Sant Joan de les Abadesses

ERC proposa que s'adapti l’habitatge de lloguer de la Fundació Emma per a gent gran amb necessitats socials i mobilitat reduïda

La Fundació Emma disposa en propietat, des de fa tres anys i producte d'una herència, d’un habitatge situat al carrer Joan Maragall de Sant Joan de les Abadesses.

L'habitatge va posar-se en règim de lloguer des del primer moment, sense cap criteri social establert, i el grup municipal d'ERC, en tant de membre del Patronat de la Fundació Emma, ja va proposar que l'habitatge s'adaptés per destinar-lo a persones grans amb necessitats socials i/o amb mobilitat reduïda, a les quals es podria fer seguiment des de la pròpia fundació.

Des de fa uns mesos, l'habitatge torna a ser buit i la regidora Lluïsa Pérez ha tornat a posar sobre la taula, durant l’última reunió del Patronat de la Fundació, la possibilitat que "l'habitatge, que a més a més és de planta baixa, s'adapti a les necessitats de persones grans amb necessitats socials o amb mobilitat reduïda, les quals puguin viure autònomament però que puguin necessitar els recursos de la Fundació Emma".

La gent gran que viu sola a Sant Joan és un col·lectiu cada cop més nombrós i té necessitats a tenir en compte que no cal esperar que arribin als serveis socials per donar-hi una resposta. Molts habitatges no disposen d'ascensor o no estan ubicats a planta baixa. El del carrer Joan Maragall si. Per tant, disposar d'habitatges destinats a persones grans o amb mobilitat reduïda a les quals caldria fer un seguiment exhaustiu és cabdal per fer-ne un bon acompanyament. L'habitatge del carrer Joan Maragall en pot ser un primer model a potenciar.

Propostes com el Servei Bon Dia, fer una avaluació general de les necessitats de la gent gran que viu sola o crear una Comissió de vida, són algunes de les propostes d'ERC que l'equip de govern s'ha negat reiteradament a tirar endavant en l'àmbit social.