Sant Joan de les Abadesses

ERC demana quines accions anti-droga es duen a terme al municipi

En el marc de la sessió plenària del passat divendres 1 de juny, el portaveu del grup municipal d'ERC a l'ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich, va preguntar, durant el torn obert, de paraula "quines accions està duent a terme l'ajuntament, conjuntament amb els Mossos d'Esquadra, per evitar els intercanvis de substàncies en diversos punts del municipi. Es dóna la circumstància que diversos veïns han altertat d'aquestes pràctiques a les últimes setmanes i creiem que els hi hem de poder donar alguna resposta del què s'està fent des de l'ajuntament". L'alcalde Ramon Roqué va apuntar que les accions que es poden dur a terme no sempre es poden fer públiques i que mensualment es realitza una reunió amb els cossos policials per fer un seguiment de les actuacions. En aquest punt, des dels grups de l'oposició es va afegir que "seria important que tots els grups polítics del consistori també forméssim part d'aquestes reunions i que s'estableixi un protocol de seguiment i informació entre els grups polítics municipals".

Millora del sistema de recollida Porta a Porta

El plenari municipal va aprovar, per unanimitat de tots els grups, adherir-se a l'Associació de Municipis Catalans per a la Recollida Porta a Porta. En aquest punt, la regidora Elisenda Guillaumes va apuntar que "aprofitant que Sant Joan formarà part d'aquesta associació, emplacem a l'equip de govern a aprendre noves tècniques i accions a realitzar per superar el llindar del 80% de reciclatge del municipi. Acutalment, Sant Joan té una taxa de reciclatge del 62% i cal arribar al 80%, tal i com fan altres municipis amb una població similar a la nostra i que realitzen aquest sistema de recollida selectiva".

Canvi de lloc de la marquesina de la nova parada d'autocars

Sergi Albrich va demanar que es reubiqui la marquesina que s'ha col·locat a la nova parada d'autocars, en sentit Ripoll, davant de la Fundació Emma. "Aquesta marquesina s'ha col·locat just davant d'algunes finestres d'habitacions de la residència, obstaculitzant la visió vers l'exterior. És un nou greuge que es suma a la pèrdua de qualitat de vida que ha implicat la eliminació del jardí per ubicar-hi la parada". L'equip de govern va deixar palès que la col·locació de la la marquesina era inadequada i que es buscaria una nova ubicació que no impliqués molèsties pels residents.

Rebaixa de la taxa de casaments

Actualment, casar-se al Palau de l'Abadia de Sant Joan de les Abadesses ascendeix a 469,34 euros. Una quantitat que des del grup municipal d'ERC sempre s'ha considerat una "voluntat clarament recaptatòria". En el marc de la sessió plenària, atès que l'equip de govern va proposar modificar la taxa reguladora d'utilització d'espais municipals en motiu d'un casament, per afegir una bonificació del cent per cent per treballadors municipals, com a conseqüència d'un acord sindical, Sergi Albrich, va proposar que "aprofitant que acordem per unanimitat aquesta bonificació, tornem a posar a sobre la taula la proposta de rebaixar a la meitat la taxa de casaments al Palau de l'Abadia per tots els santjoanins i santjoanines que es vulguin casar en aquest espai. És excessiva i abussiva". L'equip de govern va obviar, un cop més, la petició.

Unanimitat pel projecte turístic "L'experiència dels Pirineus més Autèntics"

El plenari municipal va aprovar, per unanimitat, la inversió d'1.966.197,57 euros -1.684.385,52 euros sense IVA- pel territori, dels quals n'hi haurà 840.050,76 subvencionats per la convocatòria 2014-2020 del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER). D'aquests, 400.000 euros es destinaran a la promoció turística i a la recuperació dels Jardins de la Puda".

El portaveu d'ERC, Sergi Albrich, va demanar a tots els municipis de la comarca que remessin en la mateixa direcció pel què fa a l'àmbit turístic ''per fer un projecte que sigui marca Ripollès''. ''Esperem ser capaços d'aglutinar les tres diferències importants existents a la comarca i anem tots a la una'', va remarcar. Albrich també va insistir en què Sant Joan, independentment del color polític que governi l'Ajuntament, sempre s'ha sumat en la comarcalitat. A més, es va felicitar dels diners que rebrà el municipi.