Sant Joan de les Abadesses

ERC de Sant Joan de les Abadesses presenta la 2a edició dels “Guardons Emma de Barcelona”

La possibilitat de votar físicament i l'increment del període de votacions són les principals novetats d'aquesta edició.

La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya ha donat el tret de sortida de la segona edició del certamen "Guardons Emma de Barcelona". Uns guardons que pretenen reconèixer les trajectòries de santjoanins i santjoanines, individuals i col·lectius, en base els trets característics que defineixen la figura de l'Abadessa Emma.

El certamen va néixer l'any 2017 i va guardonar, després de la participació d'una setantena de persones, el santjoaní Ramon Vila, en la categoria de persona individual, i la Unió Excursionista de Sant Joan, en la categoria de col·lectiu.

Els "Guardons Emma de Barcelona" van néixer amb la voluntat de contribuir a difondre la figura d'Emma de Barcelona. Un personatge massa oblidat i que, conjuntament amb la trajectòria desenvolupada per la resta d'abadesses al Monestir de Sant Joan, ha sigut cabdal pel desenvolupament de la nostra vila i la Catalunya embrionària.

Emma de Barcelona fou un personatge poderós que va destacar pel fet de ser una dona emprenedora en un món dominat pels rols masculins i que va protegir els habitants de les seves terres dels poder senyorials existents. Al seu torn, va contribuir a l'expansió de Catalunya i va repoblar tant el nostre municipi com un ampli territori de l'actual Catalunya.

D'aquesta manera, el certamen "Guardons Emma de Barcelona" preveu reconèixer i posar en valor la figura de santjoanins i santjoanines a títol individual i entitats i col·lectius que hagin destacat per; A) la seva tasca social en la defensa dels drets essencials de les persones, així́ com del seu benestar i/o en la plena igualtat de les dones i altres col·lectius; B) la seva capacitat d’emprenedoria empresarial o social;  C) haver tingut un paper important, des de Sant Joan de les Abadesses, en la defensa de la llengua i la cultura catalana, així́ com una intensa col·laboració́ amb el procés d’emancipació́ nacional; i D) haver contribuït a donar a conèixer el nom del nostre municipi i les seves particularitats arreu del territori català̀ o més enllà de les seves fronteres, en base a la seva tasca personal, professional o acadèmica.

El jurat del certamen el conformaran, novament 5 persones que no formen part ni del grup municipal d’ERC ni de l’agrupació local d’ERC, amb una clara voluntat de demostrar que la filosofia dels guardons és la de posar en valor santjoanins, entitats i col·lectius, que independentment de les seves idees o creences, hagin destacat pels valors abans esmentats.

Enguany, s'han incorporar diverses novetats a fi d'incrementar l'èxit de participació, les quals es detallen a continuació:

Votació física al vestíbul de l'Ajuntament.

Enguany, el certamen preveu permetre la votació física al vestíbul de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses mitjançant una urna a la qual es podran dipositar les butlletes, prèviament omplertes, les quals es podran localitzar a diversos comerços de Sant Joan i al propi vestíbul.

Període de votació de 2 mesos.

El període de votació estarà obert entre el dia 1 de febrer i el 31 de març. L'entrega dels guardons de l'edició 2018 seran el dia 28 d'abril, a les 12 del migdia, a l'Auditori Jaume Nunó del Palmàs.

Participació digital a través de la web

L'accés al formulari digital de votació serà possible mitjançant la web oficial d'ERC (http://locals.esquerra.cat/santjoanabadesses) i a través de les xarxes socials d'ERC Sant Joan de les Abadesses i d'ERC Ripollès.