Sant Joan de les Abadesses

Sant Joan de les Abadesses reconeix el govern Puigdemont-Junqueras com al legítim Govern de Catalunya

El ple de Sant Joan de les Abadesses va aprovar, ahir, per unanimitat dels membres del consistori, la declaració institucional proposada pel grup municipal d'ERC, per tal de reconèixer el govern Puigdemont - Junqueras com el legítim Govern de Catalunya. A l'hora, la declaració expressa el suport del consistori als membres de la Mesa del Parlament i del Govern de Catalunya que s'han vist desposseïts del seu càrrec pel cop d'estat constitucional que ha endegat el govern de l'Estat Espanyol, exigeix l'alliberament de tots els presos polítics i rebutja la repressió amb la qual actuen les forces de l'Estat Espanyol.

Sergi Albrich, regidor i portaveu d'ERC, va apuntar que "És important exigir l'alliberament dels membres del Govern català empresonats i reconèixer el Govern i el Parlament de Catalunya legítims i democràtics de Catalunya, que un cop d'Estat, dit constitucional, ha destituït".

"Els hi devem. El President, els consellers i les consellers van complir amb allò que van prometre i amb aquest objectiu els vam fer confiança al setembre 2015. Creiem que havíem de fer aquest pas institucional perquè la nostra gent es mobilitza individualment i col·lectivament per exigir una justícia".

"Necessitàvem fer aquest reconeixement i mostrar aquesta mostra de rebuig perquè la ràbia i la impotència que sentim davant la justícia espanyola per haver engarjolat persones honestes lluny de les seves famílies, l'hem de canalitzar pacíficament i mai violentament".

"Per últim, necessitàvem fer aquest reconeixement per la nostra implicació personal. La implicació del nostre grup i de la gent del nostre partit. Entre els engarjolats hi ha el president d'ERC, companys de partit i amics. Per ells, n'exigim la immediata llibertat".