l’equipament però si que poden estar controlats en aquest espai.

La transformació d’aquest espai en un àmbit de pública concurrència comportarà que els residents de la Fundació Emma tant sols puguin sortir a l’exterior mitjançant les terrasses de formigó que s’estan construint actualment. Implicant, d’aquesta manera, el nul contacte amb la natura. Només aquells amb una certa mobilitat o en companyia de familiars o voluntaris podran passejar pels exteriors de la residència geriàtrica.

Ubicar la parada d’autobusos en l’actual espai enjardinat, encara que sigui al sector nord-oest de l’equipament, implicarà més soroll i fums pels residents i, per tant, una menor qualitat de vida dels mateixos.

Tanmateix, tot i les reiterades mostres de rebuig de les regidores i el regidor de CiU i d’ERC, el grup liderat per Ramon Roqué ha apostat definitivament per la destrucció del jardí de la Fundació Emma per ubicar-hi les polèmiques parades d’autocars. Una obra que serà finançada pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, que l’encapçala el Conseller Josep Rull i Andreu.

La parada d’autocars preocupa a molta gent. És una actuació que ha tirat endavant amb poc o nul consens polític i social i la majoria absoluta de l’equip de govern ha servit per no tenir en consideració l’opinió dels residents, familiars i professionals de la Fundació Emma.

Per aquest fet, els portaveus del grup municipal d’ERC i de CiU han adreçat una carta al Conseller Rull per tal de mostrar-li el seu rebuig per aquesta inversió amb la voluntat de sensibilitzar-lo i mostrar-li les greus conseqüències negatives que l’obra generarà per la salut i la qualitat de vida dels residents de la Fundació Emma.

CiU i ERC consideren que el deure de la nostra societat i com a administracions públiques hauria de fomentar el confort de les persones grans que acaben els seus dies en un espai que en definitiva acaba essent la seva llar. Enlloc d’això, es minva l’espai d’oci, confort i descans. Un despropòsit flagrant.

• L'oposició de Sant Joan trasllada el seu malestar pel projecte de les parades de bus a Territori