Sant Joan de les Abadesses

ERC condemna la brutalitat policial de l'Estat a Catalunya i proposa que Enric Millo sigui declarat persona non grata

Els regidors del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses han registrat avui, 4 d'octubre de 2017, una moció per tal de condemnar la brutalitat policial amb la qual l'Estat Espanyol va actuar el diumenge 1 d'octubre de 2017 i proposa que el Delegat del Govern Espanyol a Catalunya sigui declarat persona non grata a Sant Joan de les Abadesses.

MOCIÓ DE CONDEMNA A LA BRUTALITAT POLICIAL DE L’ESTAT  A CATALUNYA

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

El diumenge 1 d’octubre de 2017 passarà a la història a Catalunya per la vergonya d’un Estat espanyol repressor que ha exercit una dura violència desproporcionada davant d’una ciutadania absolutament indefensa. Però sobretot restarà en els nostres cors i en la nostra memòria per l’actitud cívica, serena, coratjosa, pacífica i persistent d’uns ciutadans i ciutadanes que van sortir a votar i exercir la democràcia malgrat les amenaces i l’estat de setge i por.

Condemnem de forma enèrgica, alta i clara tota la violència generada per l’Estat espanyol, emparat pel seu Govern, contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que el que volien és decidir i exercir la democràcia. Les gairebé 900 persones ferides registrades a mans de la brutalitat policial, dos d’elles en estat molt greu, la vulneració de drets fonamentals i les imatges d’agressions, repressió sense contemplacions i violència, no cauran mai en l’oblit. Els danys materials que els cossos de seguretat han causat en edificis i a l’espai públic han de ser rescabalats. L’actuació ha estat dictada pel govern de l’Estat, que n’és el responsable últim, i que n’haurà d’assumir les conseqüències.

Al mateix temps, reconeixem i agraïm profundament l’actitud i el comportament dels més de 2 milions de persones que el dia 1 d’octubre es van expressar a les urnes, i una especial menció als qui se’ls va usurpar el vot. La seva valentia, compromís i fortalesa exercint el dret a vot, oposant resistència pacífica, fent costat a la gent que volia votar i no caient en la provocació de les forces de seguretat espanyoles, sota un estat de setge i por, són el reflex d’una societat madura, pacífica i plenament democràtica. Un reconeixement a tots els votants, a tots els voluntaris, i alcaldes i alcaldesses, electes locals i treballadors públics que van fer possible que es pogués votar.

Exigim el suport de les institucions europees i de la comunitat internacional que no pot continuar mirant cap a un altre costat i fent veure que a Catalunya no ha passat res. Les imatges del que vam viure l’1 d’octubre estan a tots els mitjans internacionals i sobre la taula de totes les cancelleries. Ha quedat clar que els catalans tenim dret a decidir el nostre futur i que l’Estat espanyol ha intentat reprimir, sense èxit, la voluntat del poble català.

Finalment, deixem clar que els municipis catalans i els seus càrrecs electes serem fidels al compromís de la gent i a allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya.

Per tots aquests motius, els regidors del grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses proposa d’adopció dels següents

ACORDS

Primer. Condemnar de forma enèrgica, alta i clara tota la violència injustificada generada per l’Estat espanyol, emparat pel seu Govern, contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que l’únic que volien era decidir i exercir la democràcia. Unes agressions dictades pel govern de l’Estat que van provocar més de 900 ferits, quatre d’ells ingressats en centres hospitalaris.

Segon. Mostrar la solidaritat d’aquest Ajuntament amb els municipis afectats pels danys provocats per la violència policial i amb les persones que han resultat ferides com a resultat de la brutalitat en l’actuació desproporcionada dels cossos de seguretat de l’Estat.

Tercer. Exigir al Ministeri de l’Interior el rescabalament pels danys materials i personals causats pels cossos de seguretat de l’Estat en la seva actuació desmesurada a Catalunya.

Quart. Exigir la retirada immediata del efectius policials dels cossos del Cuerpo Nacional de Policia i la Guardia Civil enviats de manera expressa per impedir l’exercici democràtic de votar en un referèndum, reprimint amb violència les llibertats i drets fonamentals de la ciutadania.

Cinquè. Exigir la dimissió de tots els càrrecs polítics implicats en l’exercici de la violència d’Estat i de la vulneració dels drets humans a Catalunya.

Sisè. Demanar la dimissió del Delegat del Govern d’Espanya a Catalunya, Enric Millo, com a un dels principals responsables per l’actuació violenta i desproporcionada dels cossos policials espanyols en molts col·legis electorals i declarar-lo persona non grata al nostre municipi.

Setè. Comunicar aquest acord a l’Associació Catalana de Municipis, l’Associació de Municipis per la Independència, al Ministeri de l’Interior, la Delegació del Govern espanyol a Catalunya i la Subdelegació corresponent.